De DA 35 mm f/2.8 macro limited is zojuist door de postbode bezorgd.
Het is zonde om hem dan lang in de doos opgesloten te laten zitten, dus maar direct een paar foto's mee genomen.
Hier alvast de eerste foto. Even snel uit de hand gemaakt.
Eerste foto met de DA 35 mm by
Edzo Boven, on Flickr
Ik ben er zelf nu al erg van onder de indruk en heb er nog maar een paar foto's mee gemaakt.
De komende dagen zal ik uiteraard nog proberen om de lens regelmatig uit te laten en zal dan mijn bevindingen en wat resultaten hier plaatsen als een soort korte "gebruikers-review", net zoals ik met mijn DA 18-135 mm destijds gedaan heb. Wellicht hebben potentiële belanghebbenden daar dan nog wat aan.
Eerste indrukken:
- Bouwkwaliteit is indrukwekkend. geheel aluminium, zelfs de uitschuifbare lensdop en de aan de binnenzijde met vilt beklede lensdop zijn van aluminium.
- De lensdop sluit goed (zit nu nog behoorlijk strak). Dit in tegenstelling tot de reacties in sommige (wat oudere) reviews. Wellicht heeft Pentax daar al wat mee gedaan?
- De eerste foto's laten (hoewel uit het handje genomen) een uitstekende scherpte zien.
Even snel een nieuwe foto, vanaf statief:
Test DA 35 mm - 001 by
Edzo Boven, on Flickr
Nog wat niet macro foto's vanmiddag gemaakt:
1.
Test DA 35 mm - 006 by
Edzo Boven, on Flickr
2.
Test DA 35 mm - 005 by
Edzo Boven, on Flickr
3.
Test DA 35 mm - 004 by
Edzo Boven, on Flickr
4.
Test DA 35 mm - 003 by
Edzo Boven, on Flickr
5.
Test DA 35 mm - 002 by
Edzo Boven, on Flickr
Eerste indrukken van een ommetje buiten met bewolkt weer:
- De kleuren zijn zeer aangenaam. Heb geen digitale verzadiging toe hoeven te voegen.
- Scherpte is meer dan OK. Digitaal is slechts één tandje bijgeschakeld, maar mag geen naam hebben.
- Vertekeningen niet zichtbaar.
Nu nog wachten op zon.......