Auteur Topic: Groothoek  (gelezen 4962 keer)

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:Groothoek
« Reactie #10 Gepost op: 8 januari 2012, 23:24:48 »
Wiskundig gezien is 2 : 1 = 2  ;)
Maar de helft komt uit op iets van 30 euro geloof ik.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 8 januari 2012, 23:24:48 »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #9 Gepost op: 8 januari 2012, 23:17:18 »

asplx

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 8 januari 2012, 23:16:51 »
Citaat
Voor de liefhebbers die toch willen proberen, een voorzetlens combinatie macrolens voor de helft mag hij weg.

???

Wordt ut dan 1:2 of 2:1  ;C

Groeten,
Ruurd

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #7 Gepost op: 8 januari 2012, 23:15:09 »
Ik heb ook zo´n voorzetlens, niet eens de goedkoopste  :(
Ik merk er weinig van op mijn kitlens, wat groothoek en wat vignetering.
Ben nu erg blij met mijn Tamron 10-24

Voor de liefhebbers die toch willen proberen, een voorzetlens combinatie macrolens voor de helft mag hij weg.

Met vriendelijke groet,
Albert

Vorig jaar in Singapore hebben ze me ook twee maal zo een ding aan willen smeren.
Opvallend was dat ze begonnen met omgerekend € 600 en uiteindelijk kon ik hem kopen voor omgerekend € 100. Ja, dan haak ik toch echt af  :D :D

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2012, 23:12:06 »
Ik heb ook zo´n voorzetlens, niet eens de goedkoopste  :(
Ik merk er weinig van op mijn kitlens, wat groothoek en wat vignetering.
Ben nu erg blij met mijn Tamron 10-24

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2012, 14:45:20 »
Heb zelf de 10-20mm f4-5.6 en dat objectief is het enige objectief dat ik heb terug gekocht nadat ik eerder een exemplaar had verkocht. In de rij van de vele objectieven die ik reeds getest heb en weer verkocht was de Sigma 10-20mm toch echt het enige objectief dat ik ging missen. Mede door de frisse kleurweergave maar ook omdat de Sigma gewoon een prima objectief als je een UWA zoekt. Een relatief groot gedeelte van mijn beste shots met de 10-20mm geschoten.
Ook ik ben uiterst tevreden over de 10-20mm f4-5.6 van Sigma.

Cees

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2012, 14:28:39 »
Waarom overweeg je niet de aanschaf van een Sigma 8-16 mm?
Zie de test (weliswaar op een Nikon, maar is zelfde lens)> http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/625-sigma816f4556dx
Vier sterren voor zowel optische als mechanische kwaliteit en vijf sterren voor prijs kwaliteit verhouding.

Een aantal forumleden hebben deze lens al en iedereen is (heb nog geen andere geluiden gehoord hier) razend enthousiast.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2012, 13:20:26 »
Tsja ligt aan het filter dat erop zit. Een goed filter kost 80 euro in 77mm. Een goedkoper filter moet je er zeker vanaf halen.

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2012, 13:06:09 »
Die voorzetlens is gewoon troep ook al zijn er wel modellen die op zich nog redelijke resultaten opleveren.

Heb zelf de 10-20mm f4-5.6 en dat objectief is het enige objectief dat ik heb terug gekocht nadat ik eerder een exemplaar had verkocht. In de rij van de vele objectieven die ik reeds getest heb en weer verkocht was de Sigma 10-20mm toch echt het enige objectief dat ik ging missen. Mede door de frisse kleurweergave maar ook omdat de Sigma gewoon een prima objectief als je een UWA zoekt. Een relatief groot gedeelte van mijn beste shots met de 10-20mm geschoten.

HANSBEUS

• Gast
Groothoek
« Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2012, 11:20:41 »
Beste forumgenoten,
Ik heb mezelf voorgenomen dit jaar groothoek te gaan verkennen. Een leuke Pentax lens is de 12-24 MM f4,0, die nieuw wordt aangeboden voor € 764,00 in Holten. Op MP staat er een te koop in Diessen, de goede man vraagt er echter € 600,00 voor incl. een filter. Dit lijkt me een stijve prijs voor een gebruikt exemplaar, zeker als je weet dat een nieuwe Sigma 10-20 MM f4,0-5,6 € 389,00 kost en eenzelfde op f3,5 € 609,00.
Een andere, voordeligere, optie is een voorzetlens. http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/fotografie-lenzen-en-objectieven/518361767-groothoek-fisheye-macro-canon-nikon-sony.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1
De verkoper belooft dat dit niet ten koste zou gaan van de kwaliteit van de gebruike lens, maar ik heb daar zo mijn twijfels over.
Wie kan me daar iets meer over vertellen?

Groeten,

Hans.