Auteur Topic: Dickens in Deventer  (gelezen 1953 keer)

Alwin

• Gast
Re:Dickens in Deventer
« Reactie #11 Gepost op: 26 december 2011, 22:59:36 »
Graag gedaan wb het commentaar. Dickens niet geboren in Rye? Ik vind het meer dan eens prettig om internet niet te gebruiken om mijn geheugen te checken. Call me old-fashioned.
« Laatst bewerkt op: 26 december 2011, 23:08:32 door Alwin »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 26 december 2011, 22:59:36 »

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #10 Gepost op: 26 december 2011, 09:25:41 »
Mooie foto's, vooral 1 en 5 vind ik mooi, al zijn ze wat soft, maar dat  vind ik niet zo'n bezwaar, gegeven de expressie van de gezichten. Ik heb tijdens een fietsvakantie door het Engelse Kent Rye eens aangedaan, als ik het goed heb de geboorteplaats van Dickens.

Volgens Wikipedia <grin, moest het ook opzoeken): Landport bij Portsmouth, 7 februari 1812

Fietsvakanties zijn uitstekend om te fotograferen, al kan je wat minder meenemen...

Bedankt voor de comments!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Alwin

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 26 december 2011, 01:14:50 »
Mooie foto's, vooral 1 en 5 vind ik mooi, al zijn ze wat soft, maar dat  vind ik niet zo'n bezwaar, gegeven de expressie van de gezichten. Ik heb tijdens een fietsvakantie door het Engelse Kent Rye eens aangedaan, als ik het goed heb de geboorteplaats van Dickens.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #8 Gepost op: 23 december 2011, 07:32:48 »
Heren, dank voor de comments...

Het evenement is zeer de moeite waard, je kan er echt wel een middag zoek brengen en dan is er ook nog een kerstmarkt! Bij elkaar een dagprogramma. Bezoekers zijn niet echt verkleed, maar er zijn zo veel deelnemers dat je echt fotomomenten te over hebt...

Enige punt met dit soort 'straat'fotografie is de achtergrond... Dat is en blijft erg moeilijk...

Op mijn site staan er nog wat meer ;)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 22 december 2011, 19:46:59 »
Ja, wat kan ik er nog aan toe voegen. Alles is al uitgelegd en daar kan ik me in vinden. Ook ik vind 1 en 4 de absolute uitblinkers van de serie, maar de complete serie is toch wel het aankijken waard.

Helemaal me eens....

Als jij DIT snapshots noemt.....pffff  :)

RonHendriks

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 22 december 2011, 19:45:58 »
Zijn bezoekers ook verkleed of gaat het er nog niet zo ver? Mooie serie en de eerste vind ik ook wel heel goed.

Offline Jan Veensma

• Senior Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 22 december 2011, 19:18:25 »
Ik kan met de mening van Snipes meegaan. Het zal ook wel niet meevallen om in al die drukte met een zeer goed resultaat thuis te komen. Zelf had ik ook daar wel even willen kijken maar het weer en de afstand deden mij doen afhaken. Misschien volgend jaar. Lijkt me een mooi evenement.

Jan
kp / k5II / k20d /Pentax SMC DA 50-135mm f2.8 ED-IF SDM/ sigma 18-35MM F/1.8 DC HSM ART / pentax 18-55mm F3.5 / pentax 50-200mm F4 / sigma 70-300 / tamron 28-75 2.8 / Sigma 10-20 EX DC / pentax M 50mm F1.7 / metz 58 AF-2 / metz 48 AF-1 /sunpak 420

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #4 Gepost op: 19 december 2011, 11:31:32 »
Ja, wat kan ik er nog aan toe voegen. Alles is al uitgelegd en daar kan ik me in vinden. Ook ik vind 1 en 4 de absolute uitblinkers van de serie, maar de complete serie is toch wel het aankijken waard.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2011, 09:35:28 »
Nr 2 vind ik wat aan de donkere kant en 5 is niet helemaal scherp volgens mij. En bij nr 3 zal het spinnerag ongetwijfeld een functie hebben, maar ik vind hem niet zo...

Nr 1 en 4 daarentegen zijn 2 hele mooi portretten, mooi scherp en goede kleuren. Misschien had 1 iets meer uit het midden mogen zijn en bij 4 een klein reepje van de onderkant af, maar dat is persoonlijk...

Bedankt voor je opmerkingen:
ad foto 1: ik heb deze zo gecropd zodat de ladder uit de hoek komt (rechts) en links waren wat lelijke zaken... Ik vind zelf deze de beste van de dag ;)
ad foto 2: klopt: ik had hem eerst "juist" belicht, maar vond dat te vrolijk en geen recht doen aan de sfeer. Vandar dat ik hem wat heb teruggedraaid;
ad foto 3: de dame zat in de etalage met spinrag, is door het raam gefotografeerd;
ad foto 4: reepje van de onderkant eraf kan, zal eens verder kijken
ad foto 5: kan scherper ;)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2011, 06:36:18 »
Nr 2 vind ik wat aan de donkere kant en 5 is niet helemaal scherp volgens mij. En bij nr 3 zal het spinnerag ongetwijfeld een functie hebben, maar ik vind hem niet zo...

Nr 1 en 4 daarentegen zijn 2 hele mooi portretten, mooi scherp en goede kleuren. Misschien had 1 iets meer uit het midden mogen zijn en bij 4 een klein reepje van de onderkant af, maar dat is persoonlijk...
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
Dickens in Deventer
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2011, 05:25:26 »
Gisteren met de hele familie in Deventer geweest. Was wel erg druk... Meer dan een uur wachten voor je de straatjes in mocht. Maar wel erg leuk!

Paar snapshots gemaakt.

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Foto 5

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda