Active koeling een CCD is een goeie combinatie lijkt mij, misschien dat er chips zijn die native 4K aan kunnnen dus dat ze delen van de chip uit zetten waardoor ze koeler blijven, misschien is dan met het formaat van MF sensor passive koeling genoeg?
Voor de prijs, ik denk dat als die €18.000 wordt dat die dan nog steeds zeer aantrekkelijk is.
De C300 is €12.000 met APS-C sensor ter vergelijking.
Integendeel, ik beschouw video in een fotocamera als overbodige gadget, minstens zo erg als een camera in een telefoon. Als je video/film wilt maken heb je daar een dedicated camera voor nodig, al was het alleen maar omdat je de camera anders moet hanteren.
Zo goed als alle hardware is bijna hetzelfde dus ik zie het probleem niet echt.
Ook de vorm van MF camera's zijn een stuk geschikter en je ook de ruimte om meer te doen.
Als ze de grip van de 645D kantelbaar maken dan zit je wel snor denk ik met het hanteren.
En dan misschien van inplaats van de LCD scherm op de achter kant juist eentje voor aan de zijkant doen voor een betere positie en ook minder warmte ontwikkeling bij de sensor.
Van de viewfinder een hybrid maken, dus als de spiegel omhoog zit dan kijk je naar een EVF.
Dan de bondige heden om een externe monitor aan te sluiten en je ben dan wel ongeveer klaar.
Alleen nog een flinke processor erin en flink wat RAM geheugen, maar dat is iets wat ook fotografie ten goede komt want de 645D is nu echt behoorlijk langzaam.
Net even lopen zoeken maar FF sensors in DSLR zijn de grootste sensor voor normaal gebruik die er voor video in omloop zijn.