Dag allemaal
Ik weet niet of jullie me gaan kunnen helpen, maar hierbij mijn probleem. Ik ben jaren gebruiker geweest van een Pentax *ist DS waarvoor ik recent een Sigma EF-500 DG ST aangekocht had. Ik was tevreden met het resultaat. Ondertussen was ik echter overgeschakeld op een K10D waar deze flash niet op werkt, indien er geen firmware update op gebeurd. Ik zag het niet zitten hiervoor 100€ te moeten betalen, keek even uit op internet en ben op de Metz Mecablitz 50 AF-1 uitgekomen die ik dan ook gekocht heb. Ik blijk op geen enkele manier de flash aan't draaien te krijgen op mijn fototoestel, noch met een originele Pentax lens, noch met een 3party lens. Ik heb ook de mogelijkheid niet in de settings van de flitser P-TTL te kiezen. Het is net alsof er geen enkele vorm van communicatie tussen het fototoestel en de flitser is. De flits gaat alleen af wanneer ik het fototoestel in flash-x sync speed zet, maar de bedoeling is om deze helemaal automatisch te kunnen gebruiken. Men zegt wel altijd "Google is your friend", maar in dit geval heb ik helemaal niets gevonden. Hebben jullie enig idee wat er loos is?
Alvast dank, vriendelijke groet
Koen