op verzoek een paar knipjes van de i10 waarop duidelijk te zien zou moeten zijn waarom ik er niet zo gelukkig mee ben.
1: stralend blauwe lucht, prachtig weer en wat er overblijft is herfst. Let vooral op de opgevreten takjes tegen de lucht
2: een paar minuten later
3: omgehakte bomen zijn al niet vrolijk maar hier is alle levendigheid uitgeperst
4: van de pseudo macrostand wordt ik ook niet blij
Met mijn inmiddels 4 jaar oude Lumix krijg ik beter resultaat bij een lagere resolutie. Ik vrees dat Pentax iets te sportief is met de opslag en dat veel van de kwaliteit van de sensor verzuipt in de jpg compressie. Ik kan het niet precies uitrekenen maar 1152 opnamen bij 12 mp op een 4mb kaartje klinkt al wat verdacht. Wat me het meeste stoort is dat je niet op alle standen, alles kunt aanpassen. Er is zelfs niet één stand waar je alles op kunt aanpassen, er veranderen steeds opties en dat irriteert me. Ik heb inmiddels ontdekt dat er met wat trucs een stand is waarbij er nog maar iets van 450 opnamen op een 4mb kaartje gaan, daarmee ga ik nog eens wat experimenteren, mogelijk is het dan nog iets beter maar een foolproof P&S is dit zeker niet.
Wordt mogelijk vervolgd...