Op de eerste plaats de foto.... prima prent, en er zit ook een vleugje humor in. Ik kan bij dit soort foto's nooit een glimlach onderdrukken.
Je bent niet de enige, die dat overkomt.
Voor mij is dat al weer jaren geleden.
Ik maakte een reportage op een balletschool, dat was nog met mijn program A en metz flitser CT45.
Ik had zelf een batterijpack gemaakt.
Tussen het wisselen van de groepen balletmeisjes, zouden we even een kop koffie drinken.
Keurig legde ik mijn cameraflitscombinatie op de tafel, maar was even vergeten dat het batterijpack nog aan mijn riem vast zat.
Je begrijpt het al, bij het weglopen trok ik de hele handel van de tafel en dat viel met een klap op de grond.
Geen schade aan de flitser, maar de camera wel. lens gedeukt en de body dusdaning beschadigd, dat ik niet meer de film kon doordraaien.
Nu wilde het feit dat ik de volgende dag naar mijn broer in Tilburg zou gaan. ik ben toen maar even doorgereden naar breda waar toen nog Pentax zat.
Na eerst moeilijk doen, ging men er toch meteen mee aan de slag.
Wat bleek; slechts de behuizing was dus danig beschadigd dat de deuk de mechaniek blokkeerde.
Ter plaatse een nieuwe bovenkap gekregen en van de lens werd de voorste ring vervangen.
De gehele camera werd nog even gecontroleerd en er werd geen verdere schade ontdekt.
Na wat over en weer gebabbeld te hebben over fotografie en de fotobond , (ik was toen rayonvoorzitter van de BNAFV) kwam het schadebedrag
Service meneer.....
Zou de Beuk dat ook nog zo doen ??
Cire