Auteur Topic: SD Kaart 4 GB niet leesbaar?  (gelezen 2413 keer)

Offline Romeijn

• Junior Member
Re:SD Kaart 4 GB niet leesbaar?
« Reactie #15 Gepost op: 19 oktober 2011, 23:39:01 »
Ach dat geld ben je na een poosje weer vergeten, maar de foto´s heb je tenminste nog.
Zoals ze het in de van een grote creditcard reclame al zeggen : sommige dingen zijn onbetaalbaar.

Het is inderdaad vreemd dat je kaart zo kapot gegaan is, die dingen kunnen heel wat hebben.
Heeft de geheime dienst er niet aan gezeten ?  ???

Met vriendelijke groet,
Albert

Hallo Albert,
Ik denk dat de KGB er niet aangezeten heeft, alles super geheim, ik mocht geen eens foto's maken in een "vreetschuur", in gewoon NL een fastfood restaurant, want anders kan ik het niet omschrijven. Alle andere dagen ben ik in gezelschap geweest van dierenartsen, dus daar kan het ook niet aan gelegen hebben, op het vliegveld hadden ze wel de nieuwste body scan installatie (waar men in NL zo een moeite mee heeft) maar toen ging de camera in de tas via de detectieband, kortom ook ik heb dit met een sd kaart nog nooit gezien, maar zeg nooit nooit ik het leven.
Groeten,
Rob

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #15 Gepost op: 19 oktober 2011, 23:39:01 »

Offline Albert

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
« Reactie #14 Gepost op: 19 oktober 2011, 21:18:02 »
Ach dat geld ben je na een poosje weer vergeten, maar de foto´s heb je tenminste nog.
Zoals ze het in de van een grote creditcard reclame al zeggen : sommige dingen zijn onbetaalbaar.

Het is inderdaad vreemd dat je kaart zo kapot gegaan is, die dingen kunnen heel wat hebben.
Heeft de geheime dienst er niet aan gezeten ?  ???

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

RonHendriks

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 19 oktober 2011, 20:52:44 »
De kosten waren € 198,00 incl. BTW (MwSt), iedereen zal mij dan meteen voor gek verklaren, maar mijn motivatie was, ik kwam terug uit Kiev waar ik 8 dagen was geweest, gedurende die dagen veel foto's (354) gemaakt en wie weet kom ik er niet meer.
Dus dan ben je terug zonder foto's, ook had ik foto's van een project gemaakt die ik in het dossier wilde stoppen.
Wat de sd kaart betreft, het leek wel of hij met een scheermes doormidden was gesneden, precies op de lijmnaad.
Nogmaals ik hoop dat niemand het ooit overkomt.

Een fiks prijsje, dus ik hoop dat er een paar mooie foto's tussen zaten ??? Ik zou zeggen verras ons eens met die dure foto's.

Aan de andere kant, vroeger ging er ook wel eens een rolletje verloren (zelfs drie in Scebreniza).

Offline Romeijn

• Junior Member
« Reactie #12 Gepost op: 19 oktober 2011, 20:43:19 »
Ben ook benieuwd wat het kost.

De kosten waren € 198,00 incl. BTW (MwSt), iedereen zal mij dan meteen voor gek verklaren, maar mijn motivatie was, ik kwam terug uit Kiev waar ik 8 dagen was geweest, gedurende die dagen veel foto's (354) gemaakt en wie weet kom ik er niet meer.
Dus dan ben je terug zonder foto's, ook had ik foto's van een project gemaakt die ik in het dossier wilde stoppen.
Wat de sd kaart betreft, het leek wel of hij met een scheermes doormidden was gesneden, precies op de lijmnaad.
Nogmaals ik hoop dat niemand het ooit overkomt.

asplx

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 19 oktober 2011, 17:39:41 »
Zou in principe toch tegen een stootje moeten kunnen.
Maar ja als het niet kapot gaat kan je ook geen nieuw verkopen.
Onze fijne consumptie maatschappij.

Jonny

Had ik jou vroeger maar als klant gehad...
Dan kreeg jij gegarandeerd het advies: 1x daags goed stuiteren met de camera... :evil:

Een externe harde schijf is en blijft een mechanisch produkt en dus schok- en val gevoelig.
Dat moet je van te voren bedenken.

Groeten,
Ruurd

Offline Jonny

• Senior Member
  • **
  • Erps-Kwerps Vlaams Brabant
« Reactie #10 Gepost op: 19 oktober 2011, 17:18:25 »
Externe harde schijven zijn ook niet bedoeld als jojo :evil:

Groeten,
Ruurd

Zou in principe toch tegen een stootje moeten kunnen.
Maar ja als het niet kapot gaat kan je ook geen nieuw verkopen.
Onze fijne consumptie maatschappij.

Jonny
K-5 SMC 50 mm f 1.4 en SMC 200 mm f4, de SMC DA 18-135/3.5-5.6 ED AL DC WR, smc D-FA 100mm f 2.8 - WR Macro. Sigma 120-400 f4.5-5.6
Pentax AF-540 FGZ

asplx

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 19 oktober 2011, 16:19:00 »
Externe harde schijven zijn ook niet bedoeld als jojo :evil:

Groeten,
Ruurd

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #8 Gepost op: 19 oktober 2011, 14:51:08 »
Dat zijn wat minder leuke prijzen...
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline klumper

• Senior Member
  • **
  • Pentax gek
« Reactie #7 Gepost op: 19 oktober 2011, 14:38:42 »
De prijs voor een geheugenkaart weet ik niet, maar voor een harde schijf betaal je al snel € 1000,00.
Mijn zoon heeft dat meegemaakt. Externe HS laten stuiteren, overleden!
De schijf werd opgestuurd naar GB, gedemonteerd en getest. Bij hem kon de schijf niet meer gelezen worden. Dan kost het € 125,00.
Kan de schijf nog gelezen worden en kunnen data gered worden dan kost e.e.a vanaf € 1000,00.
Pentax S3, SV, SP1000, Pentax Auto 110, K10D en K70
SMC Takumar: 1,8/50. 2/55, 3,5/28, 3,5/135, SMC Pentax: 18-55, 50-200 en Tamron 10-24, Tamron 2,8/17-50, en Pentax DA 1,8/50, Tamron 70-300.

http://www.flickr.com/photos/gj3

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #6 Gepost op: 19 oktober 2011, 09:58:04 »
Interessant dat het kan maar ik vraag me dan wel af hoe zo'n kaart spontaan kan desintegreren. Kaarten zijn zo licht dat ze zelfs vanaf de Domtoren niet kapot kunnen vallen (werkelijk getest dor de HCC, geruime tijd geleden) en ik krijg ze zelfs met gepast geweld niet open en ik heb al eens een kaart in een broekzak een wasje mee laten draaien en die werkt nog zonder problemen.

Nou........ de delen zijn op elkaar gelijmd, geperst, weet niet precies wat, maar bij mij heeft dat ook wel eens losgelaten. Ik kon de kaart nog wel uitlezen, maar daarna wel weggooien! Vooral dat nokje is een zwak punt.

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2011, 05:54:27 »
Interessant dat het kan maar ik vraag me dan wel af hoe zo'n kaart spontaan kan desintegreren. Kaarten zijn zo licht dat ze zelfs vanaf de Domtoren niet kapot kunnen vallen (werkelijk getest dor de HCC, geruime tijd geleden) en ik krijg ze zelfs met gepast geweld niet open en ik heb al eens een kaart in een broekzak een wasje mee laten draaien en die werkt nog zonder problemen.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2011, 22:47:44 »
Ze kunnen zoiets ook met hardeschijven doen, dan halen ze de platters eruit en zetten ze die in een speciale module die de platters kan uit lezen.
Geen flauw idee wat de prijs daarvan is.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2011, 22:10:46 »
Ben ook benieuwd wat het kost.

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2011, 21:37:24 »
Mooi verhaal en nog mooier resultaat. Maar wat kost zoiets nou?

Offline Romeijn

• Junior Member
SD Kaart 4 GB niet leesbaar?
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2011, 21:32:25 »
Om de foto's in de camera op je pc te zetten kan je natuurlijk de originele Pentax kabel gebruiken, maar dat ding is altijd zoek dus even de sd kaart eruit en in een kaartlezer zou je denken.
Op het moment dat ik de sd kaart in mijn hand had viel deze in drie stukken uit elkaar, een bovenkant, een onderkant en de sd kaart zelf en geloof mij dat is schrikken. Toen alles weer in elkaar gezet, was de sd kaart ook niet meer te lezen, ik heb er een kleine kaartlezer voor gekocht waarbij ik tegen de verkoper zei, dat ik hem meteen sloopte om de werking te zien, de man keek mij vreemd aan en haalde zijn schouders op, ik weet nu wel hoe dat schuifje werkt, hij tilt in een lezer of camera een contactje op waardoor de kaart beschermd is tegen schrijven of formateren.
Thuis gedaan zoals geschreven maar de kaart gaf geen data vrij, dus zoeken op het internet.
In Dresden vond ik een bedrijf die van onleesbare kaarten de data af kon halen, mits de chip die op de kaart zit niet gebroken was, wat bij mij niet het geval was. Men haalt daar de chip van de sd kaart af en heeft er een speciale programmeerbare unit voor om de data te lezen. Na twee dagen het verlossende bericht dat er 354 foto's opstonden en dat die allemaal gered zijn. Na betaling waren binnen 4 dagen de foto's die door hun op een nieuwe sd kaart gezet zijn bij mij thuis binnen.
De oorzaak van het uiteenvallen is mij niet bekend, maar de strekking achter deze proza is : mocht je dezelfde problemen hebben, stuur mij een PB en je krijgt het adres van mij. De service is geweldig en strak geregeld, van iedere stap ontvang je een persoonlijke email en hebben ze geen resultaat dat zijn er ook geen kosten.
Toch hoop ik dat niemand het vraagt, maar mocht je dit probleem hebben dan weet je waar je terecht kan.
Groeten,
Rob