Ik gebruik zelf sinds een jaar een Dell studio 15. Bevalt prima, al wordt de quadcore processor soms wel te heet

.
Het scherm wat ik hierbij gekozen heb is een 15inch truecolor led scherm, full HD 1920 * 1080. Glossy scherm, dat is af en toe wel een beetje onhandig maar niet heel vervelend. Scherm is ontzetten helder, soms eigenlijk te, dus met foto's bewerken zet ik dat meestal wat omlaag.
Ik zou zeker ook naar resolutie kijken, koop in ieder geval alsjeblieft geen HD-ready scherm van 1300nogwat * 768. Dat is nog geen 800 pixels verticaal en echt veel te weinig voor een heleboel toepassingen. Als voorbeeld, photoshop past dan niet lekker in je scherm, de taakbalk zit in de weg, functies zijn niet zichtbaar etc. Niet meer dan een marketingtrucje om met de HD term te kunnen smijten, veel van deze laptops hebben in feite een lagere verticale resolutie dan de laptops van een paar jaar terug zonder breedbeeld scherm.
Ook met foto's kijken/bewerken vind ik het soweiso prettig om meer resolutie te hebben. Vooral met de 10-16 megapixel foto's van tegenwoordig