Auteur Topic: poging tot straatfotografie  (gelezen 1092 keer)

macsterdam

• Gast
Re:poging tot straatfotografie
« Reactie #6 Gepost op: 8 september 2011, 22:33:22 »
Mee eens!! In heb begin boog ik 'm alle kanten op, en tegenwoordig niet of nauwelijks, en da's precies genoeg heb ik gemerkt. Het lensbaby-effect kan bij misbruik erg een 'trucje' lijken, dus doseren is belangrijk (en heel lastig ook, maar wel leuk).

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 8 september 2011, 22:33:22 »

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #5 Gepost op: 8 september 2011, 22:29:06 »
Thanks voor de leuke & zeer nuttige feedback!

@Snipes: 'Kzou graag zeggen dat ik het bord had gezien tijdens het maken, maar dat was een verrassing toen ik de foto op m'n scherm zag. Had ik het wel gezien, had ik 'm minder open geschoten want de 'bankslaper' is wel scherp, het bord niet helemaal, en da's een beetje jammer.

@Henk: De foto is nauwelijks bewerkt hoor. Het effect dat je ziet komt helemaal door de LensBaby lens. Fijne daarbij is dat je in je viewfinder ook dit effect ziet.

Had al gedacht dat het door de lensbaby kwam, mijn fotomaatje heeft hem ook en ik heb het effect dus vaker gezien. Ik vind het vaak niet mooi maar deze is voor mij zeker wel geslaagd. Ik denk dat het een kwestie is van heel bewust gebruik en niet te pas en te onpas gebruiken.

macsterdam

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 8 september 2011, 22:13:52 »
Thanks voor de leuke & zeer nuttige feedback!

@Snipes: 'Kzou graag zeggen dat ik het bord had gezien tijdens het maken, maar dat was een verrassing toen ik de foto op m'n scherm zag. Had ik het wel gezien, had ik 'm minder open geschoten want de 'bankslaper' is wel scherp, het bord niet helemaal, en da's een beetje jammer.

@Henk: De foto is nauwelijks bewerkt hoor. Het effect dat je ziet komt helemaal door de LensBaby lens. Fijne daarbij is dat je in je viewfinder ook dit effect ziet.

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #3 Gepost op: 8 september 2011, 21:13:34 »
Foto 1 word mede door de titel wat sterker maar is niet mijn favoriet. foto 2 , sterke plaat maar hij lijkt iets aan scherpte te missen. foto 3 pracht plaat, door de bewerking alle aandacht naar de muzikant getrokken wat een rustige sfeer geeft.

Henk

Offline Snipes

• Super Pentaxian
  • IJsselstein(UT)
« Reactie #2 Gepost op: 8 september 2011, 19:46:36 »
Nr 2 en 3 vind ik boeiende foto's. Grappig bij 2 is wat er op het bord staat en dat i.c.m. de man op de foto!
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

macsterdam

• Gast
poging tot straatfotografie
« Reactie #1 Gepost op: 8 september 2011, 19:03:12 »
Hieronder wat straatfotografie-probeersels van de afgelopen tijd.

1: Gay (Pride) Dreams

2: Lekker bankje

3: Straatmuzikant

1 | 5D | 24mm | iso160 | f/8 | 1/1000
2 | 5D | 50mm | iso100 | f/3.5 | 1/250
3 | 5D | 50mm lensbaby | iso160 | f/2 | 1/1250