Auteur Topic: volvo v50 rijders?  (gelezen 7225 keer)

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
Re:volvo v50 rijders?
« Reactie #6 Gepost op: 6 september 2011, 19:58:40 »
@Sunshine-nl: tja, ik begrijp dat je het moeilijk hebt met die 1000 Euro die ze je lichter gemaakt hebben. Echter aan zulke praktijken zijn alle merken schuldig. Zelf heb ik ook zo'n ervaringen met defecten aan mijn auto die eigenlijk niet hadden mogen voorkomen en waarvoor ik volledig zelf kon opdraaien. Voor alle duidelijkheid - ik ben een rustige chauffeur en respecteer alle onderhoudsintervallen:
- 1999: BMW: 90.000km,  scheur in cylinderkop. Kosten 2250 Euro.
- 2004: Ford : 70.000 km, vervangen van airco compressor: kosten 1.000 Euro.
- 2011: Volvo: 80.000 km, vervangen van de hydrolische kleppenstoters (20 stuks !!!!): kosten 1500 Euro.
Niet leuk, ...maar het spreekwoord zegt: 'koken kost geld'.
« Laatst bewerkt op: 7 september 2011, 19:34:11 door PeterK »
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 6 september 2011, 19:58:40 »

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #5 Gepost op: 6 september 2011, 19:58:16 »
Dat je met een V40 diesel zo weinig problemen hebt is echt een uitzondering. Zeker de oudere PSA diesels (1.9 TD en 1.9D) waren bepaald geen toonbeelden van betrouwbaarheid en verfijndheid. De 2.0D in de V50 is stukken beter en als je zuinig wilt rijden is de 1.6D ook een prima alternatief, wat minder pk's maar nog altijd voldoende koppel om lekker te kunnen rijden. Bij Volvo betaal je voor de V50 over het algemeen wel wat meer dan bij andere merken qua onderdelen. Op de een of andere manier is het toch een beetje een premium model in dit segment. Wat mij als Volvo-fan van de V50 vooral tegenvalt is de binnenruimte. Ik heb ook twee Volvo gereden en die reed ik juist vanwege de ruimte. De V50 is eigenlijk een beetje Volvo-onwaardig als het gaat om de naam van ruime wagens. Op zich ook weer niet zo heel vreemd als je bedenkt dat de V50 en de Ford Focus hetzelfde onderstel delen (wat overigens voor de rijeigenschappen een zeer dikke plus is).
Afgezien van bovenstaande overwegingen vind ik persoonlijk de V50 een erg geslaagd en tijdloos model, juist ook vanwege het minimalistische interieur.
En als je iets gaat aanschaffen, vraag dan altijd of men het een probleem vind dat je een aankoopkeuring door een onafhankelijk bedrijf laat doen. Als men dat niet wil geeft dat te denken.
Succes met je verdere oriëntatie!

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Sunshine-nl

• Full Member
  • *
  • Abbekerk - Westfriesland - NH
    • Lars online
« Reactie #4 Gepost op: 6 september 2011, 17:51:35 »
Ik rijd een V50 uit februari 2008 (lease auto). Ik gebruik gemiddeld zo'n 5,6 liter per 100km (dagelijks 101 km heen en dezelfde afstand weer terug, voornamelijk snelweg, en af en toe een zakelijke trip naar Duitsland, prive geen km's).
Een perfecte wagen, ik heb in 110.000km één keer een gebarsten turboslang gehad en verder geen extra onderhoud, op de 20.000km beurtenj na dan. De V50 2.0D gaat echt als de brandweer (hij trekt sneller op dan mijn eigen wagen, en dat is een 2.4 liter automaat Volvo, maar wel een paar jaar ouder).
Mijn volgende gaat echter geen Volvo worden. Ik heb met mijn prive auto toen hij 3 jaar oud was en 30.000km een kapotte boordcomputer gehad en toen was de Volvo reactie: jammer, geen garantie, mag ik € 1.000,- vangen voor een nieuwe?
Kortom, nooit meer een Volvo voor mij. Over een maand of 5 komt er dus een 2de handsje te koop bij mijn lease maatschappij: "van een oud mannetje geweest"  :D :D :D

Offline efsix

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
« Reactie #3 Gepost op: 6 september 2011, 17:29:22 »
Welk en hoeveel onderhoud zit er aan te komen?
Meestal is het goedkoper om door te rijden bij regulier onderhoud.
Banden, remmen, dynamo, distributie krijg je bij alle auto's.
Je weet nu wat je hebt. Krijg je bv radiateur, cilinderkop, homokineten etc. Wordt het wat anders.

Kijk eens naar een Audi die uit de lease komt.
Heeft klasse en is zeer betrouwbaar.
Heb twee Avant's met ca 300000 km zonder problemen.

Kijk trouwens eens goed naar het omslagpunt. De nieuwe benzinemotoren komen steeds gunstiger uit.

Gr marc
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
« Reactie #2 Gepost op: 6 september 2011, 17:04:06 »
Ik ben ook een Volvo-rijder, weliswaar met een ander model. Ik ben tevreden over mijn Volvo. De service bij de dealer is goed. Echter Volvo-onderhoud is redelijk prijzig. Ik reed voorheen met Ford en vond dat dit merk toch goedkoper is voor onderhoud. Mijn advies: een V50 is OK, echter pin je niet vast op dit model en overweeg zeker andere merken, bvb Ford Mondeo,...

En kijk ook eens hier: http://www.volvo-forum.nl/
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Offline Sentinel

• Senior Member
  • **
  • Pentax rules!
volvo v50 rijders?
« Reactie #1 Gepost op: 6 september 2011, 01:09:51 »
Hallo mensen,

Nou het is zover, we moeten (of is het willen??) een nieuwe auto. We rijden nu een 11 jaar oude v40 diesel. In 5 jaar tijd 100.000Km mee gereden en heeft ons maar 1x in de steek gelaten. Er staat nu 265.000Km op de teller en er zit best wel wat onderhoud aan te komen.

Nu ben ik zeer tevreden over Volvo. Het kost wat maar heb je ook wat. Zodoende ben ik bezig om mij te focussen op een gebruikte v50 (2.0L diesel). Hij zal uit 2006/2007 komen met max 160.000Km op de teller.
Zijn er hier mensen met een v50. Hoe bevalt die en misschien wel het belangrijkste, wat doet het onderhoud (wat kost het) en als je een 2.0L diesel hebt, wat is het verbruik?

Ik ben natuurlijk ook al bezig om dingen op te zoeken op internet, maar dat is allemaal zo onpersoonlijk. Het Pentax forum is veel vriendelijker en hopelijk en stuk wijzer ;)

Alvast bedankt heren en dames
K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|