Hoi Jos,
De communicatie flitsen zijn niet opgezet als rode ogen reductie en een knape jongen die uberhaupt kan zien dat er meerder flitsen zijn verstuurd (ik niet in iedergeval). Ik heb ermee geexperimenteerd en het werkt perfect) Je kunt met een K20D en de 540FGZ perfect draadloos uit de voeten en je kunt zelfs instellen of de master flits (in mijn geval de camera flitser) wel of niet mee doet in de belichting. Ik ben er persoonlijk erg enthousiast over.
Groeten, Bob
Hoi Bob,
Misschien mijn reactie niet helemaal goed begrepen, dus hier nog maar eens een keer:
De voorflitsen voor de flitsmeting/wireless flitsen zie je inderdaad niet afzonderlijk, hoewel er mensen zijn die rapporteren dat met name kinderen in staat zijn om hun ogen zo snel te sluiten op de voorflits, dat ze er altijd met (half) gesloten ogen op staan. Deze bedoelde ik dan ook niet.
Maar de voorflitsen voor de rode-ogen-reductie zie je wel degelijk.
En het erg donker is, dan heeft de auto focus een hulplichtbron nodig om scherp te kunnen stellen. De AF540 heeft hiervoor een spotbeam ingebouwd (het zwakke rode lichtje). Als je de 540 draadloos gebruikt, dan doet die spotbeam het niet en dan gaat de flitser als hulplicht als een snelle stroboscoop een hele serie flitsen afgeven. Ik heb het nooit gemeten, maar volgens mij kan die wel een dikke seconde lang aanhouden. En die zie je, dat kan ik je verzekeren. De rode ogen voorflitsen vind ik al irritant, maar dat is nog niets vergeleken bij het gebruik van de flitser voor de AF. Die AF-voorflitsen bedoelde ik als de meest irritante flitsuitvinding die er ooit gedaan is. Wat mij betreft: verbieden!
Ik hoop dat ik hiermee nu wat duidelijker ben en zo niet, laat het dan maar weten.
groeten, Jos