Auteur Topic: Huisje tussen de bomen  (gelezen 1103 keer)

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Huisje tussen de bomen
« Reactie #10 Gepost op: 24 april 2009, 13:11:00 »
Hoi Cees,

Zoveel mensen zoveel meningen. Ik was het eens met het iets te krappe kader van de eerste opname. De bomen mogen de rand van het kader niet raken en dat is dus een verbetering. De kleur van de eerste opname vindt ik dus wel erg mooi en geeft een beter beeld van het vroege tijdstip. Bij het posten op een forum zijn kaders in mijn ogen onmisbaar. Door een kader komt de foto los van de herrie van een forum en is beter te beoordelen op zijn eigen merrit. De breedte is irrelevant (zolang je maar niet te veel van de toegestane 900 pixels aand het kader opoffert). Je eigen watermerk zou wat minder wit kunnen zodat er wat meer evenwicht komt. De grootte of wat er staat maakt dan wat minder uit.

Kort samen gevat ik vindt het een prachtige opname die te veel commentaar heeft gekregen op futiliteiten.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 24 april 2009, 13:11:00 »

bijssie

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 22 april 2009, 22:12:49 »
In het kader van het kader is de laatste bewerking met het smallere kader de mooiste,zeker nu de bomen vrij zijn gekomen.

gr.bijssie

xolopodenco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 22 april 2009, 22:03:30 »
Mooier zo Cees, inderdaad, iets meer lucht en de bomen links zitten niet meer zo bekneld. De zwarte rand is minder wurgend en je naam niet meer zo prominent aanwezig.

Ik zelf zie de foto's graag zoals ze zijn, bloot dus, zonder rand.
Ik vind het wel bijzonder dat je je de kritiek aangetrokken hebt. Complimenten daarvoor.

« Laatst bewerkt op: 22 april 2009, 22:05:59 door xolopodenco »

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #7 Gepost op: 20 april 2009, 13:04:06 »
vind de tweede de mooiste: iets helderder en iets meer ruimte bovenaan doen de foto goed.

Er hangt wel zo een vreemde waas over (iets heiigs) of heb je de foto's nog bewerkt. Vind dit wel mooi passen bij de sfeer overigens.

Louter technisch:  f16 had allicht niet gehoeven om in deze scene een maximale scherptediepte te halen.

Qua kader: ik  vind een zwart kadertje ook wel mooi, maar het helpt wel als je tegelijk een piepklein wit binnenkadertje voorziet. Die verlopende binnenkadertjes vind ik persoonlijk maar niks, maar dat is puur een kwestie van goesting.

Groetjes,
Yves
« Laatst bewerkt op: 20 april 2009, 13:06:00 door y-cam »

poef

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 20 april 2009, 07:48:21 »
Mooier zo Cees.
Vooral die iet wat meer ruimte boven de bomen.

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #5 Gepost op: 19 april 2009, 16:08:45 »
Bedankt voor de reacties, ik heb er het volgende mee gedaan:
Meer lucht boven de bomen links, niet veel omdat die lucht ook weer niet zo interessant is.
De helderheid is iets omhoog geschroefd en dan het kader en de naam, tja smaken verschillen.

Ik vindt dat een foto met een zwart kader meer tot zijn recht komt, vooral op een site met een lichte achtergrond zoals bij dit forum.
Daarom heb ik een action in PS die dit automatisch voor mij doet.
Ik heb hem nu samen met de naam de helft kleiner gemaakt met onderstaand resultaat:
 Â 

Alwin

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 19 april 2009, 02:36:37 »
Het transparante binnenkader neemt net dat beetje lucht weg boven de twee bomen links dat de foto meer adem zou geven. Ziet er verder uit als een mooi stukje natuur hoor!

gr. Alwin

Offline m.prieckaerts

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2009, 20:50:11 »
Jammer van de naam in beeld en het dikke kader.
Als je de foto iets helderder zou maken had je een heel mooie.

xolopodenco

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2009, 18:52:42 »
Cees even eerlijk, ik stoor me een beetje aan die dikke zwarte lijst en de naam in de linker beneden hoek.
Het landschap is prachtig en het huisje heel geheimzinnig maar ik vind de kleuren wat flets, wat monotoon...
Sorry, maar de combi van zwarte rouwrand en foto doet me een beetje denken aan een ouderwets schilderij... :(
« Laatst bewerkt op: 18 april 2009, 18:53:29 door xolopodenco »

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Huisje tussen de bomen
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2009, 18:34:44 »
Op zondag ochtend eens een keer vroeg opgestaan en met de hond een eind gaan wandelen.
Langs een bosrand kwam ik dit verscholen huisje tegen.

Reacties zijn natuurlijk weer meer dan welkom want we zijn nooit te oud om te leren,
Cees

1/60 F/16 ISO400 55mm

« Laatst bewerkt op: 19 april 2009, 10:38:02 door etmcemi »