Auteur Topic: Landgoed "De Horsten"  (gelezen 1032 keer)

Bennieb10

• Gast
Re: Landgoed "De Horsten"
« Reactie #4 Gepost op: 21 april 2009, 09:18:11 »
Ik sluit me aan bij Yves....no. 3 vind ik het mooist. De eerste foto is misschien inderdaad wat druk en in nummer vier vind ik dat je een heel interessant standpunt hebt gekozen.
Gr, Bernadette

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 21 april 2009, 09:18:11 »

Alwin

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2009, 19:33:15 »
Bedankt voor je vriendelijke (en leerzame) reaktie, Yves.

gr. Alwin
« Laatst bewerkt op: 20 april 2009, 23:52:19 door Alwin »

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #2 Gepost op: 20 april 2009, 12:54:50 »
Dag Alwin,

Leukeserie die een goed beeld geeft van de plaatsgesteldheid (ben er nooit geweest maar ik kan mij nu wel iets voorstellen bij dat park).

1. miscchien wat druk maar toch een goede opname
2. jammer dat de rivier rechts zo "leegloopt". Probeer invoerende lijnen (wegen, paadjes, rivieren, ...) in één van de onderhoeken te laten starten zodat ze je van daar? gecombineerd met een laag standpunt? de foto in kunnen leiden.
3. Naar mijn idee de beste opname: technisch goed gelukt, rustige compo, zachte kleuren  .... aangenaam om naar te kijken (het wegclonen is zo op het eerste gezicht ook goed geslaagd - ik zie alleszins geen sporen)
4 en 5 goed standpunt om een idee te geven van de kracht van die bomen (inclusief het mee in beeld brengen van het wortelgestel).

Bij de laatste (5) stoort de (allicht onbedoelde) centrale schaduw in beeld wel ... niet altijd makkelijk om te zien als je de opname maakt, maar probeer daar wel op te letten want onbedoelde schaduwen doen veel afbreuk aan een foto.

Leuke reeks !

Groetjes,
Yves

PS het kan een eenmalig euvel  zijn, maar je foto's laden bij mij wel zeer traag op
« Laatst bewerkt op: 20 april 2009, 12:58:27 door y-cam »

Alwin

• Gast
Landgoed "De Horsten"
« Reactie #1 Gepost op: 20 april 2009, 08:51:53 »
Van het weekend gewandeld op landgoed "De Horsten" te Wassenaar. Het grootste deel - zo'n 80% schat ik - zijn polderbossen, de rest is heuvelachtige zandgrond, voor een deel begroeid met bos en voor een deel gemaakt tot parklandschap - een uitloper van de duinen.

1. Een stukje polderbos.

2. Een uitkijkje richting Den Haag. In de verte zie je de torenflats.

3. Het parkgedeelte van "De Horsten". De afvalbakken zijn weggeretoucheerd.

4. Een beetje reliëf in het landschap.

5. Idem.

K&k is welkom. En bedankt voor het kijken.

mvg. Alwin
« Laatst bewerkt op: 20 april 2009, 12:14:23 door Alwin »