Auteur Topic: Scott Keldby's World Wide Photowalk 1 & 2 oktober 2011  (gelezen 1789 keer)

patrick91

• Gast
Re:Scott Keldby's World Wide Photowalk 1 & 2 oktober 2011
« Reactie #12 Gepost op: 14 augustus 2011, 19:03:04 »
;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #12 Gepost op: 14 augustus 2011, 19:03:04 »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #11 Gepost op: 14 augustus 2011, 16:57:47 »
Zeker ieder voor zich! Maar ik heb niet het gevoel dat er tussen nikon en canon "geweld" ook pentax aanwezig moet zijn, tis net als met brabant denk ik.. vaak hoor je daar "boven de rivieren" en boven de rivieren gaat het nooit over onder de rivieren maar zeggen "we" gewoon Brabant of Limburg, Ik heb een paar jaar in Brabant gewerkt overigens..
Pentax gebruikers kijken naar mede gebruikers en het valt op als je er 1 ziet.. canon en nikon gebruikers hebben dat volgens mij niet en kijken alleen maar naar gelijke modellen of model hoger via de riem van de camera..

TV is gelukkig niet verplicht inderdaad :)

EDIT:
En zie nu pas dat je in Brabant woont.. misschien herkenbaar??
/

Ik woon in Brabant maar ondanks dat ik er geboren ben, heb ik er verder niets mee, integendeel zelfs.
Ik werk "boven de rivieren" en mijn vrouw is ook van "boven de rivieren" en de directheid daar spreekt mij erg aan.
Het feit dat ik Pentax gebruiker ben en dat dus ook uit draag, heeft naar mijn idee helemaal niks te maken met het feit dat ik uit Brabant kom.
Meer dat ik "trots" ben op het feit dat ik Pentax gebruik en me afzet tegen verkopers die standaard kopers met Canon en Nikon  naar huis sturen.

Groet
Edzo

NB Ik voel me dus totaal niet aangesproken  ;)

patrick91

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 14 augustus 2011, 16:48:30 »
Zeker ieder voor zich! Maar ik heb niet het gevoel dat er tussen nikon en canon "geweld" ook pentax aanwezig moet zijn, tis net als met brabant denk ik.. vaak hoor je daar "boven de rivieren" en boven de rivieren gaat het nooit over onder de rivieren maar zeggen "we" gewoon Brabant of Limburg, Ik heb een paar jaar in Brabant gewerkt overigens..
Pentax gebruikers kijken naar mede gebruikers en het valt op als je er 1 ziet.. canon en nikon gebruikers hebben dat volgens mij niet en kijken alleen maar naar gelijke modellen of model hoger via de riem van de camera..

TV is gelukkig niet verplicht inderdaad :)

EDIT:
En zie nu pas dat je in Brabant woont.. misschien herkenbaar??
/

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #9 Gepost op: 14 augustus 2011, 16:43:51 »
Ik weet niet hoe het werkt allemaal..

"hoe meer pentax hoe beter", kan aan mij liggen maar dat is het laatste waar ik iets om geef als ik eerlijk ben! Heb meer moeite met het hele grote groep gedoe icm fotograferen.

Hoi Patrick,

Dat kan, ieder voor zich natuurlijk. Er zijn er wellicht ook die het wel leuk vinden, vandaar ook mijn post op het forum.
Daarnaast is een beetje Pentax tussen vaak al dat Canon en Nikon geweld ook wel eens leuk. Maar goed, ook dat kan persoonlijk zijn.
Als je er niks mee wil mij geen probleem, het is net als TV kijken. Je hoeft niet te kijken hè  ;)

Groet
Edzo

patrick91

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2011, 16:35:37 »
Ik weet niet hoe het werkt allemaal..

"hoe meer pentax hoe beter", kan aan mij liggen maar dat is het laatste waar ik iets om geef als ik eerlijk ben! Heb meer moeite met het hele grote groep gedoe icm fotograferen.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #7 Gepost op: 14 augustus 2011, 15:15:07 »
Ik wil zelf wel een Photowalk organiseren in Groningen op 1 okt. Maar ik wil me daarvoor aanmelden , kom echter niet verder dan het scherm met de plaats die je wilt ingeven. Hoe het verder werkt volg ik niet helemaal. Ik blijf in dat scherm hangen.

Wie weet hoe dat verder werkt ?

Hoi Klaas,

Zie deze van de wandeling in Kampen: http://worldwidephotowalk.com/walk/kampen-ov-netherlands-2/
Rechts bovenin vindt je een blauwe button met "LEAD A WALK".
Je komt dan op deze website, waarin de nodige regels staan om als leider op te kunnen treden: http://worldwidephotowalk.com/leader/
Lijkt je dat wel wat, dan kun je onderin doorklikken en jezelf opgeven als leider.
Je krijgt dan in ieder geval een boek van Scott Kelby heb ik begrepen.
En je moet uiteindelijk een winnaar aanwijzen van die dag, die ook weer een boek wint.

Groet
Edzo

Offline Klaas

• Senior Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2011, 14:11:32 »
Ik wil zelf wel een Photowalk organiseren in Groningen op 1 okt. Maar ik wil me daarvoor aanmelden , kom echter niet verder dan het scherm met de plaats die je wilt ingeven. Hoe het verder werkt volg ik niet helemaal. Ik blijf in dat scherm hangen.

Wie weet hoe dat verder werkt ?

Pentax K-1 l D FA 28-105 l Pentax K-S2|DA 18 - 50 WR RE l DA 16-45  |Pentax K-x |DA 18-55 AL II *|SIGMA 17-70 4.5|DA L 55-300| DA 35 2.4 AL|A 50 1.7|M 28 2.8|M 135 3.5|Takumar(bayonet)135 2.5|Vivitar flitser 285|Metz 48 AF-1|Metz 50 AF-1

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2011, 14:05:29 »
Er is er ook 1 in Rotterdam..

Zal ik...

http://worldwidephotowalk.com/walk/rotterdam-zh-nederland/

Gewoon doen joh! Hoe meer Pentax gebruikers er op dit soort bijeenkomsten mee doen, des te beter toch? :)

patrick91

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 14 augustus 2011, 13:58:38 »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #3 Gepost op: 14 augustus 2011, 12:41:52 »
Ja leuk zo'n event. Is een Pentaxmeet met andere merken ;)

:D :D :D

Zijn er nog Pentaxians die hier naar toe komen? Weer een meet in Den Bosch dus  :D

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 14 augustus 2011, 12:38:44 »
Ja leuk zo'n event. Is een Pentaxmeet met andere merken ;)

Ik ben niet meer naar de workshop geweest gisteren. Geen tijd voor gevonden.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Scott Keldby's World Wide Photowalk 1 & 2 oktober 2011
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2011, 12:22:36 »
Citaat van de website:

Scott Kelby's World Wide Photowalk 2011
Ook dit jaar wordt er weer een World Wide Photowalk gehouden, georganiseerd door Scott Kelby. In eerdere jaren werd de fotowandeling eerder in het jaar gehouden. Ditmaal is de datum het weekend van 1 en 2 oktober. In Nederland staan momenteel acht wandellocaties gepland.

Het is de vierde maal dat Scott (die vandaag overigens in Nederland was om een workshop te geven in Amsterdam) de World Wide Photowalk organiseerd. Iedereen die mee wil wandelen kan zich gratis aanmelden bij een photowalk naar keuze waar dan ook op de wereld. Op de World Wide Photowalk website kun je zien waar alle walks gehouden worden.

Staat jou favoriete locatie er niet tussen dan kun je zelf ook een Photowalk organiseren via deze website. Tot 16 september kun je jezelf nog aanmelden als 'Walk Leader'. Het organiseren kost je niet eens zoveel tijd en als dank ontvang je van Scott één van zijn boeken cadeau.

Zo'n zelfde boek mag je ook cadeau geven (via Scott) aan de winnaar van jouw Photowalk. Na afloop van de tocht kunnen de deelnemers aan een tocht hun foto's inzenden. De leider van die tocht kiest een winnaar.

http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/overige/scott_kelbys_world_wide_photowalk_2011.asp#.Tkd6z3_YWJY.mailto

Zelf doe ik samen met een vriend van me mee aan de Photowalk in 's-Hertogenbosch.
« Laatst bewerkt op: 14 augustus 2011, 12:25:56 door Edzo »