Zeker ieder voor zich! Maar ik heb niet het gevoel dat er tussen nikon en canon "geweld" ook pentax aanwezig moet zijn, tis net als met brabant denk ik.. vaak hoor je daar "boven de rivieren" en boven de rivieren gaat het nooit over onder de rivieren maar zeggen "we" gewoon Brabant of Limburg, Ik heb een paar jaar in Brabant gewerkt overigens..
Pentax gebruikers kijken naar mede gebruikers en het valt op als je er 1 ziet.. canon en nikon gebruikers hebben dat volgens mij niet en kijken alleen maar naar gelijke modellen of model hoger via de riem van de camera..
TV is gelukkig niet verplicht inderdaad 
EDIT:
En zie nu pas dat je in Brabant woont.. misschien herkenbaar??
/
Ik woon in Brabant maar ondanks dat ik er geboren ben, heb ik er verder niets mee, integendeel zelfs.
Ik werk "boven de rivieren" en mijn vrouw is ook van "boven de rivieren" en de directheid daar spreekt mij erg aan.
Het feit dat ik Pentax gebruiker ben en dat dus ook uit draag, heeft naar mijn idee helemaal niks te maken met het feit dat ik uit Brabant kom.
Meer dat ik "trots" ben op het feit dat ik Pentax gebruik en me afzet tegen verkopers die standaard kopers met Canon en Nikon naar huis sturen.
Groet
Edzo
NB Ik voel me dus totaal niet aangesproken