Ik denk dat ik, ehhh we (Mio wil ook) aan de monopod moet(en). Maar ik heb geen zin om een vermogen voor zo'n steunstokje neer te tellen. De stabiliteit moet uiteindelijk nog vanuit jezelf komen.
Ik denk dat je de monopod ander waardeert want het is meer dan een steunstok als je hem goed gebruikt.
Voor goe gebruik moet die lang genoeg zijn en stevig genoeg omdat je de monopod scheef weg zet en er min of meer je gewicht er in gooit om zo de stabiliteit te verhogen maar dat moet die wel kunnen houden.
Ik gebuik een mono ook soms met groothoek lenzen om zo een langere belichtingstijd te kunnen gebruiken, heb op die manier ook infrarood foto's gemaakt.
Manfrotto heeft zeker een paar leuke allumilium monopods, KE heeft een paar leuke sets toen ik voor het laatst keek.
De Manfrotto MM394 lijkt me te kort met zijn 152.5cm of ben je niet zo lang?
De Manfrotto 681B zal een mooiere wezen denk ik persoonelijk, is zo 10cm hoger en met een ball hoofd er tussen moet die zo rond de 175 180 cm moeten uit komen.
ps. de Velbon RUP-V40 ziet er ook goed uit.
Ik heb zelf een Velbon Carbon Pro en die bevalt me goed... maar ziet toch te kijken naar Gitzo :schaam: