Jongens, willen jullie hier de discussie even voortzetten: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=23826.new#newHet gaat nu wel erg off-topic!
Effe zonder dollen, zo'n LX is wel af met een motor, dus als je er eens tegen aan loopt, nooit weg. trekken,
Nee Joop, daar is geen lol aan.....als ik er een zou kopen moet ik het een keer 'tegenkomen' op een marktje, marktplaatsje, o.i.d.Dat geeft veel meer voldoening naar mijn mening
Daar hebben ze een LX ,met motor te koop. Misschien willen ze de motor wel los verkopen.
geen aanrader dus.
Probeer eens bij www.fotohandeldelfshaven
Mods: kan Henk geen eigen topic krijgen? "Henks grote inkoop topic".
Hoor ik daar MOTOR voor een LX......... Weer iets om naar te gaan zoeken....potverdorie....zo blijf ik bezig! :dash1:Henk
Weer iets om naar te gaan zoeken....potverdorie....zo blijf ik bezig! :dash1:
LX met motor
Pas op dat je geen last krijgt SLX: syndroom van de LX. Kenmerken zijn opgepompte bovenarmen en een zwaar gebogen nek.....
ik weet het niet of die FA gelijkwaardig zou zijn aan de LX, heb er echt geen idee van. In ieder geval is het ook een degelijk, zwaar geconstrueerd toestel. Henk
Ook weer goed bezig J@@P!En R & R (Roeland & Ruurd, of andersom, dat mag ook)....ik weet het niet of die FA gelijkwaardig zou zijn aan de LX, heb er echt geen idee van. In ieder geval is het ook een degelijk, zwaar geconstrueerd toestel. Maar of ze technisch aan elkaar gewaagd zijn weet ik en en maakt mij verder ook niet zo heel veel uit. De LX zal ik zeker gaan gebruiken en de Nikon waarschijnlijk niet.Henk
Complete analoge set met 2 ME camera's, div. lenzen, flitsers, paraplu's, statieven en een hoop klein spul. Komt later deze week binnen.
De FA is de Nikon tegenhanger van de Pentax ME: De A staat voor Automatic in de Nikon F-reeks. Zo is de FM (Manual !) de tegenhanger van de Pentax MXAls tegenhanger van de LX zie ik de F3, met verwisselbare zoekers, achterwand, matglazen film, objectieven enz.
Over de LX ga ik niks zeggen, dat zal kameraad R wel gaan doen . De FA is een werkpaard uit dezelfde periode, iets later op de markt gekomen dan de LX maar hoort zeker in dezelfde categorie thuis. Ik heb in de PDF verzameling nog een engelse handleiding gevonden, ik weet niet hoe ik hier bestanden kan uploaden, misschien wel helemaal niet, doe anders even een PM met je epostadres als je wat te lezen wilt hebben.
Tevens meegekomen, plotseling (let op ik ga vloeken) Nikon FA met Nikkor 50mm 1,4 en een Practica GS20sx of zoiets....Die Nikkon is ook een groot en zwaar toestel.
50mm 1.7 mijn eerste echt lichtsterke lens:)
Er word een diepgaand onderzoek ingesteld
Hé Mods, is dit geen overspel? 1 LX met lens (kwijl, kwijl) en een Nikon......met lens en nog meer??? Mooie deal Henk, laat die grote kast nu maar komen!