RAM geheugen is momenteel spotgoedkoop. Mijn broer sleuteld het voor me in elkaar, dus daar zit voor mij ook nog wel een voordeeltje in. De uitbreiding naar USB 3.0 is gewoon een supervinding, want data overzetten van kaart naar pc gaat echt vlugger. Ik had bedacht de selectie in Lightroom te gaan doen, moet het nu nog eens opnieuw uitproberen, maar wellicht dat ik dat toch anders ga doen. Ik ben niet zo van het wachten. 
Tsja die SSD is meer rationeel dat ik die nog niet heb. Je ziet nu dat de prijs nog maar weinig zakt, maar dat de schijven veel sneller worden. Ik verwacht eigenlijk dat in het voorjaar de schijven pas goedkoper gaan worden. Dat lijkt me een mooi moment. Ik heb nu ook genoeg uitgegeven aan mijn PC vind ik.
Ben benieuwd wanneer het moment komt dat je die 16GB RAM vol krijgt, dat gaat nog wel even duren waarschijnlijk, ik moet hier mijn best al doen om 4 tot 5 GB vol te krijgen met vanalles open.(ik heb er 6).
Die USB3.0 klinkt wel mooi! Je hebt dan dus ook een USB3.0 kaartlezer o.i.d.?
De selectie maak ik zelf in adobe bridge, ik vind het eigenlijk in geen enkel programma heel erg handig, maar bridge werkt dan nog wel lekker. Even je views customizen en dan heb je mooi een overzicht met je exif etc. gelijk zichtbaar. Eventueel foto's taggen, voorbeelden bekijken. Je kan dan van een map met foto's eventueel ook gelijk de hele rits in ACR openen vanuit Bridge. Dat moet met 16GB wel lukken