Auteur Topic: Jouw laatste aankoop deel (9)  (gelezen 160230 keer)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Jouw laatste aankoop deel (9)
« Reactie #341 Gepost op: 22 september 2011, 18:43:54 »
Kees en Ron, gefeliciteerd met jullie glaswerk!

Als het goed is ga ik het glaswerk van Kees zondag al in aktie zien  :D

Ron, "zonnekaptussenstuk" is leuk woord voor galgje zeg  :D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #341 Gepost op: 22 september 2011, 18:43:54 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #340 Gepost op: 22 september 2011, 18:40:30 »
ron ik heb de sigma ook zonder os maar de zonnekap kan je omgedraait plaatsen
Ook ontdekt, ik zat wat te hannessen met het zonnekaptussenstuk voor aps-c sensorcamera's.

spijt van de 60-250? of is die voor het echt lange bereik en de sigma voor het lichtsterke?

Die 60-250 is echt een dijk van een lens. Ik mis alleen de lichtstop aan de onderkant. Het verschil in bereik is redelijk overzichtelijk denk ik.

jjw

• Gast
« Reactie #339 Gepost op: 22 september 2011, 18:08:22 »
Gefeliciteerd, veel plezier ermee.

Net een nieuwe knots binnen gekomen. Sigma 70-200mm/f2.8 EX DG OS HSM. Dat is toch wel een groot geval. Zeker met de zonnekap erop.

Even een vraagje voor wie zoiets heeft. Je kunt de zonnekap er niet omgekeerd opzetten of vergis ik me? Wat doe je met die zonnekap tijdens transport (ik wist niet hoe handig die Pentax zonnekappen waren).

spijt van de 60-250? of is die voor het echt lange bereik en de sigma voor het lichtsterke?

Offline mike_k

• Junior Member
« Reactie #338 Gepost op: 22 september 2011, 17:14:37 »
ron ik heb de sigma ook zonder os maar de zonnekap kan je omgedraait plaatsen

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #337 Gepost op: 22 september 2011, 16:46:01 »

Net een nieuwe knots binnen gekomen. Sigma 70-200mm/f2.8 EX DG OS HSM. Dat is toch wel een groot geval. Zeker met de zonnekap erop.

Even een vraagje voor wie zoiets heeft. Je kunt de zonnekap er niet omgekeerd opzetten of vergis ik me? Wat doe je met die zonnekap tijdens transport (ik wist niet hoe handig die Pentax zonnekappen waren).
Gefeliciteerd Ron, prachtige aankoop die ook nog ergens op mijn lijstje staat.
Overigens kunnen Tamron lenzen dat ook, de zonnekap omgekeerd plaatsen. Dus wellicht ga ik voor de 70-200 van Tamron :D.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

RonHendriks

• Gast
« Reactie #336 Gepost op: 22 september 2011, 16:17:36 »
Eindelijk een besluit kunnen nemen: Sigma 10-20 mm F/4-5.6 EX DC Digital Pentax Af

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #335 Gepost op: 22 september 2011, 12:43:06 »
Eindelijk een besluit kunnen nemen: Sigma 10-20 mm F/4-5.6 EX DC Digital Pentax Af

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #334 Gepost op: 21 september 2011, 20:22:01 »
Peter, 10-14 dagen valt mij nog mee. Ik had toch wel zo'n 4 weken gerekend. Dat de kwaliteit minder is dan origineel geloof ik best, maar ik ga geen 90 euro neertellen voor een extra accu en dan wil ik best wat inleveren op kwaliteit. Je ziet het vast niet terug op de foto's  :)

Groet, Wim

De accu is helemaal goed, ik heb niet de indruk dat de originele langer meegaat.
Zowel Digitaal als Analoge camera's

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #333 Gepost op: 21 september 2011, 19:43:40 »
Extra accu voor de K7 besteld bij Dealextreme, als backup te gebruiken. Ik stel me er niet te veel van voor, maar voor 10 euro wil ik het wel eens proberen.
Ik lees veel over lange levertijden bij Dealextreme, iemand een idee hoe lang dit is?

Groet, Wim

Ik heb er ook eentje mee laten komen met de grip voor de K7. Grip + accu voor amper 45 euro. Levertijd ook een week of 4 a 5, maar de kwaliteit is voor de prijs zeker prima. Met de accu merk ik qua levensduur (aantal kliks per keer opladen) geen verschil met de originele. Over de technische levensduur kan ik nog niet zoveel zeggen, maar voor het geld mag 'ie ook heel wat minder lang meegaan :D.

Groeten,
J@@P

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #332 Gepost op: 21 september 2011, 17:30:18 »
De digitale fotografiebijbel is een absolute aanrader voor iedereen die serieus met fotografie bezig is, dus zie je hem in de boekhandel liggen: gelijk meenemen!

Check!
Net bij de Bruna/Postkantoor pakje af wezen halen (wat er niet lag) dus maar direct de Fotografie Bijbel gekocht.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #331 Gepost op: 21 september 2011, 17:14:54 »
Peter, 10-14 dagen valt mij nog mee. Ik had toch wel zo'n 4 weken gerekend. Dat de kwaliteit minder is dan origineel geloof ik best, maar ik ga geen 90 euro neertellen voor een extra accu en dan wil ik best wat inleveren op kwaliteit. Je ziet het vast niet terug op de foto's  :)

Groet, Wim

4 weken lijkt me wel redelijk. Ik heb er ook een paar van die accu's en die werken prima. Zijn er ook als reserve.

Centurion

• Gast
« Reactie #330 Gepost op: 21 september 2011, 16:54:34 »
Ik heb er een aantal keren wat besteld ( reserve accu - grip voor de K7/K5 - macro slede - en nog wat ander spulletjes) nadat het bij hun binnen is ( meestal enkele dagen) want het is een verkoopkantoor en hebben zelf volgens mij niets op voorraad duurt het verzenden 10-14 dagen is mijn ervaring.

Gr Peter

Ik heb tot nu toe geen klachten over de kwaliteit, natuurlijk de originele grip zal beter en voorzien van WS zijn, maar voor 1/6e namelijk € 39.-- van de Pentax prijs mag je niet klagen.

Gr Peter

Groet, Wim

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #329 Gepost op: 21 september 2011, 16:31:13 »
Ik heb er een aantal keren wat besteld ( reserve accu - grip voor de K7/K5 - macro slede - en nog wat ander spulletjes) nadat het bij hun binnen is ( meestal enkele dagen) want het is een verkoopkantoor en hebben zelf volgens mij niets op voorraad duurt het verzenden 10-14 dagen is mijn ervaring.

Gr Peter

Ik heb tot nu toe geen klachten over de kwaliteit, natuurlijk de originele grip zal beter en voorzien van WS zijn, maar voor 1/6e namelijk € 39.-- van de Pentax prijs mag je niet klagen.

Gr Peter

Centurion

• Gast
« Reactie #328 Gepost op: 21 september 2011, 16:10:16 »
Extra accu voor de K7 besteld bij Dealextreme, als backup te gebruiken. Ik stel me er niet te veel van voor, maar voor 10 euro wil ik het wel eens proberen.
Ik lees veel over lange levertijden bij Dealextreme, iemand een idee hoe lang dit is?

Groet, Wim

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
« Reactie #327 Gepost op: 20 september 2011, 20:29:06 »
Vervangende laptopaccu voor m'n HP NC4200 12" laptop en een 8GB class 10 geheugenkaart voor in de K7, bij elkaar voor nog geen 50 eurie, via Dealextreme. Nu even een paar weekjes wachten, maar voor dat geld vind ik dat niet zo heel erg :D

Groeten,
J@@P

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #326 Gepost op: 19 september 2011, 11:53:14 »
Het boek "De digitale fotografie bijbel" van Michael Freeman (Als die bedoelt wordt)  is al lang uit in Nederland. Ik heb het eens in zo'n winkel met allerlei uitverkoop/ goedkope boeken  gekocht. De prijs weet ik niet meer. Er staat inderdaad heel veel in. Maar er wordt niet erg diep op ingegaan. Voor de prijs wel een goed boek.

Michael Freeman is een veel schrijver mag je wel zeggen.

Frans

Daarvoor zijn de losse boeken van Freeman die specifiek ingaan op compositie, kleur, belichting etc. Die boeken gaan wel vrij diep in op de materie, zo'n bijbel is meer bedoeld als naslagwerk voor de meeste gebieden van de fotografie.

JohnnieS

• Gast
« Reactie #325 Gepost op: 19 september 2011, 11:11:57 »
Ik heb ontdekt dat het leven op de rechter-rijstrook ook best aangenaam is. Een geheel nieuwe ervaring  :evil:

enfin, net een tank volgegooid: EUR 45. Dat is nog eens wat anders dan EUR 110 in de 9-5. Met EUR110 deed ik net geen 600km in de 9-5....ben benieuwd hoever ik kom met die EUR45 in de Panda.

greetz,
Erik

Heel mooi"dat is op jaarbasis een K5  ;)

Mvg,
JohnnieS

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #324 Gepost op: 19 september 2011, 10:32:26 »
Ik heb ontdekt dat het leven op de rechter-rijstrook ook best aangenaam is. Een geheel nieuwe ervaring  :evil:

Ik heb heel veel plannen, maar een kinderwagen/buggy komen daarin niet voor......

enfin, net een tank volgegooid: EUR 45. Dat is nog eens wat anders dan EUR 110 in de 9-5. Met EUR110 deed ik net geen 600km in de 9-5....ben benieuwd hoever ik kom met die EUR45 in de Panda.

Idd, toch vind ik het allemaal fijne boeken om te lezen, evenals de boeken van John Freeman!

greetz,
Erik

Misschien wel bijna net zover, het ligt aan de afstanden (korte of lange ritten).

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #323 Gepost op: 18 september 2011, 19:19:17 »
Dat wordt afkicken, Erik  :D

[...]
Niet meer als eerste weg bij het verkeerslicht  ;).

wijsheid komt met de jaren, maar er past maar moeilijk een kinderwagen/buggy e.d. in. Geen idee wat voor plannen je hebt?

Ik heb heel veel plannen, maar een kinderwagen/buggy komen daarin niet voor......

[...]Michael Freeman is een veel schrijver mag je wel zeggen. Frans
Idd, toch vind ik het allemaal fijne boeken om te lezen, evenals de boeken van John Freeman!

greetz,
Erik

asplx

• Gast
« Reactie #322 Gepost op: 18 september 2011, 15:01:24 »
Okay dus het is al langer te koop, dat wist ik niet, iemand op de fotoclub had het er over dat het pas uit is vandaar.

gr Peter

Die heeft dat boek dus heel duidelijk zelf ook hard nodig.

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #321 Gepost op: 18 september 2011, 14:21:56 »
....heb ik net een mooi boek besteld namelijk De Digitale Bijbel zie hier http://www.librero.nl/index.asp?c=5 kost maar € 19.95
.......ijna alle onderwerpen worden behandeld erg fraai en leerzaam en dat voor "" zo weinig geld"

De digitale fotografiebijbel is een absolute aanrader voor iedereen die serieus met fotografie bezig is, dus zie je hem in de boekhandel liggen: gelijk meenemen!

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #320 Gepost op: 18 september 2011, 14:16:23 »
Het boek "De digitale fotografie bijbel" van Michael Freeman (Als die bedoelt wordt)  is al lang uit in Nederland. Ik heb het eens in zo'n winkel met allerlei uitverkoop/ goedkope boeken  gekocht. De prijs weet ik niet meer. Er staat inderdaad heel veel in. Maar er wordt niet erg diep op ingegaan. Voor de prijs wel een goed boek.

Frans

Okay dus het is al langer te koop, dat wist ik niet, iemand op de fotoclub had het er over dat het pas uit is vandaar.

gr Peter

JohnnieS

• Gast
« Reactie #319 Gepost op: 18 september 2011, 00:05:44 »
Ik heb hem ook Frans" De digitale fotografie bijbel" van Michael Freeman
Toen betaald iets van € 19.50,-
Staat alles in wat je maar wilt weten,een paar keer goed door lezen en dan komen de beter Foto's vanzelf :D :D
mvg,
JohnnieS

Offline Frans Musters

• Senior Member
  • **
  • plaatjes schieten met pentax!
    • Probeersel
« Reactie #318 Gepost op: 17 september 2011, 23:59:16 »

Frans
Een paar lenzen:
  • Sigma 17-70 1:2.8-4.5
  • SMC DA 55-300
  • Tamron 90mm 2.8

jjw

• Gast
« Reactie #317 Gepost op: 17 september 2011, 23:29:16 »
Nee een K-bajonet.

Ach...voor die 10 euro ga ik 'm niet laten reinigen. Ik zie wel hoe lang die het vol gaat houden :)
Vooralsnog loopt het soepel