Auteur Topic: Jouw laatste aankoop deel (9)  (gelezen 161041 keer)

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:Jouw laatste aankoop deel (9)
« Reactie #291 Gepost op: 14 september 2011, 21:05:02 »
Citaat
Ik heb geen zolder...

Ikke wel  :D :D :D
Als je hem ziet moet je vast ook erg hard lachen!!!

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #291 Gepost op: 14 september 2011, 21:05:02 »

asplx

• Gast
« Reactie #290 Gepost op: 14 september 2011, 20:38:54 »
Ik ben even helemaal van de weg met mijn nieuwe monitor. Ik moet me nog verdiepen in de kleureninstellingen en mogelijkheden, want die zijn best groot. Maar wat scherpte en resolutie aangaat is dit echt ongelofelijk. Ik zat wat hoge kwaliteit video te bekijken van internet (niet youtube) en dat is echt fabelachtig scherp. Een review komt nog een keer maar voor nu: Stop met alles wat je doet, ga naar de zolder, sleep alles eraf, zet het op marktplaats, want voor 600 euri's veranderd je leven echt!

:'( :'( :'(
Ik heb geen zolder...

Ruurd

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #289 Gepost op: 14 september 2011, 19:08:49 »
Fijn dat het scherm je goed bevalt maar ik ga echt mijn Eizo niet inruilen  ;)

Maar ja heb wel een ander 24inch speeltje gezien...
Kost alleen ietsje meer... €2300 is de advies prijs.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mB3SgOhGKp0[/youtube]
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

• Gast
« Reactie #288 Gepost op: 14 september 2011, 19:05:00 »
Ik ben even helemaal van de weg met mijn nieuwe monitor. Ik moet me nog verdiepen in de kleureninstellingen en mogelijkheden, want die zijn best groot. Maar wat scherpte en resolutie aangaat is dit echt ongelofelijk. Ik zat wat hoge kwaliteit video te bekijken van internet (niet youtube) en dat is echt fabelachtig scherp. Een review komt nog een keer maar voor nu: Stop met alles wat je doet, ga naar de zolder, sleep alles eraf, zet het op marktplaats, want voor 600 euri's veranderd je leven echt!

RonHendriks

• Gast
« Reactie #287 Gepost op: 13 september 2011, 21:08:01 »
Ik heb ook weer eens een boek. "Bewuster werken met Adobe Photoshop Lightroom 3" van van duuren Informatica. Het zat bij mijn software in de aanbieding via twitter. Ook nog wat te lezen.

asplx

• Gast
« Reactie #286 Gepost op: 13 september 2011, 21:02:01 »
Bij Raid 1 niet nodig, het is volledig mirroring en je kan gewoon de nog werkende schijf blijven gebruiken en daar de data vanaf halen. Het is redelijk secuur maar je moet inderdaad goed opletten dat er geen malware op je pc komt die destructief omgaat met je data. Maar de kans dat je daarmee besmet raakt is zeer klein als je de juiste bescherming gebruikt. Meeste malware is er tegenwoordig op gericht om prive gegevens te onfutselen, niet om data te vernietigen.

Maar dat geldt voor elke computer, al dan niet met Raid 1.
Natuurlijk is Raid 1 veiliger, maar het ontslaat je niet van de zorg voor zorgvuldige omgang met je materialen.

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #285 Gepost op: 13 september 2011, 20:38:12 »
edit: Dit weet ik niet zeker maar er is een kans dat je met alleen dezelfde raid controller de DATA op de schijf kan lezen dus als die of je moederbord kapot gaat dan moet je dezelfde kopen waarschijnlijk.

Bij Raid 1 niet nodig, het is volledig mirroring en je kan gewoon de nog werkende schijf blijven gebruiken en daar de data vanaf halen. Het is redelijk secuur maar je moet inderdaad goed opletten dat er geen malware op je pc komt die destructief omgaat met je data. Maar de kans dat je daarmee besmet raakt is zeer klein als je de juiste bescherming gebruikt. Meeste malware is er tegenwoordig op gericht om prive gegevens te onfutselen, niet om data te vernietigen.

Offline Corros

• Super Pentaxian
  • J316
    • Website
« Reactie #284 Gepost op: 13 september 2011, 19:25:49 »
Een nieuwe bril.
Nee, geen Pentax-glazen, maar Rohdenstock multifocaal. Wèl even wennen, maar fotograferen met de nieuwe bril gaat gelukkig goed.

Jan.

Houdt je de bril dan voor de camera? ;)
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Offline UrbexDaan

• Senior Member
  • **
    • SilverCube
« Reactie #283 Gepost op: 13 september 2011, 19:23:33 »
denk het niet... stel je voor er komen krassen of steenslagen op  ???

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #282 Gepost op: 13 september 2011, 19:15:23 »
Mooi fietsje, ga je hem ook echt gebruiken?
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline UrbexDaan

• Senior Member
  • **
    • SilverCube
« Reactie #281 Gepost op: 13 september 2011, 19:13:10 »
Word weer eens tijd voor een post van moi...

My new Bike :D

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #280 Gepost op: 13 september 2011, 18:40:46 »
Ik heb nu de OS en de meeste programma's op een SSD staan, deze blijft als het goed is altijd uitleesbaar.
Voor foto's heb ik een aparte schijf.
De idee is om een nas/server/media computer te maken die de belangrijke automatische data backup van mijn computer.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

• Gast
« Reactie #279 Gepost op: 13 september 2011, 18:36:30 »
Het blijft dus raadzaam op met de hand of via een programmatje een back-up te maken op bijvoorbeeld een externe harde schijf.

Dat is voor een deel van de bestanden dan ook de bedoeling. Tenslotte zijn niet alle plaatjes even waardevol. Wel goed om te bedenken, dat het een kleine veiligheid is en niet absoluut.

Offline DickL

• Pentaxian
  • **
    • Mijn Flickr albums
« Reactie #278 Gepost op: 13 september 2011, 18:32:49 »
Door een crash van een software applicatie kunnen bestanden gelijktijdig op beide schijven verminkt worden. het blijft dus raadzaam op met de hand of via een programmatje een back-up te maken op bijvoorbeeld een externe harde schijf.
K-3iii | K-1 | K-3 | K-01 | K-5 | K-m 
HD DA 55-300 PLM | DA 18-135 | DA 21 Limited | DA 35/2.4 | DA 18-55 WR
DFA 24-70 | DFA 150-450 | DFA 100 MACRO WR 
FA77 1.8 Limited | FA43 1.9 Limited | FA31 1.8 Limited
Sigma 70-200/2.8 II | Sigma AF 8-16

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #277 Gepost op: 13 september 2011, 18:32:35 »
Software fouten en andere schrijf fouten, en dan heb je nog je kwaadaardige software en gebruikers fouten.

Als er iets fout of kwaadaardig op 1 schijf wordt weg geschreven dan gebeurt dat ook op de andere, daarom is het geen volwaardige backup.

edit: Dit weet ik niet zeker maar er is een kans dat je met alleen dezelfde raid controller de DATA op de schijf kan lezen dus als die of je moederbord kapot gaat dan moet je dezelfde kopen waarschijnlijk.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

• Gast
« Reactie #276 Gepost op: 13 september 2011, 18:13:06 »
Bedenk wel dat dit alleen maar bescherming bied tegen het falen van een schijf, als er ergens anders een fout optreed dan ben je vaak alsnog de informatie kwijt.

Je mag een raid opstelling niet als volwaardig backup beschouwen.

Vandaar dat ik aan een derde schijf zit te denken. Welke mogelijke gevaren zie jij en welke impact heeft dat (op enkele bestanden of op alle bestanden op de schijf)?

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #275 Gepost op: 13 september 2011, 18:01:35 »
Ook dat idee met de schijven in mirror modus ben ik wel in geïnteresseerd. Ben benieuwd hoe je dat bevalt.
Bedenk wel dat dit alleen maar bescherming bied tegen het falen van een schijf, als er ergens anders een fout optreed dan ben je vaak alsnog de informatie kwijt.

Je mag een raid opstelling niet als volwaardig backup beschouwen.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

• Gast
« Reactie #274 Gepost op: 13 september 2011, 16:25:27 »
Klinkt als een behoorlijk snel setje Ron! En zeg nou zelf, die 8GB intern moet toch ook wel voldoende zijn eigenlijk, dat is zelfs tegenwoordig nog best veel.
Is ook zo, maar geheugen is momenteel spotgoedkoop en mijn broer had ze liggen. De omruil was dus zo gedaan. Helaas gaat dat niet door.

Over die mirror:
  • Bij opslaan en bij deleten gebeurd dat dus meteen op beide schijven. Je hoeft dus geen back-up meer te draaien, want alles gebeurd in tweevoud (en in drievoud als ik een derde schijf erbij zet). Opletten is dus nog steeds belangrijk.
  • Ik moet wel nog een vorm van externe (beperkte) opslag regelen. Heb een externe harde schijf, maar nog geen cloud.

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #273 Gepost op: 13 september 2011, 14:55:24 »
de DA 35mm 2.4  een mogelijke 1e stap naar prime lensjes.

gr jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

jjw

• Gast
« Reactie #272 Gepost op: 13 september 2011, 14:04:43 »
Klinkt als een behoorlijk snel setje Ron! En zeg nou zelf, die 8GB intern moet toch ook wel voldoende zijn eigenlijk, dat is zelfs tegenwoordig nog best veel. Ik heb 6GB (laptop) met een quadcore en dat gaat al prima.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #271 Gepost op: 13 september 2011, 12:32:45 »
Leuke configuratie Ron. Ben benieuwd naar het werken met de Display Port, dan ga ik denk ik ook maar voor een nieuwe videokaart.

Ook dat idee met de schijven in mirror modus ben ik wel in geïnteresseerd. Ben benieuwd hoe je dat bevalt.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #270 Gepost op: 13 september 2011, 09:22:02 »
Gisteren bij mijn broer geweest om weer eens te knutselen aan mijn PC. Een paar dingen lagen al een tijdje te wachten. Mijn kastje is ook vol, dus als er iets in gaat moet er ook iets uit. Ik wil mijn werkwijze veranderen en daarvoor wat dingen op elkaar aanpassen zodat alles sneller werkt.

• 2 x 2 terabyte schijven erin gezet. Deze zijn nu als 1 schijf in mirror geconfigureerd in Windows 7! Dat werkt echt fantastisch, want alles wat je copieerd naar dit station staat het meteen op beide schijven. We kenden allebei deze mogelijkheid nog niet. Even sparen en dan doe ik er wellicht een derde schijf bij in diezelfde configuratie (daarvoor zou de interne kaartlezer moeten wijken die nog usb 2 is en mijn 32 GB kaartjes niet kan lezen).
  • USB-3 met twee poorten ingebouwd. Ook even getest met de nieuwe externe schijf die ik heb van 1 TB (ook in een USB 3.0 behuizing en dit was de oude reeds volle schijf). Op USB 2 haalde die een snelheid van 29 MB/s en op usb 3.0 de originele snelheid van 120 MB/s. Meteen ook een USB 3.0 externe kaartlezer besteld.
  • Nieuwe videokaart met Display Port, had mijn broer toevallig ook liggen en zit in de nieuwste series er standaard op in het hogere segment. Voor de nieuwe monitor.
  • Nog geprobeerd om mijn DDR3 geheugen te wisselen, maar 4 GB stripjes werden niet geaccepteerd op mijn moederbord :( Ik moet me dus zien te redden met de 8 GB die erop zitten. Ik heb een 4 core processor en die zou nog naar 6 core kunnen, maar dat is ook nergens voor nodig. Enige overgebleven optie is dus het vervangen van de C-schijf (installatie) door een SSD waardoor de snelheid nog flink hoger kan. Iets voor later, want vind die SSD nog wat duur terwijl die toch over een half jaar en sneller en goedkoper zullen zijn.

Besteld en komt vandaag/morgen binnen:
Lightroom 3 en Fujitsu P27T-6 monitor.

Nu nog een werkplekje knutselen waar het prettig werken is (zitten en licht).

Als ik het goed heb kan ik zo makkelijk de inhoud van een geheugenkaart dumpen en daar een selectie op maken. Ben benieuwd naar de snelheid, maar dat zou in 12 minuten moeten kunnen (als de nieuwe kaartlezer er is).
« Laatst bewerkt op: 13 september 2011, 09:30:08 door RonHendriks »

asplx

• Gast
« Reactie #269 Gepost op: 12 september 2011, 20:32:27 »
Dank je wel! Ben heel benieuwd en de handleiding heb ik ook al binnen! (www.gebruikershandleiding.com)
Uiteindelijk 55€ betaald, maar ag..... :D

Me dunkt...
Heel netjes voor dat setje... :good:

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #268 Gepost op: 12 september 2011, 20:27:58 »
Dat is een hele mooie set, Marlon.
Voor  die 50 pleuri incl. verzenden? Dat is nog eens een koopje... :yahoo:

Gefeliciteerd, man :cheer:

Ruurd

Dank je wel! Ben heel benieuwd en de handleiding heb ik ook al binnen! (www.gebruikershandleiding.com)
Uiteindelijk 55€ betaald, maar ag..... :D

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #267 Gepost op: 12 september 2011, 20:00:31 »
Goed nieuws! Welcome back!

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)