Auteur Topic: Jouw laatste aankoop deel (9)  (gelezen 160405 keer)

Serpiente

• Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (9)
« Reactie #166 Gepost op: 31 augustus 2011, 00:08:21 »
Dan moet je dat zeker doen, je bent dat gewend en je weet wat je krijgt.
Ik heb de AKG nu maar op goed advies gekocht... eigenlijk had ik ze zelf allemaal moeten vergelijken maar heb daar nu echt geen tijd voor...
De Sennheiser HD 650 wordt trouwens ook goed beoordeelt, het is maar net wat je smaak is.

Heb je trouwens een AMP voor je draagbaar systeem, ik zit er nog steeds naar eentje te zoeken.
Senheisser, AKG en Grado zijn wel een paar topmerken. Kwestie van smaak welke beter is.

Nee ik sluit hem direct op mijn iPod Classic aan. Klinkt goed genoeg en is hard genoeg. :)

Creative maakt van die dingen..

Als het niet draagbaar hoeft:
http://www.vinylvinyl.nl/headphones-amps.html?osCsid=9690de9ff890c60aab74eb76694697fe

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #166 Gepost op: 31 augustus 2011, 00:08:21 »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #165 Gepost op: 30 augustus 2011, 21:06:47 »
Zelfde principe ja.. Alleen denk ik dat ik bij Sennheiser blijf. Ik heb de 250.
Dan moet je dat zeker doen, je bent dat gewend en je weet wat je krijgt.
Ik heb de AKG nu maar op goed advies gekocht... eigenlijk had ik ze zelf allemaal moeten vergelijken maar heb daar nu echt geen tijd voor...
De Sennheiser HD 650 wordt trouwens ook goed beoordeelt, het is maar net wat je smaak is.

Heb je trouwens een AMP voor je draagbaar systeem, ik zit er nog steeds naar eentje te zoeken.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

• Gast
« Reactie #164 Gepost op: 30 augustus 2011, 20:59:28 »
Ik heb nu ook een draad breuk met de Sennheiser, de AKG k702 heeft een losse kabel dus hopelijk overleefd die het wat langer  :)

De PXC 250-II ziet er goed uit, ook heel mooi hoe die opklapt, de AKG K702 is een heel ander soort beest.

Ik bestel alles hierzo tegenwoordig, echt en aanrader. http://www.thomann.de/nl/index.html
De AKG is morgen als het goed is binnen.  :)
Ze hebben alleen niet de Sennheiser die je wil hebben maar volgens mijn komt deze daar wel bij in de buurt of niet?
http://www.thomann.de/nl/akg_k_480_nc_retoure.htm

Zelfde principe ja.. Alleen denk ik dat ik bij Sennheiser blijf. Ik heb de 250. Deze heeft de punten verbeterd waar ik mij aan irriteerde (en waar de draadbreuk door veroorzaakt werd). Bij Bol.com is hij €129. Goedkoper dan de vorige. Ik had eigenlijk gehoopt dat de PXC 300 ook een opvolger had. Dan was ik daarvoor gegaan. :) Ik ben zo gewend aan het opklapsysteem. Noisecancelling is onderweg echt heerlijk!

Ik wil voor thuis ook nog wel een keer iets aanschaffen. Ik denk dan een AKG of Grado. :) Dan een open systeem zonder isolatie, want dat klinkt beter.

kdj4

• Gast
« Reactie #163 Gepost op: 30 augustus 2011, 20:57:26 »
Dit is mijn eerste post vanaf de iMac :)

:cheer:

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #162 Gepost op: 30 augustus 2011, 20:45:11 »
Mooi ding! Goed merk ook!

Ik heb binnenkort weer een koptelefoon voor onderweg nodig. Mijn Sennheiser heeft draadbreuk en geeft soms een hoge piep. Ik ga de opvolger aanschaffen. Ik wil een gesloten systeem (PXC 250-II). Dat vind ik in het OV prettiger.
Ik heb nu ook een draad breuk met de Sennheiser, de AKG k702 heeft een losse kabel dus hopelijk overleefd die het wat langer  :)

De PXC 250-II ziet er goed uit, ook heel mooi hoe die opklapt, de AKG K702 is een heel ander soort beest.

Ik bestel alles hierzo tegenwoordig, echt en aanrader. http://www.thomann.de/nl/index.html
De AKG is morgen als het goed is binnen.  :)
Ze hebben alleen niet de Sennheiser die je wil hebben maar volgens mijn komt deze daar wel bij in de buurt of niet?
http://www.thomann.de/nl/akg_k_480_nc_retoure.htm

Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #161 Gepost op: 30 augustus 2011, 19:42:30 »
Hoekzoeker van seagull.....handig voor macro's en bij Dealextreme voor een schappelijk prijsje van'n goeie  $40,- (nog geen € 30,- dus)

Nog even zo doorgaan en die mega rugzak is weer te klein  >:(

Ik heb deze zoeker ook aangeschaft (ook bij DealExtreme). Een leuk ding, maar in de praktijk gebruik ik hem nauwelijks. Met LiveView kom je ook al een heel eind. Enne... je sleept toch niet altijd alles in je rugzak mee mag ik hopen  :D

henkvanzuylen

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: 30 augustus 2011, 19:37:03 »
Hoekzoeker van seagull.....handig voor macro's en bij Dealextreme voor een schappelijk prijsje van'n goeie  $40,- (nog geen € 30,- dus)

Nog even zo doorgaan en die mega rugzak is weer te klein  >:(

Henk

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #159 Gepost op: 30 augustus 2011, 19:32:44 »
Jawel hoor, bij de Bever, de Zwerfkei, etc. Niet duur en altijd wel een passend formaat te krijgen.
Wat handig is, is dat ze in hun eigen tasje opgeborgen worden in plaats van ergens in de rugzak achter een ritsje. Daar is het vaak "eenvoudig eruit" en "bijna niet meer erin".

Goede tip en ook een stukje realiteit "seconds to get it out, but minutes to get it back in".  ;D

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #158 Gepost op: 30 augustus 2011, 19:26:41 »
Je moet vast ook wel losse universele raincovers kunnen kopen, in de medium nature zit er ook eentje. Zo bijzonder is dat ding niet.

Jawel hoor, bij de Bever, de Zwerfkei, etc. Niet duur en altijd wel een passend formaat te krijgen.
Wat handig is, is dat ze in hun eigen tasje opgeborgen worden in plaats van ergens in de rugzak achter een ritsje. Daar is het vaak "eenvoudig eruit" en "bijna niet meer erin".

Serpiente

• Gast
« Reactie #157 Gepost op: 30 augustus 2011, 12:59:28 »
Dit is mijn eerste post vanaf de iMac :)

Werkt best wel ok! Moet nog een beetje wennen aan het toetsenbordje, maar dat gaat al beter. Die multitouch bediening vind ik nu al erg prettig!

kdj4

• Gast
« Reactie #156 Gepost op: 29 augustus 2011, 23:18:17 »
Aanbieding bij een boekenwinkel hier in het dorp.  Gekocht 15 x USB stick Emtec 4 gb. €5,- per stuk. ik wilde er wel meer maar helaas op = op  ;)
Na een fotoshoot lever ik de foto's altijd af op een USB stick.

Serpiente

• Gast
« Reactie #155 Gepost op: 29 augustus 2011, 21:57:41 »
AKG K702 net bestelt, hopelijk zijn ze snel binnen want mijn Sennheiser is kapot  :'(
De K701 waren uitverkocht maar ik kon geen maand wachten dus heb de 702 maar gekocht.
Hopelijk kan de ASUS geluids kaart ze een beetje goed aandrijven, ik heb zo mijn twijfels... maar volgens sommige gaat het redelijk, we zullen het horen...
Mooi ding! Goed merk ook!

Ik heb binnenkort weer een koptelefoon voor onderweg nodig. Mijn Sennheiser heeft draadbreuk en geeft soms een hoge piep. Ik ga de opvolger aanschaffen. Ik wil een gesloten systeem (PXC 250-II). Dat vind ik in het OV prettiger.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #154 Gepost op: 29 augustus 2011, 21:16:02 »
AKG K702 net bestelt, hopelijk zijn ze snel binnen want mijn Sennheiser is kapot  :'(
De K701 waren uitverkocht maar ik kon geen maand wachten dus heb de 702 maar gekocht.
Hopelijk kan de ASUS geluids kaart ze een beetje goed aandrijven, ik heb zo mijn twijfels... maar volgens sommige gaat het redelijk, we zullen het horen...
« Laatst bewerkt op: 29 augustus 2011, 21:33:29 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #153 Gepost op: 29 augustus 2011, 14:27:13 »
Een pannekoek (M40 2.8 ), waarmee mijn M-serie weer een stukje completer is. Voor een mooi prijsje.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

jjw

• Gast
« Reactie #152 Gepost op: 28 augustus 2011, 15:51:34 »
Er zit nu een inlay bij die je in het fotocompartiment kun plaatsen. Hier passen geheugenkaartjes en ander klein spul in. In het 2010 model zitten deze opbergmogelijkheden in het onderste vakje van de tas. Het lijkt erop of die ruimte is opgeofferd als bergplaats voor de raincover en dus lever je bij het 2011 model weer in op deze extra bergruimte met rits.

Verder lijkt het op de foto's of het materiaal van het doek waar je het statief in kunt steken iets anders is. Verdere verschillen zijn er volgens mij niet.

Blijft als echte wijziging de raincover, zie de specificaties op http://www.clikelite.com/products/probody-sport/. Daar je betaal je dan wel 60 euro meer voor.

Je moet vast ook wel losse universele raincovers kunnen kopen, in de medium nature zit er ook eentje. Zo bijzonder is dat ding niet.

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #151 Gepost op: 28 augustus 2011, 15:35:20 »
Wat zijn de andere aanpassingen? Ik kijk al een tijdje met een schuin oog naar deze tas (liever nog de gewone compact ipv de probody). Ik heb nu de medium nature maar die is me net te groot.

Er zit nu een inlay bij die je in het fotocompartiment kun plaatsen. Hier passen geheugenkaartjes en ander klein spul in. In het 2010 model zitten deze opbergmogelijkheden in het onderste vakje van de tas. Het lijkt erop of die ruimte is opgeofferd als bergplaats voor de raincover en dus lever je bij het 2011 model weer in op deze extra bergruimte met rits.

Verder lijkt het op de foto's of het materiaal van het doek waar je het statief in kunt steken iets anders is. Verdere verschillen zijn er volgens mij niet.

Blijft als echte wijziging de raincover, zie de specificaties op http://www.clikelite.com/products/probody-sport/. Daar je betaal je dan wel 60 euro meer voor.

« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2011, 15:39:11 door Lysvik »

jjw

• Gast
« Reactie #150 Gepost op: 28 augustus 2011, 15:12:19 »
Ja klopt is model 2010, vandaar ook de aanbieding. De vergelijking heb ik uiteraard gemaakt, maar de aanpassingen zijn minimaal. Alleen de nu inbegrepen regenhoes zou de keuze voor het 2011 model kunnen beïnvloedden, maar dan betaal je wel 60 euro meer. Ik was ook niet van plan om urenlang in de stromende regen te gaan lopen, het door mij gekochte 2010 model heeft voldoende bescherming tegen een regenbui.

Wat zijn de andere aanpassingen? Ik kijk al een tijdje met een schuin oog naar deze tas (liever nog de gewone compact ipv de probody). Ik heb nu de medium nature maar die is me net te groot.

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #149 Gepost op: 28 augustus 2011, 14:51:17 »
Een DA15 F4 :D overgenomen van forumgenoot Marlon (Soap) vanochtend de uitwisseling gedaan op Den Haag Centraal. Moet er ietwat dubieus hebben uitgezien...een klein zwart kokertje in ruil voor een stapel flappen ;)

Daarna meteen de hele middag deze lens er op gehad, helaas veel regen maar heb er toch al een aantal leuke foto's aan over gehouden, mooi lensje! Uploading to flickr as we speak, volgt vast snel wat hier.

Haha  :D
Ja dat was weer eens een mooie, nieuwe ervaring. Maar enjoy je nieuwe aankoop!

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #148 Gepost op: 28 augustus 2011, 13:31:20 »
klopt het dat dit het oudere model is? zeg maar die van 2010? de nieuwe heeft blijkbaar ook een regenhoes en wat kleine andere aanpassingen. Zijn de verschillen groot of heb je de vergelijking niet kunnen maken?

Ja klopt is model 2010, vandaar ook de aanbieding. De vergelijking heb ik uiteraard gemaakt, maar de aanpassingen zijn minimaal. Alleen de nu inbegrepen regenhoes zou de keuze voor het 2011 model kunnen beïnvloedden, maar dan betaal je wel 60 euro meer. Ik was ook niet van plan om urenlang in de stromende regen te gaan lopen, het door mij gekochte 2010 model heeft voldoende bescherming tegen een regenbui.

kdj4

• Gast
« Reactie #147 Gepost op: 28 augustus 2011, 12:50:37 »
Bij mijn tas "lowepro" zit ook een regenhoes die haal je van onder en trek je er zo overheen, en die gebruik ik af en toe echt wel.

jjw

• Gast
« Reactie #146 Gepost op: 28 augustus 2011, 12:40:59 »
De Clik Elite Probody Sport. De ideale mix van een foto- en rugtas. Door de smallere hogere bouw veel bewegingsvrijheid bij activiteiten zoals fietsen en wandelen. Het draagcomfort van deze tas wordt alom geroemd, maar dat zal ik nog moeten ervaren. Hij voelt beladen al wel heel comfortabel aan. In het fotocompartiment past de K5 met de Sigma 70-200 plus een extra lens. In het bovendeel is ruimte genoeg voor eventueel een derde lens en de dingen die je op een dagje in het veld bij je wilt hebben en er zijn genoeg extra vakjes voor de kleinere accessoires.  

Ik had al eerder naar deze tas gekeken, maar vond hem te prijzig. Bij Cameraland is hij nu in de aanbieding voor 99 euro.

Note: de kleuren op de voorbeeldfoto zijn wat flets, in werkelijkheid is de tas donkerder van kleur.

klopt het dat dit het oudere model is? zeg maar die van 2010? de nieuwe heeft blijkbaar ook een regenhoes en wat kleine andere aanpassingen. Zijn de verschillen groot of heb je de vergelijking niet kunnen maken?

asplx

• Gast
« Reactie #145 Gepost op: 28 augustus 2011, 00:15:58 »
Citaat
Moet er ietwat dubieus hebben uitgezien...een klein zwart kokertje in ruil voor een stapel flappen  ;)

Maar goed, dat ik over Rotterdam naar Utrecht ben gereisd.... :evil:

:D :D :D
Ruurd

Edit:
Allebei gefeliciteerd met deze deal. :good:

jjw

• Gast
« Reactie #144 Gepost op: 28 augustus 2011, 00:11:06 »
Een DA15 F4 :D overgenomen van forumgenoot Marlon (Soap) vanochtend de uitwisseling gedaan op Den Haag Centraal. Moet er ietwat dubieus hebben uitgezien...een klein zwart kokertje in ruil voor een stapel flappen ;)

Daarna meteen de hele middag deze lens er op gehad, helaas veel regen maar heb er toch al een aantal leuke foto's aan over gehouden, mooi lensje! Uploading to flickr as we speak, volgt vast snel wat hier.

Offline acinony

• Pentaxian
  • **
  • I don't wanna be a freak.. but I can't help myself
« Reactie #143 Gepost op: 27 augustus 2011, 22:55:29 »
5 in 1 reflectiescherm 60cm

FA 80-320mm, DA 16-45mm, FA 50mm 1.4, Sigma 30mm F1.4, Sigma 105mm Macro, Sigma 18-200mm, D-BG4.

Buksbeest

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: 27 augustus 2011, 22:17:44 »
Nieuwe JVC Autoradio  :cheer: