Auteur Topic: New York City  (gelezen 1669 keer)

Offline Jonny

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Erps-Kwerps Vlaams Brabant
Re:New York City
« Reactie #10 Gepost op: 12 augustus 2011, 14:48:22 »
Mooie impressie.  Nr 2 steekt er voor mij bovenuit.
En ja het NYC gevoel komt terug.  Is voor mij al 30 jaar geleden.

Laat maar meer komen.

Jonny
K-5 SMC 50 mm f 1.4 en SMC 200 mm f4, de SMC DA 18-135/3.5-5.6 ED AL DC WR, smc D-FA 100mm f 2.8 - WR Macro. Sigma 120-400 f4.5-5.6
Pentax AF-540 FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #10 Gepost op: 12 augustus 2011, 14:48:22 »

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #9 Gepost op: 6 augustus 2011, 22:45:42 »
Allereerst: mooie serie, maar ook mij is foto 1 favoriet. De foto is herkenbaar; iedereen weet direct dat het NY is. De foto geeft de sfeer prima weer: de yelow cab, de reclame op de muren en de mensen die op straat lopen.
Met de andere twee platen heb ik dat veel minder. en zou het zomaar in een andere (Amerikaanse) stad kunnen zijn. Maar misschien vergis ik me en zijn het hele markante punten in NY; dan heb ik wat gemist natuurlijk. Maarja, NY staat altijd nog eens een keer op mijn lijstje...

Groet, Dick
Hoi Dick, het zijn toch wel 2 erg markante punten uit New York. 2 is de eerste skyscraper ter wereld, het Flatiron building en nummer 3 is een overblijfsel van 9/11. Oftewel een stuk staal van 1 van de 2 Twin Towers ;-)
Ik kan je zeker aanraden NY te bezoeken, machtig mooi!

hele mooie serie met hier ook nr 1 als favoriet !
Alles voorspoedig met de zwangerschap dat je het er zo druk mee hebt ?
Ja alles gaat goed hoor, is meer alles zo bij elkaar wat het "druk" maakt ;)

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #8 Gepost op: 6 augustus 2011, 12:52:02 »
hele mooie serie met hier ook nr 1 als favoriet !
Alles voorspoedig met de zwangerschap dat je het er zo druk mee hebt ?
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Offline djoser

• Pentaxian
  • **
  • Zomaar wat plaatjes
    • Kieker
« Reactie #7 Gepost op: 6 augustus 2011, 12:38:32 »
Allereerst: mooie serie, maar ook mij is foto 1 favoriet. De foto is herkenbaar; iedereen weet direct dat het NY is. De foto geeft de sfeer prima weer: de yelow cab, de reclame op de muren en de mensen die op straat lopen.
Met de andere twee platen heb ik dat veel minder. en zou het zomaar in een andere (Amerikaanse) stad kunnen zijn. Maar misschien vergis ik me en zijn het hele markante punten in NY; dan heb ik wat gemist natuurlijk. Maarja, NY staat altijd nog eens een keer op mijn lijstje...

Groet, Dick
Pentax K5 + MX-1  *  Tamron 17-50mm/2.8  *  Sigma 10-20mm/4-5.6

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
« Reactie #6 Gepost op: 4 augustus 2011, 17:24:20 »
Lekkere serie hoor! Ook hier is nummer één favo!

greetz,
Erik

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #5 Gepost op: 4 augustus 2011, 09:39:30 »
Ik vind nr 2 juist helemaal niks. Klok staat me teveel voor het gebouw en de foto is wat scheef volgens mij. Verder mis ik wat context (grond).

Fotot 1 is voor mij de topper van deze serie! Voor de kleur(bewerking?) vind ik hier geweldig, die ietwat blauwe onverzadigde look :) typisch plaatje natuurlijk (ik heb 'm ook ongeveer in 10 verschillende variaties :p) maar krijg er het NYC gevoel weer even van terug :) Ben benieuwd naar de rest want er is meer te doen met deze prachtige stad!
Haha smaak, valt niet mee te twisten hé! De kleur is inderdaad met pp gedaan, vond ik een erg gaaf NYC gevoel hebben.
En scheef? Als ik in LR check niet, maar dat blijf ik soms wat lastig vinden.
Met NYC is zeker veel te doen, maar zelfs zoveel dat het wat overweldigend was.....

Nummer 2 is toch een mooie, maar je had dan toch beter de 15mm i.p.v. de 43mm kunnen kopen ;)
Had toen de DA*16-50 nog, dus die noodzaak was er minder.
Achteraf dus misschien wel, alhoewel de FA43 mij echt super goed bevalt!

Mooie serie met, wat mij betreft, als topper de plaat van The Flatirion Building.
Het gebouw staat mooi recht en vormt 'n prachtige combinatie met de klok op de voorgrond.
Hele boeiende plaat, Narlon.
Gr.  Peter
Dank je wel!

jjw

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 4 augustus 2011, 01:11:55 »
Ik vind nr 2 juist helemaal niks. Klok staat me teveel voor het gebouw en de foto is wat scheef volgens mij. Verder mis ik wat context (grond).

Fotot 1 is voor mij de topper van deze serie! Voor de kleur(bewerking?) vind ik hier geweldig, die ietwat blauwe onverzadigde look :) typisch plaatje natuurlijk (ik heb 'm ook ongeveer in 10 verschillende variaties :p) maar krijg er het NYC gevoel weer even van terug :) Ben benieuwd naar de rest want er is meer te doen met deze prachtige stad!

Offline PeterL

• Pentaxian
  • **
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
« Reactie #3 Gepost op: 4 augustus 2011, 00:26:29 »
Mooie serie met, wat mij betreft, als topper de plaat van The Flatirion Building.
Het gebouw staat mooi recht en vormt 'n prachtige combinatie met de klok op de voorgrond.
Hele boeiende plaat, Narlon.
Gr.  Peter

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2011, 23:10:14 »
Nummer 2 is toch een mooie, maar je had dan toch beter de 15mm i.p.v. de 43mm kunnen kopen ;)

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
New York City
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2011, 22:55:20 »
Van onze NYC trip afgelopen maart de eerste foto's, eindelijk! (thx JJW for reminding :D)
Nog een berg liggen, dus er volgt tzt vast meer online, maar alvast een korte indruk  :schaam:
Hectisch geweest met die huizen ellende, onze zwangerschap ;D, werk, etc. etc. "Just life getting a hold on you"

Een fantastisch en overweldigende stad waar ik ooit nog eens hoop terug te komen!

1.

Times Square by El_Crosso, on Flickr

2.

Flatiron building NYC by El_Crosso, on Flickr

3.

RIP by El_Crosso, on Flickr