Auteur Topic: Rugtas  (gelezen 5559 keer)

Buksbeest

• Gast
Re:Rugtas
« Reactie #12 Gepost op: 8 augustus 2011, 19:32:09 »
Nou we hebben een winnaar!
Vandaag even naar Cameraland geweest in Alkmaar. Met name omdat Clik Elite er toch wel vaak goed uit kwam en zij dat allemaal op voorraad hebben.
Ik wou kijken voor de Venture 30. Na wat passen is er 1 uit gekomen: Clik Elite Nature 35.
Vrij groot, maar gewoon TE comfortabel. Krijg er nog een Chestpack gratis bij (hoewel ik geen idee heb wat ik er mee moet...).
Daarna bij de lokale outdoorwinkel nog een waterzak gekocht, want daar is speciale ruimte voor ;).

Iedereen bedankt! Ben blij met mijn keuze!   8)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #12 Gepost op: 8 augustus 2011, 19:32:09 »

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
« Reactie #11 Gepost op: 4 augustus 2011, 08:53:51 »
Ik heb het grote broertje van die van Ronald, de Dakine sequence. Ooit heb ik er een minireview van gemaakt. De tas binnenin is in beide tassen hetzelfde.

http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=121.0

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Buksbeest

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 4 augustus 2011, 08:15:09 »
Hey Jordy,

Je slaat de spijker op de kop. Ik zit te denken maandag even naar Cameraland in Alkmaar te gaan, die heeft bijna alles op voorraad. Ben jij die dag ook vrij?

@Kirsten: bedankt voor de links, ik zal ze zo op het werk even rustig doorlezen :)

Offline Jonny

• Senior Member
  • **
  • Erps-Kwerps Vlaams Brabant
« Reactie #9 Gepost op: 4 augustus 2011, 07:39:52 »
ik heb net een occasie Fastpack 350 gereserveerd aan een scherp prijsje en ik lees hierover heel veel positieve reviews dus...

als je 't niet goed kan beslissen kan je hier eens rondneuzen: http://www.pentaxforums.com/accessoryreviews/category-Backpacks.html

of hier http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/voorbereidingen/welke-backpack-moet-kiezen-si589.html

Succes! :good:
Als je er even veel plezier aan beleef als ik is alles OK.  Wat voor mij geen nadeel is maar voor anderen wel, is een regencover die niet aanwezig is. € 75,50 en € 8,00 verzendkosten is wel een sterke prijs voor een nieuwe tas.

Jonny
K-5 SMC 50 mm f 1.4 en SMC 200 mm f4, de SMC DA 18-135/3.5-5.6 ED AL DC WR, smc D-FA 100mm f 2.8 - WR Macro. Sigma 120-400 f4.5-5.6
Pentax AF-540 FGZ

Offline Kirsten

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • yes, i'm a Pentaxian! ♥♥
    • SeventiesPhotography [create-inspire]
« Reactie #8 Gepost op: 4 augustus 2011, 03:04:43 »
ik heb net een occasie Fastpack 350 gereserveerd aan een scherp prijsje en ik lees hierover heel veel positieve reviews dus...

als je 't niet goed kan beslissen kan je hier eens rondneuzen: http://www.pentaxforums.com/accessoryreviews/category-Backpacks.html

of hier http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/voorbereidingen/welke-backpack-moet-kiezen-si589.html

Succes! :good:

jjw

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 4 augustus 2011, 01:36:42 »
mijn tip zal geen verrassing zijn: Clik Elite.

Ik bespeur wel een dilemma...niet te groot, maar toch ook wel een groter daypack gedeelte.

Je zou kunnen kijken naar de "compact sport" of de "probody sport" (zelfde design, iets groter)
Bovengedeelte voor dagspullen. Waterfles aan de buitenkant, mogelijkheid tot bevestigen van tripod(niet te groot), comfortabele rug, degelijke constructie.
Ik wil zelf waarschijnlijk ook gaan kijken naar een van deze 2 tassen. Ik heb nu de "Medium Nature" maar die is me weer net iets te groot (het is ook nooit goed). Mocht je interesse in een wat grotere tas, kan je die van mij misschien wel overnemen.

Ik denk zelf ook nog aan een crumpler waar m'n laptop ook bij past. Ideaal alles in één. Maar die ziet er weer minder handig uit voor 'photography-only' uitjes.
Zoals ik zei, het is niet snel goed ;)

Serpiente

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 3 augustus 2011, 21:17:49 »
Ik ben nogsteeds zeer tevreden met de Dakine Mission Photo :) Ik kan mijn K-5, DA* 300, flitser, prime (DA35/M50) en Sigma 17-70 erin kwijt. Ik denk dat zelfs beide primes ook nog wel kunnen. Niet dat ik het doe, want dat is behoorlijk zwaar. Er is geen speciaal laptop vak, maar die zou er wel inpassen. Daarnaast kunnen er nog spullen in het voorvak en is er nog ruimte in het hoofdvak boven het camera compartiment. Ook is er een speciaal vakje voor batterijen/sd-kaartjes (zachte voering), een vakje voor een flesje en je kan er een statief aan binden. Het voordeel is dat het geen obvious cameratas is zoals veel bijvoorbeeld veel Lowepro tassen dat wel zijn.

Ik vind Kata ook mooie tassen maken. Die tas die eerder genoemd werd lijkt mij ook wel mooi (als ik op zoek was een serieuze optie)! Ik mis wel zo'n ruggensteun die ventileert in mijn huidige rugtas! Qua grootte is hij vergelijkbaar met mijn tas. Hij ziet er wel weer iets meer uit als een cameratas, maar ook weer niet overdreven.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #5 Gepost op: 3 augustus 2011, 21:15:29 »
De prijs speelt nu even een ondergeschikte rol (ook voor het eerst dat ik dát zeg), het moet nu een keer goed zijn.
Veel te groot zal niet snel kunnen, er kunnen altijd nog wat andere spullen in.
mooi om dat een keertje te zeggen.
Het ligt er maar net aan wat je wilt, ik moest juist een kleinere tas hebben.
Ik heb nu in totaal 4 tassen, voor elke lens een tas, denk dat dat wel voldoende is.  :)

De Kata's zijn zeker mooi! Was niet op de hoogte van die lijn.
Ik kreeg volgens mijn maandag de e-mail van Kata dat deze nieuwe lijn uit was dus ze zijn zeer nieuw.
Kamera express heeft meestal een goeie prijs als het om Kata gaat, helaas is het niet echt in de buurt van jou.

Er is een kans dat ik dit weekend misschien naar mijn moeder gaat in Apeldoorn, dan kan ik de grote broer de bumblebee meenemen.
Dat moet je een idee kunnen gegeven hoe de kleinere is.
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2011, 21:24:11 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Buksbeest

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2011, 20:37:08 »
De prijs speelt nu even een ondergeschikte rol (ook voor het eerst dat ik dát zeg), het moet nu een keer goed zijn.
Veel te groot zal niet snel kunnen, er kunnen altijd nog wat andere spullen in.

De Kata's zijn zeker mooi! Was niet op de hoogte van die lijn.
Die Fastpack heb ik al eerder gezien (wij verkopen ze zelf niet). Opzich bied hij alles wat ik wil, maar Lowepro stelt nog wel eens teleur. Vaak het het net niet... Hoewel ik genoeg mensen lirisch hoor over de Fastpack serie.

Offline Jonny

• Senior Member
  • **
  • Erps-Kwerps Vlaams Brabant
« Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2011, 20:23:19 »
Ik denk dat volgende voldoet aan je vereisten ; Lowepro Fastpack 350 Rood

Ik heb deze in gebruik, geeft goede rugsteun, flesje drank, daypack, laptop, maar geen statief.
Ik heb deze gekocht bij "geheugenkaart" zeer scherpe prijs.

Jonny
K-5 SMC 50 mm f 1.4 en SMC 200 mm f4, de SMC DA 18-135/3.5-5.6 ED AL DC WR, smc D-FA 100mm f 2.8 - WR Macro. Sigma 120-400 f4.5-5.6
Pentax AF-540 FGZ

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2011, 20:22:27 »
Kata heeft net een mini bumblebee uit gebracht genaamd MiniBee.

Deze B versie
http://www.kata-bags.com/productFRM2HS.asp?p_Id=19860&Version=Photo

en een LG versie
http://www.kata-bags.com/productFRM2HS.asp?p_Id=19857&Version=Photo

Volgens mijn is alleen de kleur anders.

Zijn niet de goedkoopste tassen.
Ik heb de grotere versie en kan je vertellen dat het draag comfort hoog is door het draag frame wat er in zit en de tas is heel licht.
Maar misschien is de tas te groot voor wat je zoek.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Buksbeest

• Gast
Rugtas
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2011, 20:00:45 »
Ik ben eigenlijk opzoek naar een rugtas.
Momenteel heb ik een Lowepro Versapack 200 AW. Opzich fijne tas, zeker voor het geld. Maar zoek eigenlijk iets met een wat groter daypack gedeelte. Verder moet er aan de buitenkant een flesje gedragen kunnen worden. Ik hoef geen shitload aan lenzen mee te nemen, alleen 2 kleinere hooguit.

Hier is al een tijdje niets over uitgewisseld, dus ben benieuwd naar huidige ervaringen.