Auteur Topic: vraagje ...  (gelezen 1140 keer)

Offline EviZ

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:vraagje ...
« Reactie #6 Gepost op: 8 juli 2011, 14:30:36 »
Hi Heline,

Waar ik veel aan heb gehad waren de 'Digital one on one' uitzendingen van Adorama TV op Youtube : http://www.youtube.com/user/adoramaTV#p/c/7DE50CFC19370404

Die zijn weliswaar in het engels, maar behandelen ieder keer één onderwerp op een heel heldere wijze. Waaronder belichten van potretten.
Ze zijn nu al boven de 70 afleveringen, maar ze zijn nog allemaal terug te vinden.

Lars

Dat is idd een hele leerzame reeks. Ik heb op dit forum al enkele tutorials geplaatst uit deze reeks.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 8 juli 2011, 14:30:36 »

Offline Sunshine-nl

• Full Member
  • *
  • Abbekerk - Westfriesland - NH
    • Lars online
« Reactie #5 Gepost op: 8 juli 2011, 14:11:41 »
Hi Heline,

Waar ik veel aan heb gehad waren de 'Digital one on one' uitzendingen van Adorama TV op Youtube : http://www.youtube.com/user/adoramaTV#p/c/7DE50CFC19370404

Die zijn weliswaar in het engels, maar behandelen ieder keer één onderwerp op een heel heldere wijze. Waaronder belichten van potretten.
Ze zijn nu al boven de 70 afleveringen, maar ze zijn nog allemaal terug te vinden.

Lars

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • groetjes heline
« Reactie #4 Gepost op: 6 juli 2011, 08:41:45 »
bedankt

en dat boek ga ik kopen ...

en ja soms wil ik te snel maar wie heeft dat niet :D

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2011, 23:01:54 »
Ik heb een stuk karton van ongeveer 40x50 cm aan 1 zijde beplakt met zilverfolie en de andere zijde met goudfolie. Bij felle zon kan dit als reflectie scherm dienen en dan heb ik keus uit koel (zilver) of warm(goud).
Het is wel handig als je iemand hebt die het op jou aanwijzing op de goede plaats houd.
Henk

asplx

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2011, 21:42:35 »
Yep... niet alles tegelijk willen
Dat is punt één.
Verder: zie bij het topic "zon", daar staat nog een tip.

Je vraagt teveel van de camera, maar vooral van jezelf op dit moment.
Dit zijn situaties, die geen enkele camera aankan, zonder ingreep van de fotograaf.
En daar moet je je in de nabije toekomst in gaan verdiepen.

Het verschil tussen licht en donker is té groot, om dat in één beeld zonder hulpmiddelen te kunnen verhelpen.

Koop een boek over lichtmeten, bijvoorbeeld "Basisboek Lichtrmeten", geschreven door Misch Buschmann.
Dit boek werk zeer vehelderend. De man was vroeger onderwijzer en dat is in zijn lessen en boeken goed te merken. Hij legt duidelijk en kort en bondig uit. Aanbevolen.

Groetjes,
Ruurd
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2011, 21:46:53 door asplx »

Offline heline

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • groetjes heline
vraagje ...
« Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2011, 21:05:41 »
jaja daar ben ik weer.ik had het aan iemand gevraagt en die zei dat ik het zo moest doen dus ga er vanuit dat ik het goed doe..

heb namelijk nog een vraag......

omdat ik vaak dus aan kinder fotografie doe.......heb ik toch een probleem zoals je misschien mijn foto had gezien van mijn oudste dochter lisanne ..

dat de ene kant gezicht goed belicht is maar de andere kant niet ........hoe kan ik dat het beste oplossen...

of hebben jullie tips../?? hoor het graag