Even tijd om gedetailleerd te antwoorden:
1. Mooi beeld maar ik mis een tegenwicht aan de linkerkant, staand formaat had hier m.i. beter gewerkt. Desondanks vind ik de scherpte en kleuren wel héél mooi gedempt en de houding van de vogel perfect.
2. Vind noch het onderwerp, noch de bewerking me aanspreken. De rotswand is overduidelijk niet natuurlijk en de uitgebeten wolkenpartij kan ècht niet :no:, zeker niet met een HDR foto. (volgende keer echte rotswand meenemen...

)
3. Wat zie ik hier? Een breed plasje water met een steigertje met 1/2/3 (?) persoon(tjes) in felgekleurde kledij. Hier is breder niet beter en had inzoomen duidelijk meer opgeleverd. Kleur, doortekening en scherpte zijn prima maar ik zie niks (of niet wat ik zou moeten zien) :nocheer:
4. Dichtgelopen schaduwpartijen en te verzadigd groen en rood. Je schiet, gezien de schaduw, bijna tegen de laagstaande zon in maar juist dan moet het contrast wat getemperd worden. Tenzij je RAW+ schiet lijken me de camera JPEG instellingen hier de schuldigen: hard contrast (+2) en grote verzadiging (ook +2). De scherpte daarentegen loopt wat terug.
5. Ik twijfel. Ook hier zijn contrast en kleuren debet aan mijn gevoel dat ik een zonnebril wil opzetten :cooll:: teveel van het goede? Het heeft echter ook wel iets grafisch.
1 en 5 als meest geslaagd van dit setje maar je moet wel even naar de JPEG instellingen op je camera kijken - òf... je hebt er in de nabewerking teveel scheppen op gegooid.
Mike