Auteur Topic: Mondo Verde  (gelezen 1684 keer)

Offline UrbexDaan

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
    • SilverCube
Re:Mondo Verde
« Reactie #9 Gepost op: 6 juli 2011, 10:38:29 »
hahah geweldig jongens... zo leer ik met de dag nog wat bij ;-) ga zo door  :D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 6 juli 2011, 10:38:29 »

kdj4

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 5 juli 2011, 18:33:41 »
En hier nog wat meer schaduw verwijderd en ik denk dat de kleurechtheid nu ook iets beter is.
Gedaan in Iphoto.

Dus Daan, aan de photoshop  ;)

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #7 Gepost op: 5 juli 2011, 17:58:46 »
Jan, ik had dit ook willen doen, maar je was me voor....een hele verbetering. Dat zal Daan toch ook wel onderschrijven.
Persoonlijk had ik een lichte vignetering er nog bij toegepast, het licht blijft dan meer in de foto....maar ach, dat is een kwestie van smaak
Klasse jan !
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

gnodde

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 5 juli 2011, 17:25:47 »
Door de bewerking van Jan is het een aangename foto geworden. Sterk dat je dat kan, uit die kleine donkere basisfoto!

Dank je, maar die basisfoto was niet zo klein. Hij wordt klein weergegeven door de "IMG width=.." tags.

Jan.

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #5 Gepost op: 5 juli 2011, 16:57:11 »
Door de bewerking van Jan is het een aangename foto geworden. Sterk dat je dat kan, uit die kleine donkere basisfoto!

gnodde

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2011, 14:21:18 »
Ik heb het ook even geprobeerd met foto 1, temeer, daar ik de kleurstelling juist niet mooi vind: te donker en te weinig contrast. Ik heb een wat andere uitsnede gekozen, dan je zelf gedaan hebt.
(Als je het niets vindt, haal ik hem zonder problemen weer weg)

Jan.

Offline UrbexDaan

• Senior Member
  • **
    • SilverCube
« Reactie #3 Gepost op: 4 juli 2011, 15:24:19 »
Ik heb de drie puntjes van kritiek waar ik het zelf mee eens ben eruit gepakt.

1. Mooi beeld maar ik mis een tegenwicht aan de linkerkant, staand formaat had hier m.i. beter gewerkt. Desondanks vind ik de scherpte en kleuren wel héél mooi gedempt en de houding van de vogel perfect.

4. Dichtgelopen schaduwpartijen en te verzadigd groen en rood. Je schiet, gezien de schaduw, bijna tegen de laagstaande zon in maar juist dan moet het contrast wat getemperd worden. Tenzij je RAW+ schiet lijken me de camera JPEG instellingen hier de schuldigen: hard contrast (+2) en grote verzadiging (ook +2). De scherpte daarentegen loopt wat terug.

5. Ik twijfel. Ook hier zijn contrast en kleuren debet aan mijn gevoel dat ik een zonnebril wil opzetten :cooll:: teveel van het goede? Het heeft echter ook wel iets grafisch.

Bij deze foto heb ik je de zonnebril opzet effect weg gehaald,
contrast en kleuren vind ik persoonlijk wel goed   ;)

newmikey

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2011, 14:27:09 »
Even tijd om gedetailleerd te antwoorden:

1. Mooi beeld maar ik mis een tegenwicht aan de linkerkant, staand formaat had hier m.i. beter gewerkt. Desondanks vind ik de scherpte en kleuren wel héél mooi gedempt en de houding van de vogel perfect.

2. Vind noch het onderwerp, noch de bewerking me aanspreken. De rotswand is overduidelijk niet natuurlijk en de uitgebeten wolkenpartij kan ècht niet  :no:, zeker niet met een HDR foto. (volgende keer echte rotswand meenemen... ;))

3. Wat zie ik hier? Een breed plasje water met een steigertje met 1/2/3 (?) persoon(tjes) in felgekleurde kledij. Hier is breder niet beter en had inzoomen duidelijk meer opgeleverd. Kleur, doortekening en scherpte zijn prima maar ik zie niks (of niet wat ik zou moeten zien)  :nocheer:

4. Dichtgelopen schaduwpartijen en te verzadigd groen en rood. Je schiet, gezien de schaduw, bijna tegen de laagstaande zon in maar juist dan moet het contrast wat getemperd worden. Tenzij je RAW+ schiet lijken me de camera JPEG instellingen hier de schuldigen: hard contrast (+2) en grote verzadiging (ook +2). De scherpte daarentegen loopt wat terug.

5. Ik twijfel. Ook hier zijn contrast en kleuren debet aan mijn gevoel dat ik een zonnebril wil opzetten :cooll:: teveel van het goede? Het heeft echter ook wel iets grafisch.

1 en 5 als meest geslaagd van dit setje maar je moet wel even naar de JPEG instellingen op je camera kijken - òf... je hebt er in de nabewerking teveel scheppen op gegooid.

Mike

Offline UrbexDaan

• Senior Member
  • **
    • SilverCube
Mondo Verde
« Reactie #1 Gepost op: 4 juli 2011, 14:05:54 »
De eerste keer van mijn leven ben ik in Mondo Verde (landgraaf), Ik schaamde me diep. Als hobbyfotograaf
nog nooit eerder daar geweest terwijl ik 5 minuten ervanaf woon :schaam:.
Geloof mij.. to be continued.. wat een mooi park!

Foto1

Foto2 - HDR

Foto3

Foto4

Foto5