Daar heb ik gister al wat aan gedaan, met de aanschaf van een Optio E90 
Jan.
Nu nog de DFA 100 mm WR Jan!!

In ieder geval wil Ricoh de fotografie markt op, dus naar mijn idee krijgt de merknaam Pentax nu in ieder geval aanzienlijk meer marketing budget. En laten we wel wezen, dat was hard nodig.
Ricoh heeft Pentax naar mijn idee alleen maar gekocht vanwege de merknaam, die staat natuurlijk vanuit de jaren '60 - '90 van de vorige eeuw als een huis. Die ga je niet zo maar weg doen lijkt me.
Vooralsnog ga ik er van uit dat dit positief uitpakt. Vanavond op de sportschool zat ik een test te lezen in het blad Kassa van onderwater camera's. Pentax kon de WG-1 niet op tijd aanleveren en die was buiten de test gehouden stond er. Stom, ik had als Pentax / De Beukelaar dan maar het oude model aangeboden, dat je in ieder geval bij de andere camera's staat. Zo goed kwamen die nu ook weer niet uit de bus......
Tweede voordeel voor mij persoonlijk (tevens een vraag aan de moderators). Ik heb nu een Sea & Sea DX-2g onderwater camera. Dat is feitelijk een Ricoh camera. Ik begrijp dus dat ik na de formele overname mijn onderwater foto's niet meer in de rubriek vreemdgangers hoef te zetten?