Als eerste werkt de camera prima op de PRO kaarten en zal de camera beslist sneller zijn dan die dane electra kaarten. Wel eerst de kaart formatteren in de camera. Ik heb die ook en het maakt de camera supersnel (of langzaam als je er op zit te wachten). Is overigens net zo snel als die Extreme III kaarten met 30MB/s oftewel classe 10.
Ik heb niet gechronometreerd, toen ik (enkele keren) kort achter elkaar 1, 2 of 3 opnames gemaakt heb en meteen daarna heb willen checken hoe de foto's eruit zien (zoals ik gewoonlijk doe tijdens concerten e.d.). Zodra ik dan op de play-knop druk, begint het lampje te branden en duurt het nog 3 tot 5 seconden (schatting) alvorens ik de laatste foto te zien krijg. Dat noem ik echt niet "razendsnel".
Het zou kunnen dat als je de K-5 buffer volledig volschiet duidelijk kunt vaststellen dat de schrijfsnelheid bij de SanDisk Pro beduidend hoger is dan bij de Dane Elec, maar tijdens mijn "normaal" fotografeergedrag, merk ik daar niets van.
'k Zal morgen eens wat nauwkeuriger testen en ook vergelijken met mijn (gevoelsmatig?) snelste kaartje : een Panasonic class 4.