Auteur Topic: Pentax Remote Control F  (gelezen 1820 keer)

Offline ivotjuh

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Juggling with lenses
    • Ivo Vastré Photography
Re:Pentax Remote Control F
« Reactie #8 Gepost op: 20 juni 2011, 15:20:56 »
Ik heb ook de originele Pentax remote gekocht.
Dit had als voornamelijke reden, omdat het leuk is want hij past in je batterygrip, haha  :D
Hij is dus ook lekker compact. Voornamelijk wordt ie gebruikt als camera op statief staat, lange sluitertijd, met spiegelopklapfunctie  :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 20 juni 2011, 15:20:56 »

Offline Jonny

• Senior Member
  • **
  • Erps-Kwerps Vlaams Brabant
« Reactie #7 Gepost op: 20 juni 2011, 15:16:56 »
Ik heb deze afstandsbediening.  Verwacht er geen wonderen van.  Ik heb de indruk dat met de opgegeven afstanden binnen dewelke deze afstandsbediening werkt, men dit nogal verbloemd heeft weergegeven.
Voor de camera staan en afdrukken op 3 meter bleek al teveel te zijn.

Jonny
K-5 SMC 50 mm f 1.4 en SMC 200 mm f4, de SMC DA 18-135/3.5-5.6 ED AL DC WR, smc D-FA 100mm f 2.8 - WR Macro. Sigma 120-400 f4.5-5.6
Pentax AF-540 FGZ

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2011, 14:43:40 »
Het ligt er natuurlijk wel aan waar je de afstandsbediening voor wilt gebruiken.
Als je tijdopnamen wilt maken is het handiger om een draadontspanner aan te schaffen.
De CS-205 van pentax heb je daarvoor maar de Hama variant is ook van goede kwaliteit.

JohnnieS

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2011, 14:20:32 »
De prijzen verschillen bijna overall.
Ik denk dat een prijsje tussen de €10,- en €25,- wel een redelijke prijs zal zijn.
Deze kwamen ooit eens van Dealer-Extreme vandaan, 6 weken geduurd voor dat ze binnen waren :(
Hier een klein voorbeeldje, origineel pentax, en een JJC Remote control 7 in 1
Mvg,
JohnnieS

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #4 Gepost op: 20 juni 2011, 13:56:43 »
Heeft iemand ervaring met deze afstandsbediening? Is 19,50 euro (zonder verzendingskosten) een eerlijke prijs of betaal ik dan te veel?
Zijn er ook alternatieven? Het is voor mijn K10d, maar als ik in de toekomst bijvoorbeeld zou overschakelen op een K5, werkt die dan nog steeds?
Ook handig voor lange sluitertijden?

Alle tips en opmerkingen zijn welkom! :)

Ik heb ook een imitatie (http://link.marktplaats.nl/458737648  ) en die werkt op zich goed (alleen was de batterij de laatste keer leeg.... :schaam:).

Ik weet niet waarom ik een veel duurdere originele zou aanschaffen.

Alwin

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 20 juni 2011, 13:00:33 »
Ik heb deze (http://www.gadgetinfinity.com/product.php?productid=17077&cat=268&page=1), zoals de website aangeeft 6,92 euro (+ verzendkosten). Een eenvoudige remote, die naar wat ik gehoord heb, dezelfde functie heeft als de Pentax remote control. En die functie is: de ontspanningsknop op afstand activeren waarbij eerst van te voren nog wordt scherpgesteld (als de hoofdonspanningsknop tenminste geactiveerd is in het optiesmenu). De tweede knop op de  remote heeft voor pentax DLSR's geen functie. Of hij ook voor de K5 werkt durf ik niet met zekerheid te stellen (heb zelf een K20D). Hij staat iig niet in de lijst met ondersteunde camera's.
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2011, 13:05:36 door Alwin »

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2011, 12:52:29 »
Ik weet niet over welke je het precies hebt en of er verschillende zijn maar ik heb een originele pentax remote control en die had ik bij mijn K10 en nu bij mijn K5 en dat werkt prima. Wat betreft de prijs zul je even moeten shoppen, ik weet niet meer wat ik er voor betaald heb destijds maar dat was zeker niet veel.

Succes, Henk

Dobbe

• Gast
Pentax Remote Control F
« Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2011, 12:18:21 »
Heeft iemand ervaring met deze afstandsbediening? Is 19,50 euro (zonder verzendingskosten) een eerlijke prijs of betaal ik dan te veel?
Zijn er ook alternatieven? Het is voor mijn K10d, maar als ik in de toekomst bijvoorbeeld zou overschakelen op een K5, werkt die dan nog steeds?
Ook handig voor lange sluitertijden?

Alle tips en opmerkingen zijn welkom! :)