Nog even en Chris bereikt v.w.b. de macro's het niveau van oud-forumlid Rense (bv: klikkerdeklik) :cooll:
Jan.
zo zeg, daar zitten juweeltjes bij!! Hmm...227 foto's...nog even doorschieten maar

@PeterL en Marlies:
tja, natuurlijk hebben jullie gelijk wat betreft scherpte en onscherpte, ik had ze ook graag beide helemaal scherp gehad dat is natuurlijk heel gaaf. Het is altijd een beetje een compromis wat je sluiten moet met het oog op de belichtingsdriehoek. Schroef je de iso op zodat je het diafragma kunt verkleinen voor meer scherpte-diepte? Of krijg je dan een scherpe foto met te veel ruis? Toch het diafragma maar wat open houden voor genoeg licht en een lage iso met dus wat onscherpte als gevolg maar wel mooi weinig ruis? Ik vind dat vaak erg lastig hoor bij macro's! Bewolkt weer boven de f/11 met iso 500/640 krijg je toch al heel gauw een sluiterijd onder de 1/100 -> voor mij bijna niet zonder statief te schieten. Daarbij komt dat ik de SR volgens mij niet kan gebruiken op de Tokina, ik kan óf 85mm óf 100mm invoeren als brandpuntsafstand, maar ik moet dat verschil nog eens wetenschappelijk onderzoeken of die 5mm verschil zoveel uitmaakt, ik heb hem vooralsnog 'uit' staan als ik met de Tokina in de weer ga...

Vaak vergeet ik ook dat er nog een flitser op het toestel zit waar je wat mee kunt expirimenteren.
Ik was in ieder geval heel blij dat beide koppies scherp waren, bedankt voor de complimenten

grt,
Chris.