Zoals je al zei dat kan je toch ook met een netwerk doen en het lijkt er op dat cloud de toekomst wordt en dan kan je je informatie overal te voorschijn toveren. 
Cloud is z.g.n. al jaren de toekomst, en het klinkt leuk
op papier maar ik zou de productie van m’n ontwerp werk er niet van af durven laten hangen. De potentie is er, maar vooralsnog leuk voor erbij, behalve als het gaat om grote hoeveelheden data waar je continue snel bij moet.
Sorry maar Apple maakt niks meer zelf tegenwoordig.
De A4 bijvoorbeeld is een ontwerp dat Samsung samen met een ander bedrijf genaamd Intrinsity heeft ontworpen en Apple heeft toen Intrinsity gekocht en zo het ontwerp in handen gekregen, Apple heeft alleen kleine aanpassingen gedaan en de A4 en de A5 worden nu door Samsung gemaakt.
Je haalt een aantal zaken door elkaar: Maken is niet alleen produceren, maar voornamelijk ook bedenken en ontwerpen. In dat opzicht maakt Apple wel degelijk alles zelf, want ze ontwerpen alles in Cupertino, en laten het dan ergens anders produceren, want produceren kan overal, iets goeds bedenken is oneindig veel moeilijker. En wat het ontwerpen betreft, dit gaat heel ver: van het bedenken van een nieuw type schroefje, en een andere productie proces voor de aluminium body voor de Macbooks, tot glas voor de iPhone, etc! Oh ja, Asus produceert alleen maar voor Apple (soms), ze bedenken niets voor ze!
Ik raad je aan de documentaire ‘Objectified’ te gaan kijken. Je krijgt hierin een kijkje in de keuken van wereldberoemde ontwerpers zoals Dieter Rams, Jonathan Yve. Zoals daarin zo mooi duidelijk wordt, design is meer dan de oppervlakkige buitenkant, of papieren specificaties!
Wat chips betreft, Apple heeft al jaren chipdesigners in huis, en die werken/werkte nauw samen met o.a. ARM, PA Semi, Intrinsity en stuurde zo het het ontwerp van chips. Dat Intrinsity uiteindelijk ingelijfd werd, was om zo het intellectueel eigendom binnenshuis te houden, en de chip-ontwikkeling te versnellen. Trouwens, Samsung heeft niets met het ontwerp van de A4 of A5 chip te maken, ze produceren het alleen.
Goed, ook voor dit draadje vind ik het weer genoeg. Ik ga weer fotograferen