Sind begin 2009 gebruik ik de F42 surfside van Freitag, die, net als alle andere tassen van Freitag,
Zien er best tof uit alleen niet helemaal mijn smaak, sorry maar bedankt voor de tip.

Als je van plan bent om deze via een normale winkel aan te schaffen, zou ik gewoon meenemen wat erin moet kunnen. Kun je ter plekke passen en meten!
Al gedaan en na 8 tassen te hebben geprobeerd nog niks gevonden...
Daarom de roep hierzo.
billingham roept behoorlijk hard dat het een cameratas is. Het merk bestaat al erg lang en is een beetje de Leica onder de tassen. (Tijdnood design en gewoon functioneel, geen onnodige gadgets) Kijk eens voor de Thinktank retrospective. Mooie ruime tassen die toch niet al te groot worden.
Think tank heeft zeker mooien tassen maar gewoon weg niet mijn smaak, ik ben best moeilijk :schaam:
trouwens de think tanks met zijn beetje glanzende stof laat ook meteen zien dat het geen gewone tas is.
De billingham f/1.4 (de 207 ziet er ook wel mooi uit) ziet er heel schoon uit van buiten, op de plaatjes lijkt het meer een normale katoenen tas, de andere tassen zien er inderdaad wel uit als fototassen.
trouwens ze zijn niet begonnen met fototassen maar met tassen voor vissers.
hier is een foto van de f/1.4