Auteur Topic: PKtether, freeware alternatief voor PENTAX Remote Assistant software  (gelezen 1502 keer)

Offline Vulcan

• Administrator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
Re:PKtether, freeware alternatief voor PENTAX Remote Assistant software
« Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2011, 17:04:03 »
Is al een uitgebreid topic over! Zie: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=18417.100
Daar verder over PKtether...
Dit topic gaat daarom ook op slot! Zie ook Welkom en wat huidhoudelijke regeltjes.

Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2011, 17:04:03 »

Offline JohnH

• Newbie
  • Kiek ns kérl
« Reactie #3 Gepost op: 9 mei 2011, 12:42:01 »
Maar er is wel enige voorzichtigheid geboden,want er zitten nog altijd een aantal Bugs die niet goed werken.
Zowel op mijn K-x als de K-7 zijn er nogal wat rare kleur probleempjes die ik niet opgelost krijg.

Je hebt gelijk JohnnieS, het gebruik is uiteraard op eigen risico, ben ik vergeten te vermelden......

Het is dus meer een 'speledingetje' dan een echt professionele oplossing. Het programma is nog in Beta stadium, dus zijn er altijd nog kreukels eruit te strijken...ben ook benieuwd of het freeware blijft, zal wel aan de donaties liggen die de maker krijgt (of niet).....

gr John

Pentax DA18-55 / Sigma DC55-200 / Cosmicar-A 35-70
SMC-Pentax M28-2.8 / M50-1.7 / M135-3.5

JohnnieS

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 9 mei 2011, 12:34:24 »
Ik ken dat Programmaatje ook, is nog steeds freeware.
Maar er is wel enige voorzichtigheid geboden,want er zitten nog altijd een aantal Bugs die niet goed werken.
Zowel op mijn K-x als de K-7 zijn er nogal wat rare kleur probleempjes die ik niet opgelost krijg.
Vandaar dat ze ook zeggen,  Gebruik voor eigen risico!  ::)

JohnnieS  :caffee:

Offline JohnH

• Newbie
  • Kiek ns kérl
PKtether, freeware alternatief voor PENTAX Remote Assistant software
« Reactie #1 Gepost op: 9 mei 2011, 12:24:10 »
Beste forumvrienden,

ik heb afgelopen weekend mn eerste Pentax gekocht, een K10D (die van mikekiwi, lekker compleet dus, jippie!!!).

Aangezien ik nogal een tweaker ben met al mn hardware, ben ik de mogelijkheden van mijn K10D aan het ontdekken. Dan bedoel ik niet de standaard functies van het prima product wat Pentax ons bied, maar ook wat er meer te vinden valt. Hierbij stuitte ik op het volgende programma;

http://www.pktether.com/

Ik heb het nog niet uit geprobeerd, zit nog op mn werk nu, maar ziet er zo op het eerste gezicht goed uit. Timelaps functie op m'n K10D, SWEET!!!!

Uiteraard meer over mijn bevindingen met dit programma zodra ik hetb uit heb geprobeerd. Ff nog een screenshot van het programma:

gr John

Pentax DA18-55 / Sigma DC55-200 / Cosmicar-A 35-70
SMC-Pentax M28-2.8 / M50-1.7 / M135-3.5