Auteur Topic: Wat vraag je?  (gelezen 745 keer)

newmikey

• Gast
Re:Wat vraag je?
« Reactie #2 Gepost op: 9 april 2011, 12:27:26 »
Waarschijnlijk gebeurt 't bij jullie ook: je wordt gevraagd voor een reportage of fotoshoot. Gelukkig zijn de mensen altijd bereid een vergoeding te betalen, maar wat kun je redelijkerwijs hiervoor vragen?
Wat is een richting voor 'n bruidsreportage? Wat is redelijk voor een serie portretten op locatie?

Alvast bedankt voor 't delen.

Raymond

Om héél, héél eerlijk te zijn: ik doe het voor niets of ik doe het niet. Ik fotografeer wat ik zelf mooi vind, zet het op mijn site en hoop dat mensen willen betalen voor een afdruk of poster (dit gebeurt mondjesmaat). Een bruidsreportage laat ik over aan de profs, het is een vak - niet het mijne trouwens. Getrouwd met een journaliste weet ik hoe foto's vanuit dat perspectief beoordeeld worden en buiten af en toe een toevalstreffer kan ik niet op commando leveren wat gevraagd wordt.

Ik fotografeer graag en veel, doe ook voor vrienden extra mijn best, maar tot nu toe ben ik altijd zeer tevreden geweest met een flesje goede wijn of een boekenbon.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Wat vraag je?
« Reactie #2 Gepost op: 9 april 2011, 12:27:26 »

X-Ray

• Gast
Wat vraag je?
« Reactie #1 Gepost op: 9 april 2011, 11:47:41 »
Waarschijnlijk gebeurt 't bij jullie ook: je wordt gevraagd voor een reportage of fotoshoot. Gelukkig zijn de mensen altijd bereid een vergoeding te betalen, maar wat kun je redelijkerwijs hiervoor vragen?
Wat is een richting voor 'n bruidsreportage? Wat is redelijk voor een serie portretten op locatie?

Alvast bedankt voor 't delen.

Raymond