Auteur Topic: CPC(City-Pier-City)-loop 2011  (gelezen 1641 keer)

Offline Johnnie

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Aan de spullen ligt het niet!
Re:CPC(City-Pier-City)-loop 2011
« Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2011, 14:12:23 »
Ik ga voor foto 2.......knap gefotografeerd!
K3II ; SMC DA*16-50 f/2,8; SMC DA*50-135 f2,8; D-FA 100 f2,8; FA50 f1,4; F28 f2,8; AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2011, 14:12:23 »

SMO

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2011, 13:30:48 »
Voor mij ook foto 2 (mooi ook de concentratie op het gezicht van de motorrijder) én foto 5.
Beide vormen ook een mooi contrast: De (top) atleet waarvoor media en publieks aandacht en het achterhoede gevecht
zonder publiek met 2 verveelde agenten die erachter fietsen.

gnodde

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 15 maart 2011, 00:34:05 »
Voor mij foto 2, maar dat is meer omdat ik ooit met Koen Raymaekers in één wedstrijd gelopen heb (hij was wat sneller dan ik...).

Jan.

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #8 Gepost op: 14 maart 2011, 22:06:54 »
De nummering zorgt voor wat verwarring zie ik maar # 5 is expres zo gekozen. Waarom zou ik die lopers willen isoleren als ik juist wil laten zien wat de entourage is rond die lopers? Zonder die entourage is het veel minder duidelijk waar het om gaat, nu is volgens mij direct duidelijk dat hier de hekkesluiters lopen.

Verder had ik bij de wedstrijdlopers niet zoveel ruimte om een foto op f2.8 mee te pannen, die lopers kwamen vrij dicht langs en veel ruimte voor een ander standpunt had ik niet eigenlijk. Ben niet op zoek gegaan naar een ander standpunt, dan waren de lopers voorbij geweest. Als ik wel op f2.8 had geschoten was mijn aantal focusmissers behoorlijk toegenomen en dat vind ik dan weer zonde.

Had bij de Tour de France een beter standpunt in ieder geval, daar kon ik meepannen zonder dat er gelijk een sporter bijna letterlijk mijn camera in knalde. Maar daar miste ik helaas bereik, had toen nog geen 70-200mm.
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2011, 22:16:35 door EricR »

kdj4

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 14 maart 2011, 21:32:46 »
Deze loop heb ik zelf ook nog eens 3 keer gedaan, dat was in de jaren 90' met als snelste tijd 1.22

Foto 1 leuke foto mooi scherp op de loper.
Foto 2 op zich een leuke foto al valt de loper wat weg tussen al die mensen.
Foto 3 heb ik niks mee, en zoals gezegd de scherpte ligt ook nog eens verkeerd.
Foto 4 leuke overzicht 's, welke overzicht ? bomen, huizen, auto's, fietsers, o ja nog 3 lopers, waarom hier niet de F2.8 gebruiken en de lopers isoleren.
Ik zie dit veel vaker op het forum, die F2.8 wordt in mijn ogen te weinig gebruikt en dat kan bij sport zoooo mooi zijn.

Mvg
Kees.

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2011, 21:29:53 »
Ik vind de humor/omstanders in foto's 3 & 5 erg leuk :D :D

In foto 3 zie je duidelijk dat iemand inspanning levert om een prestatie te behalen.
Op de achtergrond zie je een vrouw druk bezig met haar kind(erwagen) en je ziet iemand die op haar gemak bezig is een sms te sturen/lezen.
Het contrast tussen deze omstanders & de hardloper is geestig.

Foto 4 is grappig vanwege de samenhang tussen de agenten en de 2  hardlopers op leeftijd.
Die blik vd linker agent spreekt boekdelen: waar zijn die 2 mafkezen toch mee bezig?!  :D Het interesseert hem duidelijk geen moer!
En de agent rechts die langzaam uitrolt met haar fiets met een nonchalante houding zo van schiet eens op  :D geweldig!
Wat deze foto nog zou versterken is een crop en evt. een B&W bewerking.

Misschien is dit je in eerste instantie niet opgevallen maar ik vind het geweldig!
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2011, 21:42:21 door Berend »

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #5 Gepost op: 14 maart 2011, 20:46:09 »
Ik vind ze ook wel goed gelukt hoor Eric, kan ook niet anders met zo'n goede camera  :D
Heb hier vorig jaar bij de marathon gestaan en daar in elk geval niet zulke foto's an overgehouden. Zat overigens wel aan het begin van het parcours dus de hele meute zat bij elkaar.
Voor mij is #2 de beste, ik neem aan dat het de koploper is.
Die van de voeten is best wel apart, maar je ziet daar toch wel dat de AF van de K7 er moeite mee heeft om op dat punt scherp te stellen wat jij net wilt. Voor mij zou ook de voorste schoen scherp moeten zijn, maar ik weet niet of dat ook jouw bedoeling was.
De achtergrond van #3 is heel normaal voor dit soort evenementen. Nadat de koploper(s) voorbij zijn gaan de meesten toch weer even hun prioriteit verleggen.

grtz, Andre

:) Ja de K-7 was wel een uitkomst, ben alleen nog niet tevreden over mijn Jpeg-settings. Op een gegeven moment toch maar weer op RAW overgegaan.

Nee nummer 2 is de beste Nederlander, daarom ook die cameraploeg bij hem. Was wel een mooie plek bij de bocht, wel wat druk aan de kant natuurlijk.

Ja die voeten ben ik niet helemaal tevreden over maar toen had ik ook nog automatische focuspunten aan staan en continu focus. Daarna overgegaan op continu focus en middelste punt, heb je zelf wat meer in de hand waar de focus ligt en hoef je alleen mee te gaan met de beweging. Maar toen waren de snelle mannen al voorbij en in een groep van honderden lopers isoleer je niet even een paar voeten zonder dat er allerlei extra's op de foto komen.

Volgende keer dan maar, weet nu wel zo'n beetje wat goed werkt voor zo'n opname.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #4 Gepost op: 14 maart 2011, 20:32:40 »
Ik vind ze ook wel goed gelukt hoor Eric, kan ook niet anders met zo'n goede camera  :D
Heb hier vorig jaar bij de marathon gestaan en daar in elk geval niet zulke foto's an overgehouden. Zat overigens wel aan het begin van het parcours dus de hele meute zat bij elkaar.
Voor mij is #2 de beste, ik neem aan dat het de koploper is.
Die van de voeten is best wel apart, maar je ziet daar toch wel dat de AF van de K7 er moeite mee heeft om op dat punt scherp te stellen wat jij net wilt. Voor mij zou ook de voorste schoen scherp moeten zijn, maar ik weet niet of dat ook jouw bedoeling was.
De achtergrond van #3 is heel normaal voor dit soort evenementen. Nadat de koploper(s) voorbij zijn gaan de meesten toch weer even hun prioriteit verleggen.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Jaap

• Full Member
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2011, 18:44:33 »
Ik vind ze goed gelukt!. Wegwedstrijden zijn erg lastig om goed in beeld te brengen. Je hebt zie ik gewacht op de bezemwagen dus er is vast wel wat tijd in gaan zitten.  Wel jammer dat je mij niet hebt geschoten  ;)

jjw

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2011, 00:05:30 »
Toch is dat in de foto's die je hier laat zien prima gelukt volgens mij!

Vind vooral foto 2 goed gelukt, goed scherp zo te zien!
Deze foto kijkt nog wat rustiger als je de foto rechts knipt t/m het punt waar de hand van de vrouw het hek vast heeft. En vanaf onder t/m de tweede witte blok, zodat er dus alleen een stukje grijs en blok wit onder de voet over blijft. Probeer maar eens.

Foto 3 is mooi meegetrokken maar vind hier de achtergrond toch ietwat storend. De mensen lijken daar zelfs ongemoeid verder te gaan met de dagelijkse gang van zaken, zonder aandacht voor de sporter. Smsen, kind/kinderwagen  :D

De voetjes in 1 en 4 zijn leuk, alleen de scherpte ligt hier net niet helemaal lekker, bij 1 zijn de voeten helemaal niet scherp en bij 4 had ik toch liever de voorste voet scherp gezien.
Maar wel een leuke variatie :).

Foto 5 is leuk voor het overzicht maar mag van mij meer gezoomed/gecropped met meer aandacht voor de sporters, maar misschien was overzicht hier juist wel de bedoeling.

Mooi lensje in ieder geval!

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
CPC(City-Pier-City)-loop 2011
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2011, 21:51:03 »

Met de Sigma 70-200mm f2.8 + K-7

Blijf het wel moeilijk vinden zo'n massa evenement, toeschouwers langs de kant en vele lopers op de weg. Je isoleert dus niet zo makkelijk een loper of element.