Auteur Topic: Golfclubs  (gelezen 1757 keer)

Offline Oki

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:Golfclubs
« Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2011, 08:33:44 »
Ik vind dat ook heel moeilijk, soms heb je bij. 1000 watt erop en is het nog niet genoeg enzo,
hier een linkje dat je misschien hulp biedt ( gegoogled op: Hoe productfotografie)
http://www.digitalefotografietips.nl/fotosmaken/productfotografie
Suc7
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 14 maart 2011, 08:33:44 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 13 maart 2011, 16:18:37 »
Bij nummer klopt het perspectief nu niet. We zijn geprogrammeerd om schaduwen een bepaalde kant uit te zien gaan. Nu is er een konijntje dat de clubs van onderen bijlicht en daardoor de schaduw naar boven laat lopen. :D Valt nog niet mee.

Tsja licht is een hele kunst. Juiste kleurtemperatuur en hoeveelheid licht is nog niet zo eenvoudig.

bvangrootel

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2011, 16:04:45 »
Oke, het logo staat op de kop. Dat is waar. Ik heb nog een poging gewaagd. Nu met het logo rechtop.

Persoonlijk ben ik met #2 als normale foto (even niet kijkend naar product/merknaam) erg content. Ik vind het er zo raar uitzien met die clubhoofden naar boven gericht  ???

Ik moet ook eens wat spotjes op standaard aanschaffen, want ik vind dit wel erg leuk om te maken. Maar deze is met een stuk zwart papier op de knietjes achter het bankstel gemaakt om het licht een beetje fatsoenlijk te krijgen. Het zag er erg komisch uit, maar dit moet toch anders kunnen.

Hoe doen jullie de belichting met zoiets? Ik dacht even een lampje uit de kamer erbij te plaatsen, maar dat gele licht maakt het er niet mooier van. Wat voor licht/spot dien ik te gebruiken?

#3 Clubhoofden naar boven, logo rechtop.

Offline Johnnie

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Aan de spullen ligt het niet!
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2011, 15:15:19 »
Ik mis ook nog een  beetje de scherpte.....of het ligt aan mijn scherm (zou zomaar kunnen :()

Groet, John
K3II ; SMC DA*16-50 f/2,8; SMC DA*50-135 f2,8; D-FA 100 f2,8; FA50 f1,4; F28 f2,8; AF-540FGZ

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2011, 14:50:28 »
Tsja een moeilijke. Je geeft aan een productfoto te willen presenteren. Dan is nummer 1 gewoon mislukt, want het product is niet duidelijk genoeg in beeld. Bij nummer twee zit nog wel wat leuks in, maar het logo op zijn kop is ook geen hoofdprijs.

Wel een leuk creatief fotomoment.

bvangrootel

• Gast
Golfclubs
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2011, 14:46:47 »
Zo, even wat zitten pielen met golfclubs om een productfoto te maken. En wat is dat MOEILIJK!!
Het is maar goed dat we niet meer met rolletjes werken  :-X

Foto 1 is gemaakt d.m.v. HDR. Verder niets mee gebeurd buiten contrast en shadow/detail bewerking. (Uit de hand, vandaar niet ragscherp)
Foto 2 is een single shot, ook alleen met contrast gespeeld.

Ik had er nog een paar extreme versies van gemaakt, maar die zijn al in de prullenbak beland, dat voegt naar mijn mening niets toe.