Auteur Topic: Sun-Sniper of Blackrapid (straps)  (gelezen 5806 keer)

Serpiente

• Gast
Re:Sun-Sniper of Blackrapid (straps)
« Reactie #33 Gepost op: 28 maart 2011, 19:35:44 »
Ik heb de Blackrapid RS-7 + Buck (om de plastic clicksluiting achter je nek te beschermen). Je clickt hem niet meer zomaar open. :) Dat was het enige waar ik me zorgen om maakte. Ik vind de RS-7 lekker soepel, niet te groot (bergt makkelijk op) en zit goed gevormd. Hij draagt erg lekker met K10d+DA* 300. Ik heb er verder geen vakjes op. Condooms kan ik ook ergens anders opbergen. :P

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #33 Gepost op: 28 maart 2011, 19:35:44 »

Offline Eppie

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Having fun doing what i like!!!
    • BelCel
« Reactie #32 Gepost op: 20 maart 2011, 19:53:29 »
top...heb de keuze voor black rapid gemaakt.

ik zag bij cameratools.nl dat er 10 procent korting vanaf ging. http://www.cameratools.nl/2846-groep/10-extra-korting-tot-31-maart.html?Merk Product=BlackRapid&alstart=0

grJohan
Grtz Eppie.
On the internet nobody knows you're a fool!!

Offline klumper

• Senior Member
  • **
  • Pentax gek
« Reactie #31 Gepost op: 19 maart 2011, 19:25:31 »
Ik ben inmiddels voor de Sun-Sniper gevallen. Even geprobeerd, voelt erg plezierig aan!
Pentax S3, SV, SP1000, Pentax Auto 110, K10D en K70
SMC Takumar: 1,8/50. 2/55, 3,5/28, 3,5/135, SMC Pentax: 18-55, 50-200 en Tamron 10-24, Tamron 2,8/17-50, en Pentax DA 1,8/50, Tamron 70-300.

http://www.flickr.com/photos/gj3

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #30 Gepost op: 18 maart 2011, 20:52:30 »
Duidelijk.. bedankt!

Ik ga deze week maar eens kijken voor de RS-4 en 7. Ik ben die stuiterband echt zat. :)

ik zag bij cameratools.nl dat er 10 procent korting vanaf ging. http://www.cameratools.nl/2846-groep/10-extra-korting-tot-31-maart.html?Merk Product=BlackRapid&alstart=0

grJohan

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #29 Gepost op: 14 maart 2011, 19:12:46 »
niet onbelangrijk is het bevestigingshaakje. hij lijkt klein in het filmpje maar is best aan de grote kant en komt degelijk over. ook hebben ze voor de zekerheid een ringetje erop gezet die je moet draaien voordat je de camera kan loskoppellen;
De ringtje/lock zit er niet voor niks... rond de 25 seconden valt er iets...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ga_cTXY59iM[/youtube]
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 14 maart 2011, 18:23:12 »
Duidelijk.. bedankt!

Ik ga deze week maar eens kijken voor de RS-4 en 7. Ik ben die stuiterband echt zat. :)

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #27 Gepost op: 14 maart 2011, 17:46:00 »
Toeval...? net dit mailtje binnen...

Mijn email:

Dear Blackrapid,

I own a RS5 and I am very happy with it. However sometomes I miss the
possibility to carry some spare batteroes. The JOEY could be a
solution, but is it compatible with the RS5?

Antwoord:

Harry.

It is not compatible with the RS-5. Only with the Rs-7 and DR-1 and DR-2.

Sincerely

Black Rapid
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #26 Gepost op: 14 maart 2011, 17:43:44 »
Wat korte aanvullingen:
- ook een HTC desire past prima in de telefoonhoes :)

Belangrijker is het portait schieten: ik moet zeggen dat ik daar ivm BRAD geen probleem mee heb, de riem blijft dan op je schouder... Wel blijft het (kleine) nadeel dat er een statiefplaat onder mijn camera zit en dat grijpt net even minder...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #25 Gepost op: 14 maart 2011, 17:38:17 »
hierbij een mini-review van de black-rapid;

na 2 week gebruik zijn dit mijn ervaringen;

de strap is breed! hierdoor zit het nog beter dan de neopreen strap die ik bij de k10 had. bij de neopreen voelde je af en toe nog de strap in je nek bij de black-rapid zo goed als niet.

zoals al gemeld past er helaas geen batterijen in die in een doosje zitten. los kan wel maar lijkt mij minder praktisch. wanneer je de rits opendoet heb je de kans dat de batterijen eruit vallen.

een of twee accu's en wat geheugenkaarten passen er prima in. je hebt twee vakjes; 1 op de band  (die met de accu) en  een op het gedeelte die je "los" kan halen ( die met de batterijen en geheugenkaart.).
ook zit er een telefoonhoes op. hierin past de galaxy S prima. dit is zeker geen kleine telefoon dus ik verwacht hier met andere modellen geen problemen.

dan het maken van foto's. dit werkt prima in landschap. ik heb er zelf nog "moeite" mee in de portretstand. de band zit onder mijn kin en dat is niet prettig en maakt het maken van foto's niet makkelijker
 zie foto;

op het moment dat ik gebruik maak van mijn linkeroog i.p.v. de rechter gaat het al makkelijker.
waar dit door komt.. miss moet ik de band langer maken maar op de lengte zoals hij nu is vind ik hem prettig hangen.
mijn oplossing op dit moment is dat ik de band verder naar achteren doe. ik heb dus puur het gedeelte met de camera voorop en de rest zit op mijn rug. hierdoor kan ik wel gewoon de in portret schieten.

niet onbelangrijk is het bevestigingshaakje. hij lijkt klein in het filmpje maar is best aan de grote kant en komt degelijk over. ook hebben ze voor de zekerheid een ringetje erop gezet die je moet draaien voordat je de camera kan loskoppellen;

ik kan hem iig aanraden. de camera hangt prettig aan de band en je voelt hem bijna niet. wel ga ik nog de "brad" erbij bestellen om het glijden tegen te gaan.

welke versie voor jou het beste is moet je zelf uitmaken.

de rs4 is de basic met 1 opbergvakje voor een geheugenkaart/accu.
de rs5 heeft 2 opberkvakjes en 1 telefoonhoes
de rs7 is wat ergonomischer uitgevoerd maar heeft geen vakjes. hier moet je zelf nog losse opberghoesjes (de Joey) bijkopen. dit kan er 1 zijn maar ook 6 al naar gelang je behoefte.
de rs w1 is door de vormgeving geschikt voor de vrouwelijke vormen
de rs sport. dit is volgens mij een combo van de rs7 met de "brad"

opmerkingen/aanvullingen/vragen welkom.

gr Jos

K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

jsoomers

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 12 maart 2011, 10:20:34 »
Zoals ik hieronder al schreef  >:( de oplossing voor wegglijden...

Excusee, over het hoofd gezien..
Thanks!

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #23 Gepost op: 12 maart 2011, 09:25:45 »
Een klein nadeel vind ik het materiaal aan de onderzijde van de schouderband (moet ik nog iets op verzinnen).
Dit glijdt heel makkelijk op wat gladdere kleding en de "stop" clip beneden heeft dan geen enkele werking meer..

http://www.blackrapid.com/product/mods/brad/
Zoals ik hieronder al schreef  >:( de oplossing voor wegglijden...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

jsoomers

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 12 maart 2011, 09:01:51 »
Ik gebruik de RS-4 sinds die op de markt is en zou werkelijk niets anders meer willen.
Het duurt even voor je de juiste heuphoogte hebt ontdekt om en bent dan voortdurend met de lengte aan het experimenteren.
Eenmaal een "rustige" camera naast je hangen, is het werkelijk een genot!
Met alle soorten lenzen en ook met de battery-grip blijft de camera netjes in evenwicht.
Ik heb de lengte zo afgesteld dat de sluiting aan de camera precies op "broekriem hoogte" is.
Als je dan tussen de menigte loopt of vlak langs objecten, stop je de hand in je zak en de camera hangt veilig achter je. Heel prettig!
Een klein nadeel vind ik het materiaal aan de onderzijde van de schouderband (moet ik nog iets op verzinnen).
Dit glijdt heel makkelijk op wat gladdere kleding en de "stop" clip beneden heeft dan geen enkele werking meer..
De opbergruimte is eigenlijk alleen bedoeld voor geheugenkaartjes, maar ik stop er makkelijk ook accu's in.

Gr. Jos

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #21 Gepost op: 12 maart 2011, 08:38:33 »
zoals ik het heb gelezen werkt het bevestigingssteem van de joey alleen op de rs-7

Ik heb maar even een mail gestuurd naar Blackrapid... Komen we er snel genoeg achter...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #20 Gepost op: 12 maart 2011, 08:33:59 »
Ik gebruik al een aantal maanden de RS-4 en ben daar zeer tevreden over.
Voor wat betreft het statiefplaatje........... op dit moment haak ik de strap rechtstreeks aan de "ring" van de Gitzo1173/14. Werkt perfect!
Op de Photokina vertelde een van de medewerkers van Blackrapid overigens dat ze bezig waren met de ontwikkeling van een bevestiging speciaal bedoeld voor de Gitzo-plates.
Vind ondertussen wél dat 't errug lang duurt...............

Dat kan ook, maar wees voorzichtig: die ring is nooit bedoeld om iets aan te hangen, alleen om te draaien...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #19 Gepost op: 11 maart 2011, 18:43:45 »

Een "tasje" voor de batterijen van Jos bestaat ook: JOEY... althans volgens de website, niet in het echt geprobeerd...

zoals ik het heb gelezen werkt het bevestigingssteem van de joey alleen op de rs-7
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

Serpiente

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 11 maart 2011, 18:39:57 »
Voor wat betreft het statiefplaatje........... op dit moment haak ik de strap rechtstreeks aan de "ring" van de Gitzo1173/14. Werkt perfect!
Op de Photokina vertelde een van de medewerkers van Blackrapid overigens dat ze bezig waren met de ontwikkeling van een bevestiging speciaal bedoeld voor de Gitzo-plates.
Wel goed nieuws voor de toekomst.. :)

Offline PeterL

• Pentaxian
  • **
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
« Reactie #17 Gepost op: 11 maart 2011, 17:58:10 »
Het is wel lastig met statieven, maar ik gebruik bijna nooit een statief. Ik heb een Gitzo plaatje, dus ik denk niet dat ik wat aan dat Manfrotto ding heb.

Serpiente

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 11 maart 2011, 13:29:23 »
Klopt, volgens mijn kan je ze alleen maar bij hun bestellen.
De blackrapid schouderpad is inderdaad langer maar volgens mijn zijn ze net zo breed en is de luma lang genoeg als je naar de foto's kijkt. Het is inderdaad lastig weten hoe het comfort is door alleen naar foto's te kijken, kon je ze maar in de winkels uitproberen...

Als je niet zeker weet moet je voor de Blackrapid gaan dan weet je wat je koopt.
Trouwens Digimaxx hier in Dordrecht hebben de Sun in de winkel, weet niet of  er een winkel dichterbij je ze ook hebben maar hun hebben ze in ieder geval.
De Cameraland is redelijk in de buurt. Ik ga toch volgende week die kant op. Zij hebben Blackrapid straps.
Dan ga ik wel kijken hoe het zit met die plastic clip. Ik ga er een Buck op doen en uitgebreid proberen hem los te maken. Als dat niet lukt dan ga ik voor de RS-7. Anders ga ik voor de RS-4.

Het is wel lastig met statieven, maar ik gebruik bijna nooit een statief. Ik heb een Gitzo plaatje, dus ik denk niet dat ik wat aan dat Manfrotto ding heb.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #15 Gepost op: 11 maart 2011, 09:36:45 »
Ik heb de BlackRapid5 met de vakjes. Vind het wel handig om de telefoon onder handbereik te hebben als ik een jas aan heb met een strap erover heen...

Er zijn nieuwe aansluitingen die in de manfrotto statiefplaten gaan. Kan de plaat er permanent op blijven! Wel zo handig.

De riem schuift wel, en dat is vervelend. Hebben ze weer wat op bedacht met een soort riempje wat onder de arm doorgaat (BRAD). Dat werkt idd veel beter...

Ik gebruik deze strap 60% van de tijd en helemaal niets 40% :)

Een "tasje" voor de batterijen van Jos bestaat ook: JOEY... althans volgens de website, niet in het echt geprobeerd...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

Offline Johnnie

• Super Pentaxian
  • Aan de spullen ligt het niet!
« Reactie #14 Gepost op: 11 maart 2011, 07:16:27 »
Ik ga mij hier ook maar eens in verdiepen.....ziet er goed uit!
K3II ; SMC DA*16-50 f/2,8; SMC DA*50-135 f2,8; D-FA 100 f2,8; FA50 f1,4; F28 f2,8; AF-540FGZ

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #13 Gepost op: 11 maart 2011, 00:54:38 »
Die Luma kan ik niet in een webshop vinden. Hij lijkt me ook iets minder comfortabel (kleinere schouderpad). Hij heeft bij statief gebruik wel zo z'n voordelen. 
Ik blijf echt twijfels houden bij die sluiting (plastic clip) achter je schouder.
Klopt, volgens mijn kan je ze alleen maar bij hun bestellen.
De blackrapid schouderpad is inderdaad langer maar volgens mijn zijn ze net zo breed en is de luma lang genoeg als je naar de foto's kijkt. Het is inderdaad lastig weten hoe het comfort is door alleen naar foto's te kijken, kon je ze maar in de winkels uitproberen...

Als je niet zeker weet moet je voor de Blackrapid gaan dan weet je wat je koopt.
Trouwens Digimaxx hier in Dordrecht hebben de Sun in de winkel, weet niet of  er een winkel dichterbij je ze ook hebben maar hun hebben ze in ieder geval.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 11 maart 2011, 00:14:41 »
Ik zou heel het verschil niet weten eigenlijk :D.
Die ik heb heeft wel een knop onder de camera zitten, maar zit mij nooit in de weg (ik werk met grip, dus knop zit in handpalm). Nooit als hinder ervaren.

Wat heeft de rs5 beter dan? (Misschien had ik me ook eerst beter moeten verdiepen?)
Vooral vakjes denk ik..

Die Luma kan ik niet in een webshop vinden. Hij lijkt me ook iets minder comfortabel (kleinere schouderpad). Hij heeft bij statief gebruik wel zo z'n voordelen. 
Ik blijf echt twijfels houden bij die sluiting (plastic clip) achter je schouder. Ik heb wel een voorkeur gekregen voor de Blackrapid.
Het lijkt wel te gaan tussen de RS-4 en RS-7. De RS-7 lijkt wel iets meer comfort te hebben (naar je schouder gevormd). Je kan er wel een "BUCK" op doen die mijn probleem lijkt te tackelen. Dat is wel €14. In totaal is het €20. Als hij dat waard is dan zou ik het ook zeker doen.

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #11 Gepost op: 10 maart 2011, 23:56:03 »
de rs 4 heeft 1 opbergvakje voor geheugenkaartjes.

de rs5 heeft 2 opbergvakjes en 1 hoes voor de telefoon

rs7 heeft geen opbergvakjes; die moet je er nog bijkopen.

ik zal anders zaterdag een korte review plaatsen?

Buksbeest

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 10 maart 2011, 23:43:43 »
Ik zou heel het verschil niet weten eigenlijk :D.
Die ik heb heeft wel een knop onder de camera zitten, maar zit mij nooit in de weg (ik werk met grip, dus knop zit in handpalm). Nooit als hinder ervaren.

Wat heeft de rs5 beter dan? (Misschien had ik me ook eerst beter moeten verdiepen?)

Offline Eppie

• Senior Member
  • **
  • Having fun doing what i like!!!
    • BelCel
« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2011, 23:21:56 »
Ik heb ook de Rs4. Solide, snel en praktisch.
Toen ik opzoek was, bleek de doorlopende band van de Blackrapid iets breder te zijn dan die van de sunsniper.
Dus daarvoor gekozen en absoluut geen spijt van.
De banden zijn duur, maar je wilt niet meer anders. Momenteel niet zoveel lenzen meer, maar ook gedragen met de 40mm pannekoek.

OK ok...je hebt me overtuigt..  ;D

Ook ik ben....uh was op zoek...en het gaat iig een Black Rapid worden....nu moet Jos Abee mij nog overtuigen om ook de rs-5 te kopen...kwilookinportraitdeeskunnengebruiken...

grtz, Eppie
Grtz Eppie.
On the internet nobody knows you're a fool!!