hierbij een mini-review van de black-rapid;
na 2 week gebruik zijn dit mijn ervaringen;
de strap is breed! hierdoor zit het nog beter dan de neopreen strap die ik bij de k10 had. bij de neopreen voelde je af en toe nog de strap in je nek bij de black-rapid zo goed als niet.

zoals al gemeld past er helaas geen batterijen in die in een doosje zitten. los kan wel maar lijkt mij minder praktisch. wanneer je de rits opendoet heb je de kans dat de batterijen eruit vallen.
een of twee accu's en wat geheugenkaarten passen er prima in. je hebt twee vakjes; 1 op de band (die met de accu) en een op het gedeelte die je "los" kan halen ( die met de batterijen en geheugenkaart.).
ook zit er een telefoonhoes op. hierin past de galaxy S prima. dit is zeker geen kleine telefoon dus ik verwacht hier met andere modellen geen problemen.

dan het maken van foto's. dit werkt prima in landschap. ik heb er zelf nog "moeite" mee in de portretstand. de band zit onder mijn kin en dat is niet prettig en maakt het maken van foto's niet makkelijker
zie foto;

op het moment dat ik gebruik maak van mijn linkeroog i.p.v. de rechter gaat het al makkelijker.
waar dit door komt.. miss moet ik de band langer maken maar op de lengte zoals hij nu is vind ik hem prettig hangen.
mijn oplossing op dit moment is dat ik de band verder naar achteren doe. ik heb dus puur het gedeelte met de camera voorop en de rest zit op mijn rug. hierdoor kan ik wel gewoon de in portret schieten.
niet onbelangrijk is het bevestigingshaakje. hij lijkt klein in het filmpje maar is best aan de grote kant en komt degelijk over. ook hebben ze voor de zekerheid een ringetje erop gezet die je moet draaien voordat je de camera kan loskoppellen;

ik kan hem iig aanraden. de camera hangt prettig aan de band en je voelt hem bijna niet. wel ga ik nog de "brad" erbij bestellen om het glijden tegen te gaan.
welke versie voor jou het beste is moet je zelf uitmaken.
de rs4 is de basic met 1 opbergvakje voor een geheugenkaart/accu.
de rs5 heeft 2 opberkvakjes en 1 telefoonhoes
de rs7 is wat ergonomischer uitgevoerd maar heeft geen vakjes. hier moet je zelf nog losse opberghoesjes (de Joey) bijkopen. dit kan er 1 zijn maar ook 6 al naar gelang je behoefte.
de rs w1 is door de vormgeving geschikt voor de vrouwelijke vormen
de rs sport. dit is volgens mij een combo van de rs7 met de "brad"
opmerkingen/aanvullingen/vragen welkom.
gr Jos