Auteur Topic: Sun-Sniper of Blackrapid (straps)  (gelezen 5808 keer)

Buksbeest

• Gast
Re:Sun-Sniper of Blackrapid (straps)
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2011, 22:58:26 »
Ik heb ook de Rs4. Solide, snel en praktisch.
Toen ik opzoek was, bleek de doorlopende band van de Blackrapid iets breder te zijn dan die van de sunsniper.
Dus daarvoor gekozen en absoluut geen spijt van.
De banden zijn duur, maar je wilt niet meer anders. Momenteel niet zoveel lenzen meer, maar ook gedragen met de 40mm pannekoek.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2011, 22:58:26 »

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2011, 22:48:11 »
....op die sluiting op je rug na dan. Volgens mij kan die opengemaakt worden. Dat lijkt me niet prettig. Ik kan het ook per ongeluk zelf doen bijvoorbeeld....

Maak je geen zorgen, deze clips zijn van zware kwaliteit kunststof (dus geen slap spul) en zullen niet zomaar onbedoeld losraken. Er is kracht voor nodig om deze te ontgrendelen.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2011, 21:51:10 »
van de loop vindt ik dat lusje niet echt vertrouwingswekkend.
Van hun website

With a rated load capacity of 350lbs, it’s more than strong enough to carry any camera you’re willing to take with you.

Ze zijn Amerikaans dus dat betekent nog wel wat om te zeggen dat het een bepaald gewicht kan dragen.
350lbs is bijna 160kg

Persoonlijk vindt ik de lus wel handig, kan ik tenminste nog gewoon de quikrelease van de statief erop laten zitten.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2011, 21:29:10 »
van de loop vindt ik dat lusje niet echt vertrouwingswekkend.

ik heb onlangs de rs5 gekocht en ben er zeker tevreden over. maar ik had toch iets meer verwacht van de opbergvakjes. ik wilde er ook een doosje batterijen in opbergen maar dat past niet. ook is het gebruik in de portretstand niet zo handig e.g. het opberggedeelte "prikt" in mijn ogen. maar dit kan aan mij liggen; miss dat ik de band wat losser moet dragen. wat mij nu opvalt is dat in de video's van black rapid de camera steeds in landschap mode wordt gebruikt.

gr jos
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2011, 21:32:21 door Jos Abee »
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2011, 19:38:53 »
Daarnaast is die Optech elastisch. Daardoor lijkt het alsof mijn camera aan het bungeejumpen is. Dat loopt erg vervelend.
De sun heeft ook een elastische element er in zitten, ik weet niet hoe dat op en neer gaat.
Digimaxx heeft de Sun strap en hebt er eventjes naar gekeken maar ik heb zo mijn twijfels... Persoonlijk zal ik voor de Luma gaan. Mooi minimaal ontwerp dat er degelijk uit ziet en ook het leer gaat naar een tijdje naar je schouder staan zodat het comfort beter wordt.

http://www.lu.ma/loop

Hier is het oude model vergeleken met de RS-7
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=883375

Dit is een review van het nieuwe model.
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=957682
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2011, 19:42:08 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Serpiente

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2011, 18:59:56 »
Ik gebruik de Black Rapid RS-7 nu een tijdje en die bevalt prima. Bijna altijd in combinatie met mijn rugzak (eerst rugzak om, dan de RS-7 riem). Ik zie dat de prijs inmiddels wat gezakt is. Zie mijn hier mijn eerdere posting over de RS-7. Het voorgevormde deel voor de schouder werkt erg goed. Bij het gebruik trek ik de camera met lichte druk omhoog (iets van de je lichaam afgericht) zodat de riem goed op zijn plaats blijft. Ideaal voor grotere en zwaardere lenzen zoals de DA-300 en de 70-200mm, hoewel het ook mijn standaard riem is voor mijn 16-50.
Hij ziet er ook echt wel goed uit, op die sluiting op je rug na dan. Volgens mij kan die opengemaakt worden. Dat lijkt me niet prettig. Ik kan het ook per ongeluk zelf doen bijvoorbeeld. Daarom denk ik op dit moment aan de RS-4.

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2011, 18:50:02 »
Ik gebruik de Black Rapid RS-7 nu een tijdje en die bevalt prima. Bijna altijd in combinatie met mijn rugzak (eerst rugzak om, dan de RS-7 riem). Ik zie dat de prijs inmiddels wat gezakt is. Zie mijn hier mijn eerdere posting over de RS-7. Het voorgevormde deel voor de schouder werkt erg goed. Bij het gebruik trek ik de camera met lichte druk omhoog (iets van de je lichaam afgericht) zodat de riem goed op zijn plaats blijft. Ideaal voor grotere en zwaardere lenzen zoals de DA-300 en de 70-200mm, hoewel het ook mijn standaard riem is voor mijn 16-50.

Serpiente

• Gast
Sun-Sniper of Blackrapid (straps)
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2011, 18:36:16 »
Ik ben op zoek naar een nieuwe strap. Met de DA* 300 heb ik toch wat extra gewicht hangen.
Op dit moment gebruik ik een Optech strap van een tientje. Hij zit op zich wel lekker, maar ik vind hem te kort (ik draag hem als schoudertas). In zomerkleding heb ik daar niet veel last van, maar met dikke jas zit hij niet lekker. Ik wil dus een lange strap. Daarnaast is die Optech elastisch. Daardoor lijkt het alsof mijn camera aan het bungeejumpen is. Dat loopt erg vervelend.
Ook gaat hij wat lastig van mijn heup naar schietpositie. Hij blijft nog weleens hangen achter kleding en gaat stroef omdat de hele strap meegetrokken wordt.

Mijn oog is gevallen op deze straps:

- Black Rapid R-Strap RS-4

- Sun-Sniper Sniper-Strap PRO Steel & Bear

De RS-4 spreekt me aan omdat ik al die vakjes niet nodig heb (er kunnen evengoed SD-kaartjes in). Ook zit er niet zo'n snelsluiting op die je zo open kan klikken (zoals bij de RS-7). Dat lijkt me niets. Ik zie mezelf hem al per ongeluk open maken of iemand anders maakt hem zo los.

De Sun-Sniper spreekt me aan vanwege de staaldraad. Dat lijkt me wel een soort van geruststelling. Verder zijn er weinig verschillen denk ik. De Sun-Sniper heeft dan weer geen vakje voor SD-kaartjes (is geen must).

Ik heb bijna altijd mijn rugtas op mijn rug. Daarom denk ik dat een te dikke schouderband niet prettig zal zijn. De Sun-sniper lijkt me een hele dikke band te hebben. Ook lijkt deze me heel erg stug. Daarin is de RS-4 in het voordeel.

Qua prijs kijk ik niet op een tientje verschil (is dus geen issue in mijn keuze).. Ik hoop dat mensen die deze straps gebruiken me kunnen helpen met mijn keuze.