Auteur Topic: IJzig koude middag  (gelezen 3016 keer)

Offline johan v.L

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
  • Het kan altijd beter!
Re:IJzig koude middag
« Reactie #23 Gepost op: 14 maart 2011, 10:34:38 »
Ja, je hebt een algemene WOW foto en waarschijnlijk per onderwerp wel een WOW foto.
Als je een omhaal a la van Basten/Rooney perfect op de plaat hebt, als is het van een speler uit het tweede is dat voor elke voetbal liefhebber wel een WOW. Een foto van een of andere vlinder of vogel die al 20 jaar niet meer in Nederland te zien was zal bij de liefhebbers ook een WOW gevoel oproepen, maar ik zal er waarschijnlijk niet koud of warm van worden.  :)

grtz, Andre

Dit weekend had ik (vind ik zelf) wel een WOW foto

Groeten, Johan
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #23 Gepost op: 14 maart 2011, 10:34:38 »

Tom_W

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 27 februari 2011, 23:00:30 »
Wat mij betreft behoorlijk sterke reeks, vooral de eerste vind ik knap

groetjes,

Tom

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #21 Gepost op: 27 februari 2011, 09:07:00 »
<off topic> Ik fotografeer de E'tjes, dus korte wedstrijden op een half veld.. Per wedstrijd 300-400 foto's.... Daarvan 40-60 op mijn site... <off topic>

Qua compo ga ik voor foto 1, al is idd foto 3 door het wachten ook leuk...

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #20 Gepost op: 26 februari 2011, 10:16:34 »
Ja, je hebt een algemene WOW foto en waarschijnlijk per onderwerp wel een WOW foto.
Als je een omhaal a la van Basten/Rooney perfect op de plaat hebt, als is het van een speler uit het tweede is dat voor elke voetbal liefhebber wel een WOW. Een foto van een of andere vlinder of vogel die al 20 jaar niet meer in Nederland te zien was zal bij de liefhebbers ook een WOW gevoel oproepen, maar ik zal er waarschijnlijk niet koud of warm van worden.  :)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline johan v.L

• Pentaxian
  • **
  • Het kan altijd beter!
« Reactie #19 Gepost op: 25 februari 2011, 14:12:18 »
Een WOW foto bij voetbal zal niet gauw gebeuren (altans niet bij de buiten staander)
Misschien wel voor de club waar je voor fotografeerd omdat het kan aanspreken (speciale wedstrijd of spelers) maar vaak, en dat merk ik op de forums ook wel zijn het voor de meesten maar gewone voetbal foto's  :-\

Toch vind ik het wel leuk om zo af en toe hier wat te laten zien.

Groeten, Johan
Pentax K3II met grip/K5 met grip/Pentax-DA 18-135/Sigma AF 70-200 F2.8 /Sigma 17-70mm F2.8-4 macro HSM/

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #18 Gepost op: 25 februari 2011, 12:08:03 »
Citaat
WOW foto komt  helaas  niet zo  vaak voor
Er zijn er wel meer die dat zo ervaren. Behoor overigens zelf ook tot die (grote) groep hoor.  :D  :D

grtz, Andre

Offline klikklak

• Full Member
  • *
  • Pentax rules!
« Reactie #17 Gepost op: 23 februari 2011, 20:15:40 »
@klikklak : Johan fotografeert het hele weekend en maakt foto's van alle elftallen. Je maakt dan zoveel foto's dat er genoeg "goede" foto's zijn voor de website van de club. De volgende categorie is de "super" foto, dat plaatje waar alles klopt en nog een stapje hoger de WOW foto. Die foto's waar je mond van open valt.

grtz, Andre
     Andre ,        bedoel je dat zo  :)  dat veel foto's maken bij een wedstrijd ken ik wel , jl. zaterdag heb ik bij de voetbalwedstrijd 340 foto;s gemaakt , zie topic  koude zaterdag , tenslotte  zijn er nog geen 50 overgebleven die ik goed genoeg vond voor de website , en de WOW foto komt  helaas  niet zo  vaak voor :-[
k
   Groeten Henk
Pentax K5  Pentax K10D - pentax DA18-55 - pentax-M 1:2 50mm   Pentax smc-F 70-210  Sigma 17-70 2.8
Metz 45 CT-4   Delamax infrarot afstandbed. Photoshop Elements 9  Metz 48 AF-1   Lowepro Slingshot 200   FA 28-70 /4.0  Pentax DA 55-300

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #16 Gepost op: 23 februari 2011, 10:18:54 »
Citaat
Andre, wat bedoel je hiermee ??   super/WOW foto's
@klikklak : Johan fotografeert het hele weekend en maakt foto's van alle elftallen. Je maakt dan zoveel foto's dat er genoeg "goede" foto's zijn voor de website van de club. De volgende categorie is de "super" foto, dat plaatje waar alles klopt en nog een stapje hoger de WOW foto. Die foto's waar je mond van open valt.

grtz, Andre

SMO

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 22 februari 2011, 23:19:27 »
mooie serie, 1 is ook voor mij de topper. Op je hoofd gekrabd worden terwijl je onderuitgeschoffeld wordt. mooi vastgelegd!

Offline klikklak

• Full Member
  • *
  • Pentax rules!
« Reactie #14 Gepost op: 22 februari 2011, 21:47:27 »
Mischien een idee voor een speciale gallery op de club website met de super/WOW foto's en die zijn dan ook optimaal bewerkt.  :)

grtz, Andre

Andre, wat bedoel je hiermee ??   super/WOW foto's
Pentax K5  Pentax K10D - pentax DA18-55 - pentax-M 1:2 50mm   Pentax smc-F 70-210  Sigma 17-70 2.8
Metz 45 CT-4   Delamax infrarot afstandbed. Photoshop Elements 9  Metz 48 AF-1   Lowepro Slingshot 200   FA 28-70 /4.0  Pentax DA 55-300

Offline klikklak

• Full Member
  • *
  • Pentax rules!
« Reactie #13 Gepost op: 22 februari 2011, 21:44:44 »
Leuke serie weer Johan ,  foto 1  is voor mij de beste

groeten Henk

RonHendriks

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 22 februari 2011, 16:09:03 »
Ja eigenlijk wel......wil je die van jou al kwijt?  :D
nee zover ben ik nog niet. Mijn tweede exemplaar werkt wel lekker en begin er aardig aan te wennen. In maart komt er als alles goed is nog eentje bij, van de ruil van mijn eerste. Dan nog een mooie lens en ik ben er klaar voor de komende jaren.

Offline johan v.L

• Pentaxian
  • **
  • Het kan altijd beter!
« Reactie #11 Gepost op: 22 februari 2011, 15:54:31 »
Dat is zeker leuk ja. Nog niet toe aan een K-5? want de K-7 is nu al zo oud :D

Ja eigenlijk wel......wil je die van jou al kwijt?  :D

RonHendriks

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 22 februari 2011, 15:28:41 »
Is misschien wel een idee Andre
De hoogte punten van het jaar map

Het is wel zo dat als er hele leuke tussen zitten, ik een verzoek krijg om er wat mee te doen (vanuit de club)
Resultaat is dat er drie op canvas van 70x70 cm in de kantine hangen.
En elk jaar word er een keuze gemaakt welke ze willen gebruiken voor de presentatiegids van het volgende jaar.

Groeten, Johan
Dat is zeker leuk ja. Nog niet toe aan een K-5? want de K-7 is nu al zo oud :D

Offline johan v.L

• Pentaxian
  • **
  • Het kan altijd beter!
« Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2011, 12:38:46 »
Mischien een idee voor een speciale gallery op de club website met de super/WOW foto's en die zijn dan ook optimaal bewerkt.  :)

grtz, Andre

Is misschien wel een idee Andre
De hoogte punten van het jaar map

Het is wel zo dat als er hele leuke tussen zitten, ik een verzoek krijg om er wat mee te doen (vanuit de club)
Resultaat is dat er drie op canvas van 70x70 cm in de kantine hangen.
En elk jaar word er een keuze gemaakt welke ze willen gebruiken voor de presentatiegids van het volgende jaar.

Groeten, Johan
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2011, 12:48:01 door johan v.L »

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2011, 12:02:10 »
Citaat
Misschien dat ik me eens een keer ga verdiepen in CS4 om de foto's optimaal te krijgen.
Mischien een idee voor een speciale gallery op de club website met de super/WOW foto's en die zijn dan ook optimaal bewerkt.  :)

grtz, Andre

Offline johan v.L

• Pentaxian
  • **
  • Het kan altijd beter!
« Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2011, 21:32:41 »
@ Andre....ja alles met de 70-200, bevalt erg goed  8)
@ Ron.......tja de K7 bevalt wel wat AF en scherpte aangaat  :) maar heb hem nog niet zo onder de knie als de K10 en K20 als het gaat om  ISO en ruis  :( en het klopt dat ik veel meeloop om het veld heen om uit verschillende hoeken de plaatjes te verkrijgen.

Moet ook zeggen dat ik niet veel bewerking op de foto's doe, hooguit een uitsnede, rechtzetten en soms wat verscherpen (wat aardig snel gaat met Nero)
Dit komt door de tijdsdruk voor de website van de voetbal, sta namelijk de hele zondag aan het veld bij meerdere teams de foto's te maken en het is al een standaard geworden dat ze er s'avond op staan (is niet verplicht hoor, doe ik mezelf aan  ;D)

Misschien dat ik me eens een keer ga verdiepen in CS4 om de foto's optimaal te krijgen.

Groeten, Johan

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
« Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2011, 17:17:19 »
Er stond en staat een vervelende wind waardoor het allemaal nog wat kouder aanvoelt.
Ja #3 is wel een beetje een aparte en deze serie en ik kan je gedachtengang wel een beetje volgen. Ik zie nog een beetje schaduw hier en daar, dus mischien kan je nog een beetje spelen met het contrast schuifje.
Als actie liefhebber is #2 natuurlijk wel mijn favo Johan. Allemaal met de Sigma 70-200 gemaakt?

grtz, Andre

RonHendriks

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2011, 17:11:41 »
Dit is op 3 (gebeurd voor mij te weinig en de beelduitsnede is te groot) na een mooie serie. Wat een korte brandpunten allemaal? Loop je mee het veld op of zijn dit uitsnedes van een groter geheel? Hoe bevalt de K-7 nu je er aan gewend bent?

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2011, 23:54:04 »
Ik ga met Kees mee, nr 3 is idd wat statisch tov de rest. En 1 heeft idd een zweempje, kijk maar naar het wit van de broekjes.
Zeker wel een goede serie, moooi scherp en hier en daar toch wat beweging op de gewenst plek.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Offline johan v.L

• Pentaxian
  • **
  • Het kan altijd beter!
« Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2011, 23:13:01 »
Dit vind ik één van jou betere serie's Johan, de acties goed vast gelegd. al is het bij foto 3 wachten op de actie.
Klein puntje, de gele kleurzeem in foto 1.

Mvg
kees.

Bedankt Kees
Moet je zeggen dat ik hier op de laptop niet echt verschil zie (gele kleurzeem) tussen de foto's onderling.
Enne foto 3 vond ik daarom juist grappig.....zo van wat ga je doen??????

Gr. Johan

kdj4

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2011, 22:52:12 »
Dit vind ik één van jou betere serie's Johan, de acties goed vast gelegd. al is het bij foto 3 wachten op de actie.
Klein puntje, de gele kleurzeem in foto 1.

Mvg
kees.

Offline johan v.L

• Pentaxian
  • **
  • Het kan altijd beter!
IJzig koude middag
« Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2011, 21:43:41 »
Het was echt erg koud maar voor ons een succes die middag

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Foto 5

Gr. Johan