@ Stefan: Jan slaat de spijker op zijn kop.
Met een review weet ik niet, hoe de camera in de hand ligt en niet hoe de lens in de hand ligt. Laat staan de combinatie van beide.
Een camera en een lens zijn als vouwen: Die moet je in de ogen kijken, die moet je aanvoelen en die moeten goed in de hand liggen.
Vrouwen kies ik ook niet alleen maar van een plaatje op internet.
Jij wil mensen laten kijken door een lens met een bepaalde vatting en die gaan vegelijken op een camera met een heel andere beeldkwaliteit en karakter. Jij presteert het dus, om een objectief, bedoeld op een Pentax camera, waavan jij de Pentax-KWALITEIT en het PENTAX-KARAKTER wilt zien, voelen enz. gaan uit proberen op een camera met een heel ander karakter zoals bijvoorbeeld Nikon of Canon. Beide zijn prima camera's, maar leveren een heel ander beeld op.
Of probeer jij een VW golf uit en koopt een Trabant? Isook een auto, heeft 4 wielen, een voorruit, stuuirwiel en nog wat overeenkomsten. Tóch is ie anders
Als jou dat allemaal niets uitmaakt, snap ik niet dat jij hier op het PENTAX-forum de forumruimte zit te vullen.
Ik loop al iets meer jaartjes mee dan jij met het aanvoelen, uitproberen en aanschaffen van camera's, met adviseren van camera's en noem maar op. En nou wil jij mij gaan vertellen... Ach man, hou toch op..
Je opmerking slaat in mijn ogen als een tang op een varken en dan nóg moet de tang goed in de hand liggen...
Ruurd
@ Jan: +1
Groeten,
Ruurd