Auteur Topic: Jouw laatste aankoop deel (8)  (gelezen 111097 keer)

JohnnieS

• Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (8)
« Reactie #594 Gepost op: 25 mei 2011, 19:14:45 »
Zo, dat is nu eindelijk eens  opgelost  :yahoo: :yahoo:
Normaal gesproken als je iets nieuws besteld bijvoorbeeld een mobieltje of een I-pod of een spelcomputertje,tekentablet of egaal wat dan ook.
krijg je er automatisch een ladertje bij,zo kun je in de loop der Jaren flink wat kabelzooi bij elkaar gespaard  hebben.
Ik heb nu de oplossing voor mij gevonden godzijdank ,in een I-Dapt.  www.idaptweb.com  
Het is een Basisstationnetje,dus oplader, alleen kun je voor ieder apparaat losse Tips erbij kopen.
Dus je hoeft nooit meer naar die bewuste stekker te gaan zoeken.
Ziet prima uit,en het belangrijkste het werkt perfect, zal een paar voorbeelden laten zien,hebben jullie vragen? dan hoor ik het wel.
Mvg, JohnnieS :drinks:
1  De losse Tips

2 De Basisstelling

« Laatst bewerkt op: 27 mei 2011, 20:50:10 door JohnnieS »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #594 Gepost op: 25 mei 2011, 19:14:45 »

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #593 Gepost op: 23 mei 2011, 10:01:38 »

Hey "J@@P  wil je de Tekst onder jou Avator even aan passen ??  :rofl2: :rofl2: :rofl2: (geintje)
Ik heb ook de Imitatie grip heb er €29 voor betaald ,zowel de K-7 als voor de K10D
Gekocht bij www.dealextreme.com heeft wel een maand geduurd voor dat ze binnen waren >:(
Ze werken perfect,nu heb je genoeg power voor een paar dagen, :good: :good:
Ik gebruik de knoppen wat er opzitten niet,het gaat zich puur alleen om de twee Accu's die erin gaan.

Grt,
JohnnieS

Je veronderstelt een bepaald constant verband tussen prijs en kwaliteit, alsof iets goedkoops niet goed kan zijn :D. Ik vind kwaliteit zeker belangrijk, maar de originele grips zijn wel erg prijzig als je kijkt wat je ervoor krijg.

Maar ergens heb je wel een beetje gelijk, ik kreeg vanmorgen een mailtje van de verkoper dat 'ie bij het inpakken erachter kwam dat 'ie het toch niet meer deed, dus ik heb m'n geld terug gekregen en de koop is niet doorgegaan. Een beetje jammer is het wel, maar aan de andere kant ben ik blij dat hij er achter kwam en niet ik. Dus ik ga nu ook maar via dealextreme bestellen. Het gaat mij vooral om de extra grote greep die je krijgt, de K10D was wat groter en het iets kleinere formaat van de K7 vind ik het enige nadeel dus dat wil ik hiermee oplossen. Wordt vervolgd.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #592 Gepost op: 22 mei 2011, 21:40:45 »
Het schermlicht heeft twee standen, half licht, vol licht naast uit, vind je ook in het menu. Met half licht voldoende om te lezen zonder erg overdadig te zijn.
Klopt dat bedoelde ik ook, de scherm op de camera staat op half licht en dat is perfect maar de AF540FGZ flits heeft maar een stand VOLUIT en wanneer de LCD op de camerea wordt belicht gaat het licht van de LCD van de flits ook meteen aan... dat is iets minder geslaagd.  :(

Onder de FX knop kun je wel belichtingsbracketing programmeren of is dat niet wat je zoekt?
Kan maar ik vondt het klote om het menu in te gaan voor sensor compositie dus ik heb die onder de FX knop gezet.
Voor bracketing ga ik naar het snel menu waar je de schiet stylen kan aanpassen, ze hebben daar nu bracketing tussen gezet dus het is geen ramp wel een gemis.

Gefeliciteerd met je K-5'je. Ja die Pro kaarten doen het prima, maar zijn in de K-5 helaas niet sneller dan Extreme III 30 MB/s kaarten.
KLopt wel, ik zal jou test een keer over doen met deze kaart, kijken of het iets helpt...
Maar ik heb de kaart voor de toekomst gekocht en hij importeer ook 2x zo snel als mijn oude extreme III kaartje dus dat is mooi :)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

• Gast
« Reactie #591 Gepost op: 22 mei 2011, 21:25:33 »
Het is de bracketing knop die ik het meeste mist, ik weet dat je hem kan selecteren via het snel menu maar dat is niet hetzelfde maar het is eigenlijk ook niet zo erg. Het grote plus punt daar tegenover is dat die meteen alle foto's neemt.
Het schermlicht heeft twee standen, half licht, vol licht naast uit, vind je ook in het menu. Met half licht voldoende om te lezen zonder erg overdadig te zijn.

Onder de FX knop kun je wel belichtingsbracketing programmeren of is dat niet wat je zoekt?

Gefeliciteerd met je K-5'je. Ja die Pro kaarten doen het prima, maar zijn in de K-5 helaas niet sneller dan Extreme III 30 MB/s kaarten.

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #590 Gepost op: 22 mei 2011, 21:17:55 »
Vandaag een K5 gehaald en een Sandisk 16gb extreme pro kaartje, te snel voor alles wat ik heb maar zal wel niet lang duren...

Gefeliciteerd en veel plezier met de K5!!

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #589 Gepost op: 22 mei 2011, 19:38:39 »
Kijk eens naar de mogelijkheden onder de "info"-knop.
Eén keer indrukken en je kunt een aantal zaken snel wijzigen.
Klopt maar die dingen mis ik niet.
Het is de bracketing knop die ik het meeste mist, ik weet dat je hem kan selecteren via het snel menu maar dat is niet hetzelfde maar het is eigenlijk ook niet zo erg. Het grote plus punt daar tegenover is dat die meteen alle foto's neemt.
En ik mis een knop om de bovenste LCD display op te laten lichten, ik heb hem nu zo staan dat die automatische lichtjes aan gaat wat wel weer een plus punt is maar als ik er een flits op zet dan gaat het licht daarvan ook aan en die ken geen dim stand dus die schijnt lekker fel de hele tijd  :(
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline PeterL

• Pentaxian
  • **
  • Voerendaal - Limburg
    • Peter Lambrichs Fotografie
« Reactie #588 Gepost op: 22 mei 2011, 19:31:33 »
Ik heb m'n vinger op kunnen leggen wat ik beter vindt aan de K10D en dat is dat je meer knoppen heb, in de K5 merk ik dat ik meer in de menu zit om kleine dingen te weizigen die ik voorheen zo kon veranderen.

Kijk eens naar de mogelijkheden onder de "info"-knop.
Eén keer indrukken en je kunt een aantal zaken snel wijzigen.

Enne.................. gefeliciteerd en veel plezier met de nieuwe aanwinst!!!!!

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #587 Gepost op: 22 mei 2011, 19:27:20 »
Vandaag een K5 gehaald en een Sandisk 16gb extreme pro kaartje, te snel voor alles wat ik heb maar zal wel niet lang duren...
Daar ga je geen spijt van krijgen!  ;)

Gr. Don

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #586 Gepost op: 22 mei 2011, 15:01:19 »
Je hebt je onderschrift al aangepast, zie ik, dus volgens mij ben je onwijs blij met die K-5!  ;) Gefeliciteerd, Stefan en heel veel plezier ermee!
Bedankt Lidy, ben er zeker blij mee, kan ik eindelijk "iets" hogere ISO's gebruiken bij concert fotografie  :)

Ik heb m'n vinger op kunnen leggen wat ik beter vindt aan de K10D en dat is dat je meer knoppen heb, in de K5 merk ik dat ik meer in de menu zit om kleine dingen te weizigen die ik voorheen zo kon veranderen.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline roeland

• Super Pentaxian
« Reactie #585 Gepost op: 22 mei 2011, 07:50:05 »
Canon 514XL-S Videocamera. Ouder Super 8 camera. Kan er nu weinig mee, maar alleen het geluid wat hij maakt (werkt nog 100%) is nog lekker nostaligisch.
Super-8 videocamera ??  ;D Ik heb deze ook nog ergens liggen. Het geluid, en dat van de bijbehorende Elmo projector heb ik een keer opgenomen voor iemand die oude films had laten digitaliseren op DVD, om het geluidspoor aan te kleden.  :D
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

JohnnieS

• Gast
« Reactie #584 Gepost op: 22 mei 2011, 01:26:04 »
Een (imitatie) grip voor de K7 met twee extra accu's, via MP. Voor 38 euries.

Groeten,
J@@P

Hey "J@@P  wil je de Tekst onder jou Avator even aan passen ??  :rofl2: :rofl2: :rofl2: (geintje)
Ik heb ook de Imitatie grip heb er €29 voor betaald ,zowel de K-7 als voor de K10D
Gekocht bij www.dealextreme.com heeft wel een maand geduurd voor dat ze binnen waren >:(
Ze werken perfect,nu heb je genoeg power voor een paar dagen, :good: :good:
Ik gebruik de knoppen wat er opzitten niet,die zijn wat slapjes,het gaat zich puur alleen om de twee Accu's die erin gaan.

Grt,
JohnnieS
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2011, 10:59:12 door JohnnieS »

Offline lidy

• Senior Member
  • **
« Reactie #583 Gepost op: 22 mei 2011, 01:24:00 »
Je hebt je onderschrift al aangepast, zie ik, dus volgens mij ben je onwijs blij met die K-5!  ;) Gefeliciteerd, Stefan en heel veel plezier ermee!
K-5 en wat lenzen

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #582 Gepost op: 21 mei 2011, 23:00:13 »
Ik zag dat 2 maanden loon was gestort en maandag moet ik weer naar de FVS dus ik kon het niet laten om hem te kopen... ik weet nog niet eens of ik een goeie prijs had... effe checken...
Zelfde prijs als cameraexpress maar waar ik hem heb gehaald was een lokale winkel dus dat is wel goed  :)

Trouwens de pro kaartje die USH snelheid heeft werkt perfect in de K5 dus voor de twijfelaars  ;)

Van de K10D naar de K5 is een reuzesprong, gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Ja en nee van wat ik tot nu toe hebt gemerkt maar dat is puur en alleen de body en functies, misschien is het gewoon even wennen maar als het niet verandert dan blijf ik de K10D zeker houden.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #581 Gepost op: 21 mei 2011, 22:58:08 »

Van de K10D naar de K5 is een reuzesprong, gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Buksbeest

• Gast
« Reactie #580 Gepost op: 21 mei 2011, 22:53:42 »

Gefeliciteerd!  :clap2:  :cheer:

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #579 Gepost op: 21 mei 2011, 22:50:27 »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #578 Gepost op: 21 mei 2011, 22:49:15 »
Een (imitatie) grip voor de K7 met twee extra accu's, via MP. Voor 38 euries.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Buksbeest

• Gast
« Reactie #577 Gepost op: 21 mei 2011, 22:38:10 »
Laatste 2 aankopen:

3 pak Ilford FP4 Plus 125 (35mm) (Dolletjes!:))
Omnibouce voor Metz 50. Ik had de oude omnibounce van de 540 nog en die paste wel, maar had niet de juiste vorm. Daarom popte hij er soms zomaar vanaf. Staat toch een beetje stom, stop je 1000en euro's in je hobby/werk, bezuinig je op een stukkie plastic van 2 tientjes, dus maar even verandering in gebracht.

Verder gratis gekregen op school:
Fujica Compact 35. Leuke compact camera! Met full handmatige functies!
Canon 514XL-S Videocamera. Ouder Super 8 camera. Kan er nu weinig mee, maar alleen het geluid wat hij maakt (werkt nog 100%) is nog lekker nostaligisch.
2x Kodak Professional BW400CN. Over de datum zw/w film om eens lekker uit te leven!

Dus laatste tijd weer aardig wat spullen verzameld. Economie trekt weer aan denk ik  :D

Offline v11eric

• Pentaxian
  • **
  • vastleggen!!
« Reactie #576 Gepost op: 21 mei 2011, 15:39:40 »
27" Imac i5 q core 8gig geheugen. time capsule 1tb.

vooral voor foto's :P
K10d | K5 | smc DA* 16-50 f2,8 | | smc DA 50-200 f4/5.6 | smc D FA 100 f2,8 macro | smc FA 50 f1.4 | smc DA* 300mm f4 sdm|Kenko 1.5X Pz-AF

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #575 Gepost op: 19 mei 2011, 22:11:34 »
Omnibounce voor mn metz 48

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline C20v

• Super Pentaxian*Ltd
  • Macroaddict
« Reactie #574 Gepost op: 19 mei 2011, 13:18:04 »
Met het oog op de crash van laatst zojuist gekocht en geinstalleerd: Een WD My Book essential 1TB als xtra backup-mogelijkheid.
En met USB 3.0 is hij best vlot  :)

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #573 Gepost op: 18 mei 2011, 16:03:54 »
Alweer wat aankopen gedaan:

- Velbon Ultra Rexi L
- Velbon PHD 64Q
- Nikon MS-D10 AA houder (verhoogt ook de burstrate naar 8 fps)
- Hama draadontspanner

En de Sigma 12-24 heb ik weg gedaan, die viel tegen.
Als vervanger heb ik de Sigma 15-30 aangeschaft, iets minder wijd maar veel scherper en meer dan de helft goedkoper!

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #572 Gepost op: 17 mei 2011, 21:31:47 »
binnengekregen via looman, de pentax macro 100mm f2.8 wr

Veel plezier er mee Egbert. Mooie lens!!

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #571 Gepost op: 17 mei 2011, 19:02:59 »
Van de colorchecker zou het fijn zijn.

Eigenlijk helemaal zo'n gek idee niet, Stefan.
Ik gebruik de Spyder en vraag me wel eens af, of die nog voldoet.

En die radio-flashslave vind ik ook wel interessant.

Dus: doe mar...

Ik zal van allebei wel een reviewtje maken.

Maar Ruurd, de colour checker is bedoelt voor je camera, het is een grijs kaart maar er zit ook nog een kaart met kleuren en met die kleuren maakt die een kleur profiel voor je foto dus rood in het echt zal dan dus bijna 100% zeker overeenkomen met de rood in de foto bijvoorbeeld.
Voor normale fotografie niet zo heel spannend maar voor product fotografie is het natuurlijk ideaal.

Zoals gezegd ga ik zo weg naar de studio om een reproductie te maken en zal het daar voor het eerst echt gebruiken de kaart, dus hopelijk werkt het goed :)

Edit: de studio is bij de lokale foto club waar ik lid van was maar de eigenaar was er niet dus kon het niet gebruiken *zucht*
Dus ik heb thuis met de softbox, AF540FGZ en de cactus v5 snel even wat gedaan, de resultaat zie je zometeen als die goed is.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2011, 20:42:15 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

asplx

• Gast
« Reactie #570 Gepost op: 17 mei 2011, 12:10:58 »
IJzersterk, Staal... ;D

Veel plezier er mee...