Auteur Topic: Jouw laatste aankoop deel (8)  (gelezen 111040 keer)

asplx

• Gast
Re:Jouw laatste aankoop deel (8)
« Reactie #319 Gepost op: 11 april 2011, 16:43:33 »
Citaat van: Edzo
Wellicht leuk om eens een M- lensje er bij te kopen, bijvoorbeeld de Pentax M-50mm f/1.7. Kost weinig, mooie foto's en veel lol  Smiley.

Er staan er een aantal op Marktplaats.
En nóg mooier: Een Helios 2,0/58 mm M42 lens, uitermate gechikt voor portretfoto's.

Groeten,
Ruurd

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #319 Gepost op: 11 april 2011, 16:43:33 »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #318 Gepost op: 11 april 2011, 16:10:48 »
Geen mooi glas, maar "simpelweg" eindelijk mijn K-r binnen! Nog even met kitlenzen, maar voorlopig voldoende om mee te spelen.
Moet zeggen dat ik heel erg moet wennen, na de Nikon D80. Alles zit natuurlijk op een andere plek, dus het is lekker zoeken en ook het geluid wat gemaakt wordt met scherpstellen is even wennen. Zo op het eerste oog lijkt het wel veel intuïtiever en dat was een van de redenen om over te stappen.

Ben nog wat aan het klooien met de scherpstelpunten etc., maar goed, daar kom ik hopelijk wel uit ;)
Nu nog tijd vinden... vrijdag binnen, paar snelle kiekjes genomen en daarna weer druk met hier de boel eens op orde brengen, daar helpen met verhuizen en de komende week vol met afspraken. Hopelijk volgend weekend eens wat tijd om naar buiten te gaan met m'n nieuwe vriendje Pentax!

Gr. Astrid

Gefeliciteerd Astrid en veel plezier met de nieuwe K-r.
Overigens is alle 11 scherpstelpunten aan laten ook vaak niet het beste. Ik gebruik bijvoorbeeld altijd centrale scherpstelpunt, dan krijg je altijd scherp wat je scherp wil hebben en bepaald niet de elektronica dat voor je. Scherpstellen, knop ingedrukt houden, compositie bepalen en afdrukken maar.
Wellicht leuk om eens een M- lensje er bij te kopen, bijvoorbeeld de Pentax M-50mm f/1.7. Kost weinig, mooie foto's en veel lol  :).

Groet
Edzo

asplx

• Gast
« Reactie #317 Gepost op: 11 april 2011, 12:47:13 »
Die andere 10 kun je zelf kiezen....

Maar doe  r u s t i g  a a n.....
Niet alles tegelijk, doe ik ook niet met typen, dan wordt het onleesbaar.... ;D

Groetjes,
Ruurd

calina

• Gast
« Reactie #316 Gepost op: 11 april 2011, 12:21:16 »
Dank u dank u :)

Precies wat je zegt, zelfvertrouwen... dat was met de D80 een heel eind weg, alsof ik ineens niet meer snapte hoe dat ding werkte.
Terwijl de vorige makkelijk was... en zoveel verschil zat er niet in. Dacht echt dat ik het niet meer begreep... misschien een vroeg stadium van uhh.. hoe heet het ook weer ;)

Met de K-r kan ik er nog weinig zinnigs over zeggen. Wat plaatjes van de boom in de tuin van de buurman zijn niet zo moeilijk natuurlijk.
Wat me opviel (in wat auto standjes) is dat 'ie snel 1 scherpstelpunt laat zien, terwijl 11 aan staat. Kan natuurlijk altijd zelf de punten kiezen en da's even uitzoeken.

Gr. Astrid

asplx

• Gast
« Reactie #315 Gepost op: 11 april 2011, 01:40:23 »
Gefeliciteerd, Astrid :cheer:

Dat wennen, dat komt wel.
Ik heb nu zo'n 2 jaar de K10D en aanvankelijk was het wennen aan alles dat anders was dan analoog. Ondanks dat ik met de USER-instellingen alles had ingesteld als de andere Pentax-camera's, de MX en de LX.

Bij Pentax zitten alle knoppen en toetsen op een logische en doordachte plaats.

Met een aantal foumgenoten heb ik alle zaken eens doorgenomen en met een aantal AHA-Erlebnisse kwam ik een aantal keren tot een volkomen logisch inzicht :cheer:
Opeens lever ik weer scherpe foto's af....
En dat gaf me weer zelfvertrouwen, ondanks dat ik donders goed wist en weet wat ik waard ben. En daarbij heb ik veel te danken aan de inbeng van anderen op het forum.

Veel plezier met je nieuwe spulletjes, kijk geregeld in de rubriek TKA, wat daar staat aangeboden, daar mag je met een behoorlijke mate van zekerheid van uitgaan, dat het goed spul is. En anders staat vragen je gewoon vrij. Heerlijk toch ? En heerlijk duurt het langst...

Groetjes,
Ruurd

calina

• Gast
« Reactie #314 Gepost op: 11 april 2011, 01:18:47 »
Geen mooi glas, maar "simpelweg" eindelijk mijn K-r binnen! Nog even met kitlenzen, maar voorlopig voldoende om mee te spelen.
Moet zeggen dat ik heel erg moet wennen, na de Nikon D80. Alles zit natuurlijk op een andere plek, dus het is lekker zoeken en ook het geluid wat gemaakt wordt met scherpstellen is even wennen. Zo op het eerste oog lijkt het wel veel intuïtiever en dat was een van de redenen om over te stappen.

Ben nog wat aan het klooien met de scherpstelpunten etc., maar goed, daar kom ik hopelijk wel uit ;)
Nu nog tijd vinden... vrijdag binnen, paar snelle kiekjes genomen en daarna weer druk met hier de boel eens op orde brengen, daar helpen met verhuizen en de komende week vol met afspraken. Hopelijk volgend weekend eens wat tijd om naar buiten te gaan met m'n nieuwe vriendje Pentax!

Gr. Astrid

densch

• Gast
« Reactie #313 Gepost op: 10 april 2011, 19:49:08 »
Sigma 105mm 2.8 EX DG Macro gekocht van Wytze (een forumgenoot).

Binnenkort er lekker mee op stap, het jaargetijde voor macro is er perfect voor.

Wytze, nogmaals bedankt voor de gastvrijheid, wij vonden het gezellig.

Gr Dennis
« Laatst bewerkt op: 10 april 2011, 19:54:10 door densch »

asplx

• Gast
« Reactie #312 Gepost op: 9 april 2011, 22:03:24 »
Download van de handleiding van de Gossen - PROFI COLOR.

Hij werkt inderdaad zo simpel als ik dacht... :cheer:

Ruurd

Offline cootje1

• Senior Member
  • **
« Reactie #311 Gepost op: 9 april 2011, 21:27:42 »
Een blackrapid rs4 en een Metz mecablitz 58 AF-2 en omdat ik er toch was een setje Eneloops. Mooie flitser, aan de riem moet ik denk ik even wennen maar is sowieso beter als het smalle wurgkoordje wat standaard bij de K-m zat, we gaan er weer een hoop plezier van krijgen.

met vriendelijke groet

Marc
« Laatst bewerkt op: 9 april 2011, 22:07:28 door cootje1 »
,D-BG4
SMC Pentax-A zoom 1:4 70-210mm, SMC Pentax-A zoom 1:3,5-4,5 35-70mm,  SMC Pentax-A 1:2,8 35mm. Pentax SMC DA 17-70sdm

Offline zwitser

• Pentaxian
  • **
« Reactie #310 Gepost op: 9 april 2011, 21:16:52 »
Voor de K10 !!!!!!!
Ron
2X Sony A7RIII

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #309 Gepost op: 9 april 2011, 21:15:46 »
Bok bier voor de warme zondag  ;D
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

JohnnieS

• Gast
« Reactie #308 Gepost op: 9 april 2011, 13:29:51 »
TNT is weer in staat gebleken een pakketje zoek te maken......
De door mij aangekochte Pentax MX is volgens de postbode afgeleverd, vreemd, want op de dag van aflevering was er niemand thuis.

Van hetzelfde laken een pak,  UPS kan er ook wat van. >:(

Daarom deze naam Uw Pakje Spoorloos  (UPS) :rofl2:

groet,
JohnnieS

asplx

• Gast
« Reactie #307 Gepost op: 9 april 2011, 13:00:14 »
Toch niet het kadootje voor jouw verjaardag... :o :o ?

En anders heb je nu een nieuwe wens... :D :D

Groeten,
Ruurd

jsoomers

• Gast
« Reactie #306 Gepost op: 9 april 2011, 12:46:01 »
Vanmorgen werd deze "beauty" afgeleverd door de postbode..

... vervolgens dringt het tot je door dat je bij dochterlief op bezoek bent en helemaal niet voor jou bestemd is  :( :( :( :D

Gr. Jos

Offline Johan

• Super Pentaxian
« Reactie #305 Gepost op: 9 april 2011, 12:08:56 »
Niet echt een aankoop, maar heb er wel 0,60 eurocent voor betaald.(smsje)  2kaarten gewonnen voor de Superbikes op 17 april! :good:

grJohan

En de kaarten zijn gebracht. :cooll:

grJohan

jsoomers

• Gast
« Reactie #304 Gepost op: 9 april 2011, 11:57:22 »
De door mij aangekochte Pentax MX is volgens de postbode afgeleverd, vreemd, want op de dag van aflevering was er niemand thuis.

Even bij de buren informeren kan voor aangename verrassingen zorgen (laatst een keer 4 deuren verder afgeleverd!)

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #303 Gepost op: 9 april 2011, 11:55:32 »

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #302 Gepost op: 8 april 2011, 22:10:23 »
Amai.. jij hebt zowat alles in je handen gehad! Hou je de beste lenzen bij? Ben eigenlijk wel benieuwd naar de conclusies!
De K 30 trouwens hier: http://www.pentaxforums.com/forums/photographic-equipment-sale/139142-sale-k-30mm-f-2-8-us-uk-can-aus.html

Ja er is aardig wat door mijn handen gegaan de laatste 2 jaar, zit overigens weinig tussen wat tegenviel maar ik kan gewoon niet alles zelf houden. Vind het gewoon veel te leuk om zoveel mogelijk uit te proberen en mijn verzameling te herzien waar nodig.

De K 30mm is overigens binnen en ziet er echt perfect uit, binnenkort maar eens goed aan de tand voelen.

Offline Kees SC

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
« Reactie #301 Gepost op: 8 april 2011, 21:56:41 »
Vandaag gekocht:
- Twee maal een reporter vest (de Pentax logo's van Kees gaan er van het weekend op). Heb nu twee verschillende exemplaren, € 21,50 per stuk en handig voor als er één in de was zit.
- Een "prijzen/vitrine kastje" waarin mijn analoog Pentax materiaal komt te staan. Staat nu een ME en een SFX in en een MX is onderweg (al bijna een week met die prutsers van TNT).

Hé leuk! Heb ik beiden ook......  :cheer:

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #300 Gepost op: 8 april 2011, 21:19:53 »
Vandaag gekocht:
- Twee maal een reporter vest (de Pentax logo's van Kees gaan er van het weekend op). Heb nu twee verschillende exemplaren, € 21,50 per stuk en handig voor als er één in de was zit.
- Een "prijzen/vitrine kastje" waarin mijn analoog Pentax materiaal komt te staan. Staat nu een ME en een SFX in en een MX is onderweg (al bijna een week met die prutsers van TNT).

« Laatst bewerkt op: 8 april 2011, 21:36:22 door Edzo »

Offline Jvgpictures

• Junior Member
    • JVG Pictures
« Reactie #299 Gepost op: 8 april 2011, 21:01:35 »
Vandaag mijn Burton Zoom Pack 28L ontvangen,
wat een fantastische fotorugzak, hij zit nu vol fotomateriaal en er is nog veel plaats voor andere
dingen er in te steken.
Ik heb hem 2dehands gekocht op ebay maar hij is echt als nieuw  :).

Mvg,
Jeroen

Body:Pentax K5
Lenzen:Pentax 18-55WR|55-300|M 50mm f1.4|Falcon 8mm|Samyang 85mm f1.4
http://flickr.Com/photos/jeroenvangrootel
http://jvgpictures.be.tc

Offline chrizz

• Super Pentaxian
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
« Reactie #298 Gepost op: 8 april 2011, 20:28:34 »
Een fonkelnieuwe FA 100-300 4.7-5.8  :)

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Dobbe

• Gast
« Reactie #297 Gepost op: 8 april 2011, 10:28:11 »
Amai.. jij hebt zowat alles in je handen gehad! Hou je de beste lenzen bij? Ben eigenlijk wel benieuwd naar de conclusies!
De K 30 trouwens hier: http://www.pentaxforums.com/forums/photographic-equipment-sale/139142-sale-k-30mm-f-2-8-us-uk-can-aus.html

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #296 Gepost op: 8 april 2011, 10:23:22 »
Hoi Eric, al tijd gehad om dit lensje te testen? Heb je hem van Pentaxforums.com? Meen hem ook te koop hebben zien staan..

Nee via een dealer gekocht, maar nog niet binnen. Hoort bij mij lange testrun van objectieven, waarschijnlijk gaat die 30mm op den duur wel weer de verkoop in. Heb alvast 1 gegadigde, die heeft mijn K 85mm f1.8 ook al overgenomen en gaat ook mijn K 200mm f2.5 kopen.

Dobbe

• Gast
« Reactie #295 Gepost op: 8 april 2011, 10:14:17 »
Pentax K 30mm f2.8

Hoi Eric, al tijd gehad om dit lensje te testen? Heb je hem van Pentaxforums.com? Meen hem ook te koop hebben zien staan..