Auteur Topic: O-ME53  (gelezen 1700 keer)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:O-ME53
« Reactie #9 Gepost op: 13 februari 2011, 16:59:23 »
Ben blij dat het weer in order is.  :)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 13 februari 2011, 16:59:23 »

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #8 Gepost op: 13 februari 2011, 12:58:46 »
Na een nachtje drogen op de verwarming is het weer in orde....

Ik gaf al aan: het is niet gegarandeerd WR, maar vergis je niet: dit betekent dat je echt niet meer kan fotograferen!!! Of je moet het occulair van de camera halen... En dat is mijn waarschuwing...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Serpiente

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 13 februari 2011, 12:48:41 »
Er zit geen electronica in. Als er vocht in kan komen, moet het het ook uit kunnen. Een verrekijker die niet waterdicht is kan je ook gewoon laten drogen.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #6 Gepost op: 13 februari 2011, 12:00:39 »
Ik heb de ME53 ook aangeschaft voor dat beetje extra. Ik heb alleen nog geen backup  :(
En het is wel zoals Stefan zegt : je hebt natuurlijk een flinke hoeveelheid accessoires, maar de standaard is toch nog steeds NIET weathersealed. Blijkt ook wel omdat ze aan objectieven die meer of minder weathersealed zijn een extra code geven (DA* cq WR)
Is er vocht in de ME53 terecht gekomen of kan je die even van de camera afhalen en laten drogen?

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #5 Gepost op: 12 februari 2011, 16:38:20 »
2) als de camera ws is en dit een officieel accessoire is, had ik dan niet mogen aannemen dat....?  
Het staat nergens vermeld... met de zelfde gedachte zal je ook aan kunnen nemen dat een flits waterdicht is, denk dat het niet zo werkt.  :(
De O-ME53 is ook al een lange tijd uit, lang voor dat er een WR K10D op de markt was.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #4 Gepost op: 12 februari 2011, 15:53:01 »
Nee, probleem is al opgelost. Ik heb op de K10 en K7 ook zo'n ding, dus even omruilen en het probleem is verholpen.. Maar langs de lijn sta je mooi voor joker. Blijkt dat ik niet alleen voor die cactusdingen backup moet hebben maar ook voor de zoekerloupe <very big grin>

Overigens, even naar de fotozaak gemaild en al antwoord: ze gaan dinsdag even met de Beuck in conclaaf :)

Da's nou topservice!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda

RonHendriks

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2011, 15:42:14 »
Maar goed dat is toch alleen je loepje en niet de camera die last heeft van het water of hoe zit dat? Als je deloupe eraf haalt dan ben je toch ook van het wazige af of is je spiegelhuis nat geworden door het glaasje?

Serpiente

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2011, 15:27:40 »
Ik heb op alle drie mijn camera's een 0-ME53... Niet (te) duur, en geeft net even een stukje gebruikersgemak en comfort...

Vanochtend om 9:00 moest mijn jongste zoon voetballen. Leuk en gezellig, behalve als het zoals vanochtend echt plenste van de regen!

Maar goed: je hebt een weather sealed PENTAX of niet en al is het niet conform de specs, ook de de SIGMA EX-lijn kan wel wat hebben...

Op een gegeven moment begon ik een beetje wazig te zien... Nou ja, gewoon doorschieten maar...

Thuis eerst alles even afgedroogd en een paar uur op tafel laten liggen (camera was ook NIET opgeborgen in tas...gewoon laten bijkomen).

Even checken: balen: nog steeds wazig. Lens controleren op de oude K7. Die is goed. Nieuw lens op de K5, wazig...

Kortom, het bleek de zoeker loupe te zijn... Ik hink op twee gedachten: 1) nergens staat dat ze ME53 weather sealed is, maar 2) als de camera ws is en dit een officieel accessoire is, had ik dan niet mogen aannemen dat....?   

In ieder geval even een waarschuwing: pas op met ME53 in (heftige) regen.

Overigens, dit is de eerste keer dat ik dit probleem tref,terwijl ik veel vaker in de regen fotografeer. Het kan dus ook een exemplarische fout zijn!

Ik ga van de week even langs de fotozaak!

Goed dat je het zegt.. Ik zou er namelijk ook gewoon blind vanuit gaan.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
    • Mharda on SmugMug
O-ME53
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2011, 15:08:18 »
Ik heb op alle drie mijn camera's een 0-ME53... Niet (te) duur, en geeft net even een stukje gebruikersgemak en comfort...

Vanochtend om 9:00 moest mijn jongste zoon voetballen. Leuk en gezellig, behalve als het zoals vanochtend echt plenste van de regen!

Maar goed: je hebt een weather sealed PENTAX of niet en al is het niet conform de specs, ook de de SIGMA EX-lijn kan wel wat hebben...

Op een gegeven moment begon ik een beetje wazig te zien... Nou ja, gewoon doorschieten maar...

Thuis eerst alles even afgedroogd en een paar uur op tafel laten liggen (camera was ook NIET opgeborgen in tas...gewoon laten bijkomen).

Even checken: balen: nog steeds wazig. Lens controleren op de oude K7. Die is goed. Nieuw lens op de K5, wazig...

Kortom, het bleek de zoeker loupe te zijn... Ik hink op twee gedachten: 1) nergens staat dat ze ME53 weather sealed is, maar 2) als de camera ws is en dit een officieel accessoire is, had ik dan niet mogen aannemen dat....?   

In ieder geval even een waarschuwing: pas op met ME53 in (heftige) regen.

Overigens, dit is de eerste keer dat ik dit probleem tref,terwijl ik veel vaker in de regen fotografeer. Het kan dus ook een exemplarische fout zijn!

Ik ga van de week even langs de fotozaak!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda