Auteur Topic: Sigma pakt uit!  (gelezen 4606 keer)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Sigma pakt uit!
« Reactie #20 Gepost op: 15 februari 2011, 00:17:45 »
Jij schiet dan ook als een repeteergeweer, dat zal wel meespelen.
Het probleem zit hem dat het een tiende van een seconde duurt om de SR te activeren, hij gaat al aan als je de ontspanner half indruk om te focussen. Als die echt iets heeft om te focussen is het geen probleem maar als je manueel focus en je druk in 1 keer de ontspanner door dan is de SR nog niet klaar, helaas heb ik dat probleem ook vaak  :(
Ben mezelf aan het aan leren om tijdens het composeren al de ontspanner half in te drukken.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #20 Gepost op: 15 februari 2011, 00:17:45 »

Serpiente

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 14 februari 2011, 23:43:04 »
Met actiefotografie doet een monopod het dan wel beter ja. Die heeft geen activeringstijd. ;)

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #18 Gepost op: 14 februari 2011, 23:38:34 »
Nou ja ik vergelijk het met mijn oude K-7 en daar had ik toch wel vaak als resultaat: Stabilisation not ready

Die K-5 heb ik al  :Den komt er nog aan (hoop ik ooit) ;D

Jij schiet dan ook als een repeteergeweer, dat zal wel meespelen. Ik neem meestal de tijd en als ik al snelheid nodig heb dan nog kan de SR het wel bijhouden. Maar verder vertrouw ik ook niet altijd op SR, gebruik vaak genoeg de regel : minimale sluitertijd = 1/focale lengte. Dan ga ik geen rekening houden met de cropfactor omdat ik er wel op reken dat de SR bij de meeste foto's wel zal werken en ik ruim binnen de marge blijf van wat ik met SR kan schieten.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 14 februari 2011, 23:04:39 »
Soms lijkt het net alsof alles voor de K-5 bestaat uit supertrage camera's. De SR van een K-x bijvoorbeeld is ook vrij snel, het handje staat er eigenlijk altijd als het nodig is.
Nou ja ik vergelijk het met mijn oude K-7 en daar had ik toch wel vaak als resultaat: Stabilisation not ready

Die K-5 heb ik al  :D en komt er nog aan (hoop ik ooit) ;D
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2011, 00:35:33 door RonHendriks »

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #16 Gepost op: 14 februari 2011, 22:45:37 »
Nou als je een cameramodel hebt van voor K-5 dan zou ik met zo'n lens onmiddelijk overstappen op de OS in de lens. De SR in de K-5 is flink verbeterd, want is veel sneller paraat om zijn werk te doen.

Soms lijkt het net alsof alles voor de K-5 bestaat uit supertrage camera's. De SR van een K-x bijvoorbeeld is ook vrij snel, het handje staat er eigenlijk altijd als het nodig is.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #15 Gepost op: 14 februari 2011, 22:30:55 »
Nou als je een cameramodel hebt van voor K-5 dan zou ik met zo'n lens onmiddelijk overstappen op de OS in de lens. De SR in de K-5 is flink verbeterd, want is veel sneller paraat om zijn werk te doen.
Is het niet beter om een K5 te kopen dan een OS lens? ;)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 14 februari 2011, 16:45:31 »

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #13 Gepost op: 14 februari 2011, 14:28:04 »
ik hoop wel dat ze de niet os modellen ook houden. ze stoppen nu overal os in en knikkeren de prijs een paar honderd euro omhoog. het wordt er niet beter op v.w.b. de prijzen. het wordt voordeliger om de eigen merk te kopen.

gr Jos

Het lijkt er niet op. OS heeft natuurlijk een voordeel bij Canon en Nikon en bij Pentax of Sony gooien ze er gewoon een andere mount op. 1 productielijn zo, alle objectieven boven een bepaalde lengte met OS.

OS zou dan ook nog eens amper voordeel bieden t.o.v. SR volgens dit vergelijk van 3 objectieven.

Citaat
It's fairly clear from the results that in-camera shake reduction is no worse than in-lens stabilization here. Perhaps at longer focal lengths in-lens stabilization might have an advantage, but not here. Since the Pentax SR system knows what focal lengths it's dealing with, its intensity is automatically adjusted to fit the lens. Thus we can conclude that the entire OS system is dead weight, and because it requires you to disable in-camera SR and manually operate the switch on the lens, you might even end up forgetting to re-enable SR when swapping lenses (side note: your camera's USER mode might come in handy for use with OS lenses, should you opt to use the in-lens stabilization

Read more at: http://www.pentaxforums.com/reviews/Sigma_Tamron_Pentax_70-200mm.php#ixzz1DwJMeeNL

Bij langere lengten biedt het misschien een voordeel maar rechtvaardigt dat het prijsverchil met non OS-objectieven?

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #12 Gepost op: 14 februari 2011, 13:45:47 »
Hoef je geen Urker voor te zijn, ik zeg dat eigenlijk ook altijd als ik het over Urk heb. Zal ik wel weer van Urkers overgenomen hebben.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

gnodde

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 14 februari 2011, 12:20:57 »
Ik verwacht 2499 in Urk.

Een Urker zou zeggen: op Urk  ;)

Jan.

RonHendriks

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 14 februari 2011, 11:21:51 »
Voor de 120-300 is de adviesprijs 2799 euro, dus geen koopjes meer in de Sigma-winkel. Ik verwacht 2499 in Urk.

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #9 Gepost op: 14 februari 2011, 07:22:53 »
ik hoop wel dat ze de niet os modellen ook houden. ze stoppen nu overal os in en knikkeren de prijs een paar honderd euro omhoog. het wordt er niet beter op v.w.b. de prijzen. het wordt voordeliger om de eigen merk te kopen.

gr Jos
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2011, 09:26:33 »
Zo'n 12-24 zou Pentax ook moet kunnen uitbrengen in WR-uitvoering. Dan zou ik wel de voorkeur aan de Pentax geven. Maar gelet op de Sigmaprijs zal het wel een prijzig objectief worden.

De sigma lens is ook geschikt voor FF vandaar dat de prijs zo hoog is.
Ik vind nieuwe finish er wel mooi en degelijk uitzien.
Je kunt duidelijk zien dat sigma wil meespelen in het hogere segment.

jsoomers

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 9 februari 2011, 21:23:52 »

:D :D :D :D :D :D :D :D
Is een goeie Jan :rofl2: :rofl2:
speel ook al 25 jaar mee,maar steeds noppes :'(

Gaat je ook niet lukken zolang ik daar woon...
Ik sta hoger op de regiowachtlijst  :rofl2:

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #6 Gepost op: 9 februari 2011, 20:46:05 »
Zo'n 12-24 zou Pentax ook moet kunnen uitbrengen in WR-uitvoering. Dan zou ik wel de voorkeur aan de Pentax geven. Maar gelet op de Sigmaprijs zal het wel een prijzig objectief worden.

JohnnieS

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 9 februari 2011, 18:58:05 »
Als de Staatsloterij voor mij nu ook eens goed uitpakte...  :cooll:

Jan.

:D :D :D :D :D :D :D :D
Is een goeie Jan :rofl2: :rofl2:
speel ook al 25 jaar mee,maar steeds noppes :'(

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 9 februari 2011, 18:57:45 »
tsja de 120-300/2.8 niet in K-mount, maar die is ook meteen aardig prijzig.

gnodde

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 9 februari 2011, 18:48:07 »
Als de Staatsloterij voor mij nu ook eens goed uitpakte...  :cooll:

Jan.

Serpiente

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 9 februari 2011, 18:40:55 »
De 150mm macro "Bugma" dus ook eindelijk voor Pentax. Hij is wel meteen een hele klap duurder.. :S Wel mooi dat Sigma nu ook weather-resistant gaat aanbieden.  :)

bbwijdieks

• Gast
Sigma pakt uit!
« Reactie #1 Gepost op: 9 februari 2011, 14:53:26 »
http://dpreview.com/news/1102/11020820sigmapricelens.asp
Dat zijn een hoop releases!
Nu nog de SD1!