Auteur Topic: Chicago - straatfoto's  (gelezen 1392 keer)

jjw

• Gast
Re:Chicago - straatfoto's
« Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2011, 01:18:18 »
Nr. 5: Doet me weinig. De tekst is nodig om je bedoeling te begrijpen. Is dat trouwens de saxofoonspeler van foto 4 daar op de stoep? Die kan beter een wat drukker deel van de stad opzoeken: weinig publiek.

Dat lijkt wat negatief, maar is niet zo bedoeld. Ik vind het een leuke serie, en geef alleen aan wat m.i. beter kan (en èlke foto kan beter, de ideale foto is nog nooit gemaakt).

Jan.

Bedankt voor het commentaar, is altijd welkom! Voor deze (vakantie)foto's heb ik ook niet altijd uitgebreid de tijd genomen, vooral omdat het straatfotografie is, dan kan dat ook vaak niet. Is vaak snel compositie bepalen en afdrukken voordat bv de auto weer weg is.  Als ik 20 foto's van die agent had gemaakt dan had ik waarschijnlijk achterin de auto gezeten, de USA kennende ;). Voor de avondfoto had ik iets meer tijd, daar heb ik er meer van.

Het is trouwens niet de saxofoonspeler van nr 4, al stond die ook niet op een heel druk stuk. Het was overigens ook een vrij slechte speler en waarschijnlijk met een borrel op ;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 4 februari 2011, 01:18:18 »

gnodde

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 3 februari 2011, 23:35:04 »
De bewerking van Jan vind ik ook minder, een beetje te glossy of zo. (sorry Jan).

Glossy, ja, dat was inderdaad het effect, dat ik wilde bereiken. Dus toch gelukt  ;) :D
Maar dat het minder in de smaak valt is ook goed. Geen excuses (of geslijm  ;) ) nodig. Fotografie draait nu eenmaal voor een belangrijk deel om smaak.

Wat ik verder van de foto's vind:
Nr. 1: Ik is eigenwijs, en vind mijn uitvoering toch mooier (dan heb ik maar geen/slechte smaak...)
Nr. 2: Ik had graag iets meer van de omgeving gezien, waarbij de auto natuurlijk wèl het hoofdmotief moet blijven.
Nr. 3: Had, denk ik, mooier geweest in een horizontale uitsnede, met de hele auto erop.
Nr. 4: Leuk.
Nr. 5: Doet me weinig. De tekst is nodig om je bedoeling te begrijpen. Is dat trouwens de saxofoonspeler van foto 4 daar op de stoep? Die kan beter een wat drukker deel van de stad opzoeken: weinig publiek.

Dat lijkt wat negatief, maar is niet zo bedoeld. Ik vind het een leuke serie, en geef alleen aan wat m.i. beter kan (en èlke foto kan beter, de ideale foto is nog nooit gemaakt).

Jan.

densch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 3 februari 2011, 22:07:11 »
Toch kan foto 1 nog wel wat "sprankelender". Ik heb even een poging gewaagd (minder dan 1 minuut werk...):

Jan.

Jan, ten eerste wil ik je ff zeggen dat jouw bewerkingen knap en altijd goed lukken (slijmslijm), maar hier vind ik hem te.
Het lijkt alsof de straatlantaarns al in de namiddag branden.

Gr Dennis

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #6 Gepost op: 3 februari 2011, 10:31:45 »
Alhoewel Amerika me niet aanspreekt als bestemming vind ik het een leuke serie.
De bewerking van Jan vind ik ook minder, een beetje te glossy of zo. (sorry Jan).

Bij de politieauto had ik nog graag een koplamp gezien,

Verder is het lekker 'very American' allemaal.
Met de combi van politieauto en dunkin donuts als topper (goed gezien!)

Gr. Don

jjw

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2011, 02:06:25 »
Toch kan foto 1 nog wel wat "sprankelender". Ik heb even een poging gewaagd (minder dan 1 minuut werk...):

Jan.

Ja, kan inderdaad, haha :) Maar gaat mijn voorkeur niet naar uit, ik vind 'm wat te kil worden en het was echt al wat donkerder. Wijkt voor mij daarmee ook iets teveel af van de werkelijkheid, nu is het bijna alsof ze overdag alle lichten hebben aangezet speciaal voor mijn foto :D Of dat er heel hoog in de lucht een paar enorme lampen hangen om de boel wat bij te lichten  ;D Het dichtgelopen zwart onder de brug zou wel wat lichter mogen, maar daar is niet echt meer iets te redden.

Wat vind je verder van de foto's?

Offline zwitser

• Pentaxian
  • **
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 2 februari 2011, 20:18:23 »
Zijn mooie foto's. Goed werk.

Ron
2X Sony A7RIII

gnodde

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2 februari 2011, 20:15:10 »

(Als je 't niks vindt, haal ik hem zonder problemen weer weg...).

Jan.

newmikey

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2011, 09:23:11 »
Leuke impressie. Nummers 1 en 4 zijn daarbij mijn favorieten, 1 omdat ik van nachtforografie houd en 4 omdat er zo duidelijk een onderwerp is, hij spatscherp er op staat en overduidelijk lol heeft! Mijn enige aanmerking op 4 is dat je de lijnen rechts in beeld even recht zou kunnen trekken met een perspectiefcorrectie - dat zou dit helemaal een swingende plaat maken!

jjw

• Gast
Chicago - straatfoto's
« Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2011, 00:52:48 »
Nog een setje van de afgelopen zomer, ik krijg het er alweer warm van :)
Een selectie van een gevarieerd beeld vanaf de straten in Chicago.

nr 1:

nr 2:

nr 3:

nr 4:

nr 5: politie en donuts, cliché?  :)

Eventueel meer Chicago hier: http://www.flickr.com/photos/jordywubbels/tags/chicago/
« Laatst bewerkt op: 2 februari 2011, 00:58:06 door jjw »