Ik weet niet of ik de winnaar van deze rubriek wordt, maar ik geloof dat mijn Spotmatic van 1966 is. Gekocht in Aken bij foto Geyer in de aldelbertstrasse. Die zaak bestaat nog, zelfs in het zelfde pand. Ik heb 'm nog altijd en werken doet ie als een tierelier.
Daarnaast heb ik 'n program A en 'n super A met motodrive. Ook die werken nog steeds voortreffelijk.,
Mijn beste camera is nog altijd de Mamiya C330 dubbel oog met verwisselbaar opbjectief. Helemaal niets automatisch, pure kennisfotografie. Van deze camera heb ik alle lenzen. Toen een kapitaaltje.
Ik fotografeer vanaf mijn 9de jaar toen ik van mijn oom een Agfa Billy kreeg met negatief formaat 6x9 cm.
Samen met mijn broer heb ik toen een afdrukkastje gemaakt om van deze grote negatieven contact afdrukken te maken.
Later kocht een uitgebreide doka, met Durst 600 zowel puntlichtkop (zw/wt) als een kleurkop.
Ook een jobo kleurproccesor.
Ik heb het spul nog allemaal, maar gebruiken doe ik het (misschien wel helaas) niet meer.
Niets is zo mooi als het beeld wat langzaam verschijnt in de ontwikkelaar.
Toen het digitale tijdperk begon, kocht ik een nikon coolpix 8800.
Een prima camera met 8 mgapixels, maar eigenlijk alleen geschikt voor stilstaande objecten.
Toen de K10D op de markt kwam was ik meteen verkocht. Een Dijk van een camera...
Ik heb nu ook de K5.....die moet zich nog bewijzen. Maar de ruiseigenschappen zijn werkelijk overweldigend.
Zoals jullie merken ben ik een oude rot in deze mooie hobby.
Cire