Daar was ik wer met mijn 2e vraag op dit geweldige forum. En ja ik heb al heel veel gelezen hier. Maar nog lang niet alles. Dan ben ik nog wel een maandje zoet.
Ik heb vandaag mijn oude camera Panasonic Lumix FZ18 verkocht, dus er is weer een paar cent beschikbaar om een extra lensje bij te kopen.
Mijn Lumix FZ18 had 18 x optische zoom. Men heeft mij verteld dat dat overeenkwam met een ruim 420 mm zoom objectief. Ja ja. wanneer je je in die uitleg verdiept zie je door de bomen het bos niet meer. De één legt het zo uit, de ander weer anders. Ik wil het gewoon zien op het eindresultaat om daar een oordeel over te geven. Dat is voor mij het enige wat telt.
Maar ik maak altijd veel foto's bij de voetbalclub van de wedstrijden van de jeugd, C en B elftallen dus wel op het grote veld en dat wil ik met mijn K-x natuurlijk ook weer gaan doen.
Over de Tamron .. - 300 lees ik niet alleen maar goede berichten. Ik zit dus te denken aan een kleiner broertje waar ik wel veel goeds over gelezen heb. de 18-200. Een betaalbare lens met best wel goede resultaten als ik het mag geloven. Een lekkere allround lens. Hij zal het zoomniveau niet halen van mijn vorige camera, maar de fotokwaliteit zal wel een stuk beter zijn. (het welbekende appels met peren vergelijken)
En knip ik uit de foto's die ik maak een deel uit wat ik wil gebruiken voor op de website van mijn club dan zijn de eisen ook niet van die aard die een sportfotograaf van het AD wil hebben, maar toch, je wilt wel graag mooie plaatjes schieten.
Wie heeft er een advies voor mij. Welke lens kan ik beter kopen. Of, wie heeft er nog wat liggen ter overname.
Alle hulp is weer welkom. En de goedkoopste adressen mogen mij per PM of mail doorgegeven worden.
Typisch hollander hé. Ons bint zuunig
Edit(vulcan): foutje in topictitel hersteld (15-200 -> 18-200)