Auteur Topic: Leuke ideeen met draadloos flitsen.  (gelezen 2189 keer)

Offline Johnnie

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Aan de spullen ligt het niet!
Re:Leuke ideeen met draadloos flitsen.
« Reactie #13 Gepost op: 21 januari 2011, 13:28:23 »
Dat kan alleen, als je inzicht hebt in fotograferen in het algemeen en fotograferen met flits in het bizonder.
Dat inzicht ontbreekt en daarmee is het verkrijgen van inzicht  in de mogelijkheden tot draadloos flitsen een zinloze zoektocht.

Verdiep je nou eerst eens in fotograferen Zonder en mét flits en verdiep je daarna in verdere flitstechnieken.

Zoom heeft ooit een keer een DVD over werken met flitser uitgebracht. Deze is nog gewoon via de site te bestellen. Ik heb hem ook en heb hiervan veel geleerd over de flitser en flitstechnieken. Wat mij betreft een aanrader  ;)!!
K3II ; SMC DA*16-50 f/2,8; SMC DA*50-135 f2,8; D-FA 100 f2,8; FA50 f1,4; F28 f2,8; AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #13 Gepost op: 21 januari 2011, 13:28:23 »

asplx

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 17 januari 2011, 23:31:18 »
Citaat
:-X :-X :-X
oepsie Ruurd is nog wakker  Brede lach

Konnie slapie...
Fabeltjeskrant was zo spannend.... :'( :'(

;D

elkim

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 17 januari 2011, 22:21:07 »
 :-X :-X :-X
oepsie Ruurd is nog wakker  :D
Lees eens enkele portret topics, er zijn recentelijk veel nieuwe draadlozeflitsfiguren aan het werk
al dan niet met wisselend succes,
ik moet echter mijn voorgangers bijstaan en me toch een beetje afvragen of je niet een versnellinkje  terug zou schakelen
eigenlijk zou te eerst mooie foto's moeten maken en dan tot de conclusie moeten komen van
"als ik nu daar wat meer gestuurd licht zou kunnen krijgen zou de foto nog mooier kunnen zijn"
dat is het punt waar je met of zonder draad een flits zou kunnen gaan gebruiken.

succes
ps laat eens wat foto's zien misschien 
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2011, 22:29:56 door Eljakim »

asplx

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 17 januari 2011, 21:48:30 »
Mijn bedoeling met deze topic is om ideeen op te doen en zo meer mogelijkheden te zien met draadloos flitsen. Deze funtie zat toch al op mijn flitser. Ik zou het zonde vinden dat als ik aan het fotograferen ben, toch met behulp van draadloos een mooier foto zou kunnen maken. ;)

Dat kan alleen, als je inzicht hebt in fotograferen in het algemeen en fotograferen met flits in het bizonder.
Dat inzicht ontbreekt en daarmee is het verkrijgen van inzicht  in de mogelijkheden tot draadloos flitsen een zinloze zoektocht.

Verdiep je nou eerst eens in fotograferen Zonder en mét flits en verdiep je daarna in verdere flitstechnieken.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #9 Gepost op: 17 januari 2011, 20:22:43 »
Voor portret kijk dan op de strobist sites en koop en statief met een paraplu erbij of een softbox en misschien nog een tweede of zelfs een derde flitser.

Architectuur is moeilijk maar het kan wel, ik weet dat iemand schitterende fotos maakt binnenshuis voor makelaars door middel van verschillende draadloze flitsers. maar ik denk dat je aan simpel dingen met denken.
In landschappen bijvoorbeeld zal je de focus van het oog op iets kunnen leggen door het lichter te belichten dan de rest door middel van een flits, je kan dan leuke effecten krijgen. Ik raad je dan wel aan een RF setje te kopen zoals een Cactus bijvoorbeeld, buiten werkt de draadloze flits niet zo goed.
Voor macro is het ook handig. Gewoon de flits in de hand houden en ermee spelen, dichtbij veraf en verschillende hoeken proberen. De caemra op een statief zetten maar je zal het ook uit de hand kunnen doen, is dan wel een beetje goochelen.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

densch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 17 januari 2011, 20:14:55 »
De vraag blijft nog steeds wat voor soort fotos schiet je.

O.a. portret, architectuur, stedelijk en natuur.

Gr, dennis

Offline Bernie

• Super Pentaxian
  • Westerlee (Gn)
« Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2011, 20:08:20 »
Misschien is de nieuwste "Zoom" iets voor jouw. Mijn vrouw komt er net mee binnen, en daarin staat een artikel over draadloos flitsen. (Heb het zelf nog niet gelezen hoor, tijdschrift is voor de vakantie volgende week)

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2011, 19:57:32 »
De vraag blijft nog steeds wat voor soort fotos schiet je.

Dit is een goed begin http://strobist.blogspot.com/2006/03/lighting-101.html
Persoonlijk vindt ik deze gasten leuk http://lightenupandshoot.blogspot.com/
Maar dit is allemaal strobist werk.
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

densch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2011, 19:31:06 »
Beetje vreemde vraag naar mijn mening.  :o

Ik ben pas draadloos gaan flitsen, toen ik behoefte had aan uitbreiding van de lichtopbrengst en een extra kabel met een splitter geen optie was in de praktijk.

Ik gebruik al jaren lang meerdere flitsers als dat nodig en zinvol is.
Het lijkt mij verstandiger, om eerst te leren om met flitsers te werken en om te gaan.
Om lukraak draadloos te gaan flitsen omdat iedereen dat zou doen is i.m.o. volkomen zinloos.

succes,
Ruurd

Mijn bedoeling met deze topic is om ideeen op te doen en zo meer mogelijkheden te zien met draadloos flitsen. Deze funtie zat toch al op mijn flitser. Ik zou het zonde vinden dat als ik aan het fotograferen ben, toch met behulp van draadloos een mooier foto zou kunnen maken. ;)

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2011, 17:24:20 »
Ja, dacht dat ook al.

Leuke ideeën om leuk draadloos te flitsen.

De vraag is wat word er met leuk draadloos flitsen bedoelt?
Je kan er echt zoveel mee dat je er een heel boek over kan schrijven...

Strobist is een kleine flits gebruiken om het effect van een studio flits na te bootsen maar vaak heb je daar meer spullen voor nodig dan alleen de flits.
Leuk voor portretten en product fotografie.

Als je alleen de flits gebruikt dan is het draadloos flitsen best handig voor macro.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2011, 17:27:21 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
Sigma 30mm
AF-540FGZ

asplx

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2011, 16:55:47 »

Ik ben pas draadloos gaan flitsen, toen ik behoefte had aan uitbreiding van de lichtopbrengst en een extra kabel met een splitter geen optie was in de praktijk.

Ik gebruik al jaren lang meerdere flitsers als dat nodig en zinvol is.
Het lijkt mij verstandiger, om eerst te leren om met flitsers te werken en om te gaan.
Om lukraak draadloos te gaan flitsen omdat iedereen dat zou doen is i.m.o. volkomen zinloos.

succes,
Ruurd

Offline SimonWillig

• Senior Member
  • **
  • Niet geschoten is altijd mis!
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2011, 09:06:12 »
Google eens op 'Strobist'  - ben je weer een paar avonden zoet.
Groeten,

Simon
-------------------------------------------------------
Pentax K10D,
Sigma AF 18-250mm f/3.5-6.3 dc macro hsm,
Tamron SP 10-24mm f/3.5-4.5 DiII,
[wat manueel spul om mee te hobbie-en]

densch

• Gast
Leuke ideeen met draadloos flitsen.
« Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2011, 21:19:56 »
Dames en heren,

Sinds kort kan ik draadloos flitsen. Nu mijn vraag: Hebben jullie leuke ideeen of voorbeelden van hoe
je leuk met draadloos flitsen kunt werken?

Dennis