Auteur Topic: Cycle Cross Moergestel  (gelezen 1384 keer)

kdj4

• Gast
Re:Cycle Cross Moergestel
« Reactie #8 Gepost op: 8 december 2010, 21:11:55 »
Stom van mij want ik zie nu de mm ook wel boven de foto's staan.

door de f5.6 moet je natuurlijk hoger met de iso waardoor je weer meer ruis krijgt, zeker in deze tijd van het jaar en als het dan bewolkt is ben je helemaal de klos.

Voor dit soort foto's met dit weer is natuurlijk de Sigma 70-200/2.8 een ideale lens, maar ja die kost ook weer een paar centen.

En over het probleem om met dit weer op de knieƫn te gaan zitten heb ik dit vorige week gekocht (zie broek)
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=18020.250

gr Kees.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #8 Gepost op: 8 december 2010, 21:11:55 »

Offline Will

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
  • Udenhout (Nbr)
    • wpfotografie
« Reactie #7 Gepost op: 8 december 2010, 20:53:05 »
Hallo Kees dank je voor de nuttige informatie.
Voor je vraag over de waarden voor : 1= 160mm , 2= 80 en 3 = 115 mm. Ik heb vaak wel de neiging om vanuit kikker perspectief te fotograferen echter de bodem was nou niet zo uitnodigend dit constant te doen. Wel heb ik alle foto's wat bijgesneden kan zijn dat ik foto 1 met wat meer ruimte kan maken.  Ik heb gisteren nog een tijdje zitten speuren in LR hoe ik het voor elkaar kan krijgen de foto gegevens mee te exporteren maar heb het niet gevonden of kijk er finaal overheen. Meestal is het ook maar 1 klein vinkje.  Heeft er iemand een tip dan graag. Ik zal blijven speuren.
K20D met batterijpack. Canon SX200IS.
SMC 18-55II, SMC 50-200, Sigma Apo DG 70-300, Sigma 70-200 DG APO.
Metz 58 AF-1
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
http://www.flickr.com/photos/made_by_will/

kdj4

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 8 december 2010, 20:42:22 »
Op hoeveel mm heb je foto 1 , 2 , en 3 genomen ?

gr Kees.

kdj4

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 8 december 2010, 20:39:15 »
Ook ik ben wel benieuwd met wat voor lens je dit hebt gedaan, ik zie alleen bij de laatste foto dat hij is gemaakt op 50mm, bij de andere foto's ontbreekt de info.

Foto 1 - was iets leuker geweest als je hem een moment eerder had gepakt.

Foto 2 -zoals Andre al aan gaf, je focus zit net verkeerd en op de tweede fietser, je hebt de foto wel mooi van een laag punt genomen, ik zelf hou daar wel van.

Foto 3 - leuke moment genomen mooi in actie en een mooie lage stand voor sport foto's.

Foto 4 - de scherpste foto van deze serie, maar ja hier gaat het ook niet zo snel meer  ;)

Gr Kees.
« Laatst bewerkt op: 8 december 2010, 20:58:24 door kdj »

Offline Will

• Senior Member
  • **
  • Udenhout (Nbr)
    • wpfotografie
« Reactie #4 Gepost op: 8 december 2010, 20:35:12 »
Het viel me op dat de foto's in LR met veel meer ruis getoond worden dan wat ik nu zie. Op de opmerking van Ron welke lens ik had gebruikt dit is de kitlens 50-200 en voor de instelling had ik in verband met het treurige weer ervoor gekozen dat de sluitertijd en diafragma in te stellen zodat de kamera vrij was in zijn Iso keuze. Wil de volgende keer ook eens kijken als de omstandigheden hetzelfde zijn wat het effect is met bij flitsen. Met name tussen de bomen was het vaak te donker om een redelijke foto te krijgen.
Metz 58 AF-1

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #3 Gepost op: 8 december 2010, 16:18:31 »
Voor de omstandigheden zeker niet slecht. De K20 is niet de snelste pentax als het op AF aankomt. Zeker als het gaat om voorwerpen die op je afkomen. Bij foto 2 zie je dat de achterste renner scherper is dan de voorste, waar normaal gesproken je ook de grootste scherpte zou willen hebben. Wat AF betreft is de K5 een hele stap vooruit
Ik heb geen LR dus kan je wat het bewaren van de exif niet verder helpen, wellicht iemand anders.
Ben overigens ook wel benieuwd welke lens je hebt gebruikt.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 7 december 2010, 23:17:08 »
Dat ziet er toch heel degelijk uit. Tsja ruis met iso 1100 is met de K20D niet te voorkomen. Wel in nabewerking iets te minderen. Een deel van je ruis zit in de out of focus deel van de foto en dat is zo raar nog niet. Welke lens heb je gebruikt?

Offline Will

• Senior Member
  • **
  • Udenhout (Nbr)
    • wpfotografie
Cycle Cross Moergestel
« Reactie #1 Gepost op: 7 december 2010, 23:05:19 »
Afgelopen zondag het koude natte moergestel opgezocht.  Het viel me erg tegen om op het juiste moment de renners te pakken.
Had het idee dat er nogal wat ruis op de foto's zat.

foto 1:  Iso.400   160mm  f5.6  1/250

foto 2:  Iso.1100  80 mm  f5.6  1/250

foto 3:  Iso.1100  115mm  f5.6  1/250

foto 4:  Iso.1100  50mm    f6.7  1/125

Alle opmerkingen en hulp zijn welkom 

Ook heb ik een vraag ik heb de foto's uit lightroom geexporteerd maar krijg geen Exif gegevens mee kan iemand mij hiermee helpen?

Metz 58 AF-1