Auteur Topic: PK Tether  (gelezen 21743 keer)

gnodde

• Gast
Re:Tethering voor K-x beschikbaar
« Reactie #15 Gepost op: 30 november 2010, 16:51:29 »
Ik rijd persoonlijk naar Polen om die man te knuffelen als hij het ook voor de K7 gaat maken.

Nou, boek je reisje alvast maar, want volgens zijn website staat het gepland voor de "near future"  ;)

Jan.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #15 Gepost op: 30 november 2010, 16:51:29 »

Buksbeest

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 30 november 2010, 16:39:38 »
Ik rijd persoonlijk naar Polen om die man te knuffelen als hij het ook voor de K7 gaat maken.
Zou ik toch wel heel blij van worden  :)

franvd

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 30 november 2010, 16:29:46 »
Bestaat dit voor de k-m ook ?

Fran

RonHendriks

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 30 november 2010, 16:05:53 »
- PENTAX deed dat ook, tot en met K10 (en K20?), maar niet voor de K7. Volkomen onverwacht!
Op de K20D zat het ook nog. Ik moet wel zeggen dat dat niet bepaald een vooraanstaand stukje software was. Ik denk dat Hoya besloten heeft om geen geld uit te geven aan ontwikkeling van een nieuw interfase geheel, want dat is als er geen hobbyist aan werkt wel degelijk heel duur. Anders krijg je weer de commentaren dat het software is uit de tijd van Basic-programmatuur en niet meer mee kan met de huidige iPad toepassingen.

gnodde

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 30 november 2010, 15:37:11 »
Ho, HO! Even de feiten op een rij:

Ho, ho, let even op de  ;-) achter m'n opmerking. Ik snap best wat je bedoelt.
Bij mij echter overheerst de blijheid/opwinding over de nieuwe mogelijkheden.
Het programmaatje is echter nog lang niet af. Er zit een aantal knoppen, dat nog niet werkt, de periodic shooting werkt nog lang niet feilloos, het programmaatje werd bij mij een paar keer, na een tijdje, erg traag, enz.

En v.w.b. Pentax: ik kan me voorstellen dat men in ieder geval voor de K-x ervoor gekozen heeft de tethered shooting niet beschikbaar te stellen: het is een instap-camera, en het ontwikkelen van software brengt ook weer kosten met zich mee, en verantwoordelijkheid als er ook nog bugs in zitten.

Jan.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #10 Gepost op: 30 november 2010, 15:27:04 »
Tjonge, tjonge, in plaats van blij te zijn met de nu verkregen mogelijkheden (al is het programmaatje nog wel wat buggie) wordt er direct weer gemopperd. Valt me nog mee, dat er niet geklaagd wordt over het feit, dat met de door Pentax meegeleverde software niet alles mogelijk is wat met Photoshop, PSE, Lightroom, enz. kan: "Slordig van Pentax, dat die hun klanten zodoende op extra kosten jagen"  ;-) :cooll:

Jan.

Ho, HO! Even de feiten op een rij:
- alle grote leveranciers leveren software voor tethered shooting mee;
- PENTAX deed dat ook, tot en met K10 (en K20?), maar niet voor de K7. Volkomen onverwacht!
- PENTAX brengt dit stuk software niet uit, maar een vriendelijke Poolse hobbyist!
- Verder kan ik me niet herinneren dat ik het over andere software had...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #9 Gepost op: 30 november 2010, 15:00:40 »
Dat is een mooie optie! Eens checken  ;D

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

gnodde

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 30 november 2010, 14:56:49 »
Hier word ik heel verdrietig van... Er was dus voor PENTAX geen enkele reden om dit *niet* uit te brengen... Minachting voor bestaande klanten (overstappen is duur) is nog het meest vleiende wat ik kan bedenken...

mooi stukje software. idd zeer "slordig" van pentax dat ze dit niet gewoon zelf uitbrengen.

Tjonge, tjonge, in plaats van blij te zijn met de nu verkregen mogelijkheden (al is het programmaatje nog wel wat buggie) wordt er direct weer gemopperd. Valt me nog mee, dat er niet geklaagd wordt over het feit, dat met de door Pentax meegeleverde software niet alles mogelijk is wat met Photoshop, PSE, Lightroom, enz. kan: "Slordig van Pentax, dat die hun klanten zodoende op extra kosten jagen"  ;-) :cooll:

Jan.

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #7 Gepost op: 30 november 2010, 14:20:49 »
Hier word ik heel verdrietig van... Er was dus voor PENTAX geen enkele reden om dit *niet* uit te brengen... Minachting voor bestaande klanten (overstappen is duur) is nog het meest vleiende wat ik kan bedenken...
Bij de zoom experience werd vertelt dat de tethering programma voor de 645D waarschijnlijk ook voor de K5 werkt, heb niet gevraagd naar andere camera's dus wie weet is er nog hoop  :)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Jos Abee

• Super Pentaxian
« Reactie #6 Gepost op: 30 november 2010, 14:17:05 »
mooi stukje software. idd zeer "slordig" van pentax dat ze dit niet gewoon zelf uitbrengen.

K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #5 Gepost op: 30 november 2010, 13:37:55 »
Ik heb het al even heel kort geprobeerd, en het werkt! Verbinding "gewoon" met het USB-kabeltje.
't Is echt prachtig: nu kan ik tethered werken met m'n K-x  :cheer: :yahoo: :toppie:

Jan.

Dat is wel handig inderdaad, eens zien of ik met een laptop en bij macro fotografie binnen er voordeel bij heb.

Offline Mharda

• Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
« Reactie #4 Gepost op: 30 november 2010, 13:29:06 »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

gnodde

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 30 november 2010, 13:22:19 »
Cool, dat ga ik wel een keer uitproberen dan. Alleen is mij nog niet duidelijk op welke wijze hij de verbinding maakt tussen PC en K-x.

Ik heb het al even heel kort geprobeerd, en het werkt! Verbinding "gewoon" met het USB-kabeltje.
't Is echt prachtig: nu kan ik tethered werken met m'n K-x  :cheer: :yahoo: :toppie:

Screenshot:

Jan.
« Laatst bewerkt op: 30 november 2010, 13:27:15 door gnodde »

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #2 Gepost op: 30 november 2010, 12:27:53 »
Cool, dat ga ik wel een keer uitproberen dan. Alleen is mij nog niet duidelijk op welke wijze hij de verbinding maakt tussen PC en K-x.

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
PK Tether
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2010, 12:22:36 »
Op de andere forums ook al gemeld. Er is een Pool die voor de PC (windows only) software beschikbar heeft om met een K-x tethering te kunnen gebruiken. Hij wil ook proberen dit voor de andere nieuwe camera's (K5/K7, K-r) te implementeren, maar dat is nog niet 1-2-3 ter beschikking.
Voor de liefhebbers hier de link
https://sites.google.com/a/pentax.org.pl/tomaszkos/en

grtz, Andre
« Laatst bewerkt op: 23 december 2010, 17:59:23 door Vulcan »

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm