Auteur Topic: de Weerribben  (gelezen 1981 keer)

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:de Weerribben
« Reactie #16 Gepost op: 7 november 2010, 22:34:33 »
..., en Yves laat maar zien wat jij ervan kan maken.

groet

Marc

Je hebt er om gevraagd, Marc ....

Mocht het mijn foto zijn dan had ik de donkere randen weggesneden: daar zit geen info in (wel enkele details die afleiden: lichte vlek links en auto's rechts) en door te croppen krijg je misschien nog meer een dieptewerking (maar dat is uit te proberen).

Maar nogmaals: prima foto; lijkt inderdaad wel een olieverfschilderij van een oude meester.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #16 Gepost op: 7 november 2010, 22:34:33 »

Offline Edzo

• Pentaxian Guru
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
« Reactie #15 Gepost op: 7 november 2010, 13:58:15 »
Het is net een olieverfschilderij van een oude meester (inderdaad na een neutje gezien de scheve horizon).
Schitterende foto!

Jeroen_Cox

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 7 november 2010, 13:21:14 »
Hoi, ik weet dus niet wat bracketen en dodging is dus als iemand het kan uitleggen graag, en Yves laat maar zien wat jij ervan kan maken.

groet

Marc

bracketing , een opname in verschillende belichtingen maken, dat kan in  3of 5 staps geloof ik. en dodging is de donkere partijen op een foto wat oplichten.

Offline cootje1

• Senior Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 6 november 2010, 23:53:23 »
Hoi, ik weet dus niet wat bracketen en dodging is dus als iemand het kan uitleggen graag, en Yves laat maar zien wat jij ervan kan maken.

groet

Marc
,D-BG4
SMC Pentax-A zoom 1:4 70-210mm, SMC Pentax-A zoom 1:3,5-4,5 35-70mm,  SMC Pentax-A 1:2,8 35mm. Pentax SMC DA 17-70sdm

kdj4

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2 november 2010, 22:03:17 »
zoiets als de horizon rechtzetten doe ik gewoon met picasa3 en is gratis te downloaden (moet wel ff kijken waar want staat al heel lang op m'n computer.

groetjes,

Tom

Ik gebruikte heel af en toe picasa ook wel eens, tot ik ontdekte dat wanneer ik een foto terug zette de foto iets valer werd.

Over de foto, idd iets te donker maar verder een mooie foto, goed gezien.
Heb voor een tijdje terug nog een toertocht georganiseerd met collega's waarbij we ook door de Weerribben zijn gegaan, heel mooi daar ook de kleine oude huisjes zijn heel mooi om te zien, was van plan om er weer heen te gaan voor wat foto's te maken, maar is nog niet gebeurd.

Gr Kees.

gnodde

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2 november 2010, 20:45:52 »
Ja, hoofdprijs... Vergeleken met de "echte" Photoshop kost Photoshop Elements maar een schijntje (ca. € 100,=), en daar kun je o.a. alles mee doen wat y-cam allemaal suggereert.

Jan.

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #10 Gepost op: 2 november 2010, 18:18:52 »
Wat een mooie, sfeervolle foto, zeg! Goed gezien en goed vastgelegd.

Het is wel een wat donkere foto maar ja de zon ging dan ook onder
Groet
Marc

Voor mijn part mogen de middentonen zelfs nog een slagje donkerder en dan het oranje-geel wat verder verzadigen, de voorgrond en het bovenste stuk van de lucht nog een beetje verdonkeren  (burning) en het centrum van de plaat met de steigers wat openwerken (dodging), zodat je een mooi dieptewerking krijgt. En die horizin staat echt maar een fractie scheef hoor (lijkt erger dan het is, door de scheve palen in het middenplan). Een klein beetje verscherpen zou geen kwaad kunnen.

Als je wil dan laat ik mijn versie zien (ik kon het niet laten om met deze foto zelf aan de slag te gaan ...).

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
« Reactie #9 Gepost op: 2 november 2010, 13:38:11 »
Er komt van de week een nieuwe harddisk in deze PC, welk programma is geschikt om de meest simpele dingen te doen,.
Het liefst eenprogramma wat niet de hoofdprijs kost.

Nog een aanrader is het gratis programma Faststone Image Viewer waarin ook de optie "willekeurig roteren" zit.

Offline cootje1

• Senior Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 1 november 2010, 22:47:15 »
@tom w
thnx ik installeer dat dan direkt als ik mijn nieuwe schijf geinstalleerd heb

Groet

Marc
,D-BG4
SMC Pentax-A zoom 1:4 70-210mm, SMC Pentax-A zoom 1:3,5-4,5 35-70mm,  SMC Pentax-A 1:2,8 35mm. Pentax SMC DA 17-70sdm

Tom_W

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 1 november 2010, 22:42:09 »
zoiets als de horizon rechtzetten doe ik gewoon met picasa3 en is gratis te downloaden (moet wel ff kijken waar want staat al heel lang op m'n computer.

groetjes,

Tom

Offline cootje1

• Senior Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 1 november 2010, 22:39:32 »
nu je het zegt, de horizon is inderdaad hardstikke scheef :schaam:, ik zal er de volgende keer wat beter op letten.
Er komt van de week een nieuwe harddisk in deze PC, welk programma is geschikt om de meest simpele dingen te doen,.
Het liefst eenprogramma wat niet de hoofdprijs kost.

Groet

Marc
,D-BG4

newmikey

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 1 november 2010, 22:23:14 »
Ik vind hem al mooi zoals tie is (op 't horizonnetje na dan). Volgende keer eens bracket-en en kijken of je de voorgrond wat helderder kan krijgen met twee lagen op elkaar, één voor de achtergrond met prachtige lucht en één voor de voorgrond met een maskertje ertussen voor de overloop. (of automatisch doen natuurlijk met een exposure-blend script of programma op om het even welk besturingssysteem.

Goeie binnenkomer, dat is zeker!

:toppie:

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #4 Gepost op: 1 november 2010, 22:13:51 »
Inderdaad met Tom eens, prachtig mooi, maar de scheve horizon moet je echt even aanpassen (zonde van de verder mooie plaat).

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Tom_W

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 1 november 2010, 22:05:28 »
Mooie foto van een mooi landschap, heel mooie kleuren en leuke dieptewerking.
Misschien wel ff je horizon rechtzetten.

groetjes,

Tom

Jeroen_Cox

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 1 november 2010, 22:02:42 »
schilderachtig tafereel, mooi hoor.

Offline cootje1

• Senior Member
  • **
de Weerribben
« Reactie #1 Gepost op: 1 november 2010, 21:51:18 »
Stukje wandelen met kennissen en ja dan valt het weer op hoe mooi het hier is, kijk maar

Het is wel een wat donkere foto maar ja de zon ging dan ook onder

Groet

Marc
,D-BG4